Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@21:42:17 GMT

حملات پیاپی جنگنده‌های ائتلاف سعودی به پایتخت یمن

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۵۷۲۷

به گزارش فارس، صبح امروز (پنجشنبه) همزمان با پرواز جنگنده‌های ائتلاف سعودی بر فراز صنعا، صدای انفجارهای شدیدی شنیده شد .

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، این جنگنده‌ها در شش حمله، دو پایگاه «الصمع و الفریجه» در شهرستان «ارحب» (واقع در استان صنعا) را هدف قرار دادند.

شبکه «المیادین» هم اعلام کرد، ائتلاف سعودی به یک منطقه مسکونی در خیابان «الرباط» حمله کرد و خودروهای اورژانس به سرعت در محل حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعودی‌ها همچنین یک مرکز نظامی دیگر در منطقه «نقم» صنعا را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در پی حمله ائتلاف سعودی به منطقه «الرقاص» واقع در مرکز صنعا تمام اعضای یک خانواده کشته شدند.

حملات به دیگر نقاط یمن

بر اساس گزارش المسیره، در پی حملات ائتلاف سعودی به دو استان «الضالع و الحدیده» چندین یمنی زخمی شدند.

در استان ضالع و در پی یک شلیک یک موشک هوایت‌شونده ائتلاف سعودی به مزرعه‌ای در نزدیکی شهرستان «قعطبه» پنج یمنی زخمی شدند.

در الحدیده نیز با حمله توپخانه‌ای ائتلاف متجاوز به منازل غیرنظامیان در منطقه «السلام» یک زن و بچه‌اش مجروح شدند.

شلیک موشک زلزال 1

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دیشب در واکنش به حملات ائتلاف سعودی یک فروند موشک بالستیک زلزال1 به سمت تجمع متجاوزان در پایگاه «السلب» جیزان (واقع در مرز عربستان و یمن) شلیک کردند. این موشک با دقت به هدف خورد و خسارات جانی و مالی زیادی به ائتلاف سعودی وارد کرد.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. 

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی کشته و زخمی شده‎اند. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۵۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی ان ان: حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافت

سی ان ان از پایان حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر خبر داد.
 در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای اعلام کرد که حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته است.
 
وزارت خارجه مصر نیز در واکنش به این اخبار اعلام کرد: از اسرائیل و ایران می‌خواهیم حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و به قوانین بین‌المللی پایبندی کامل داشته باشند. نسبت به پیامد‌های گسترش درگیری و بی ثباتی در منطقه و اثرات خطرناک آن هشدار می‌دهیم.
 
نخست وزیر انگلیس نیز امروز گفت: به نتانیاهو گفتم که تشدید تنش به نفع هیچ کسی نیست.
 
وی افزود: می‌خواهیم شاهد آرامش در منطقه باشیم.

منبع: انتخاب

tags # اسرائیل ، ایران سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • سیل جمعیت در صنعا برای حمایت از غزه + فیلم
  • سی ان ان: حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافت
  • لحظه سقوط بمب افکن روسی + فیلم | وزارت دفاع روسیه سقوط جنگنده خود را تأیید کرد
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • پیام مقام‌های آمریکایی به صهیونیست‌ها: در صورت تکرار حملات ایران، قادر به مقابله نیستیم
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • صهیونیست‌ها کارخانه تولید دارو غزه را بمباران کردند
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه