Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 -یک مقام آگاه نظامی می گوید ناو آبراهام لینکلن در دریای عرب متوقف شده و ‌به سمت خلیج فارس نیامده است.

یک مقام آگاه در نیروهای مسلح، درخصوص تحرکات نظامی آمریکا در منطقه اعلام کرد که حرکات آمریکا در منطقه برای حفظ و ایمن‌سازی واحدهای خود بوده و سایر مطالب عنوان شده از طرف آمریکا «عملیات روانی دشمن»‌ برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی داخلی و خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: براساس برآوردهای اطلاعاتی و نظامی، آنچه که این روزها در فضای رسانه‌ای دشمن و برخی دولت‌های وابسته به آمریکا درباره تحرکات نظامی آمریکا در منطقه دنبال می‌شود، اساساً ارزش عملیاتی ندارد و وضعیت واحدهای زمینی، دریایی و هوایی ارتش آمریکا گویای این واقعیت است که آنها در حالت تدافعی و حفظ نیروهای خود از خطرات احتمالی قرار دارند.

این مقام نظامی افزود: ناو هواپیمابر آبرهاملینکلن در دریای عربی متوقف شده و به خلیج فارس نیامده و سایر واحدهای شناور رزمی‌شان هم خارج شده و خلیج فارس از همیشه خالی‌تر است و لذا ادعای آمریکا که ناوگان فرستاده دروغ است.

وی تصریح کرد: ناتوانی آمریکایی‌ها و کشورهای وابسته در انجام هر گونه اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی نیز در مواضع سران این رژیم‌ها کاملاً آشکار است و آنها بارها اذعان کرده‌اند، قصد جنگ با ایران را ندارند، لیکن این مواضع را با بهره‌گیری از تکنیک‌های عملیات روانی به گونه‌ای عنوان می‌کنند که آنها اراده‌ای برای این کار ندارند،‌ تا بتوانند همچنان شبح جنگ را بر افکار عمومی حفظ کنند. شبحی که نه از سر اراده که از ناتوانی است.

این مقام آگاه تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری امن، آغازگر هیچ جنگی نبوده و نخواهد بود اما نیروهای مسلح کشور برای مقابله با هرگونه توطئه‌ای از هر زمان دیگری قوی‌تر و آماده‌تر می‌باشند و آمریکا و همپیمانان آنها کاملاً‌ نسبت به این موضوع واقف هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی حوادث روزهای اخیر در منطقه از جمله، حمله پهپادی نیروهای انصارالله به مواضع عربستان اشاره کرد و گفت: عربستان سعودی از سال 1394 هزاران نفر از مردم بی‌دفاع و بی‌گناه یمن را به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیرساخت‌های این کشور اسلامی و مظلوم را نابود کرده است. حال آنکه طی این سال‌ها نهادهای حقوقی و بین‌المللی چشم خود را بر همه واقعیت‌ها بسته  و تنها نظاره‌گر اقدامات خصمانه وضد انسانی آل سعود علیه ملت مظلوم و بی‌دفاع یمن بوده‌اند.

وی افزود: در چنین شرایطی نیروهای جهادی انصارالله یمن، این حق را برای خود محفوظ می‌دارند که برای دفاع از ملت و کیان کشورشان در مقابل تجاوزگری‌های آل سعود، اقدامات تلافی‌جویانه و مقابله‌ای را علیه منافع و اهداف سعودی در خاک این کشور دنبال کنند.

 

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد

به گزارش خبرآنلاین روابط عمومی کل سپاه روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران ایران در سوریه، از جمله با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی می‌نویسد: «حمله ایران به اسرائیل دومین شکست دولت ایالات متحده به‌حساب می‌آید و این دولت به‌رغم هشدارهای قریب‌الوقوع، نتوانست بازدارندگی از خود نشان دهد.»

به نقل از ایسنا در سال ۲۰۲۲ آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا جزئیات قابل‌توجهی را درباره برنامه عملیات روسیه در اوکراین ارائه کردند اما با این حال دولت آمریکا موفق نشد جلوی  این جنگ را بگیرد و به بزرگترین درگیری اروپا پس از جنگ‌جهانی دوم بدل شد.

واشنگتن تایمز می‌نویسد: «این شکست‌ها می‌تواند پیامدهای چشمگیری به همراه داشته باشد. به عبارتی، نگرانی‌ها از اینکه شاید رهبران چینی با محاسبه قدرت رو به افول آمریکا آماده یک حرکت نظامی شوند، در حال افزایش است.»

چین که جزیره خودگردان تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند، بارها به مقامات غربی و آمریکایی هشدار داده که هرگونه دخالت آنها در مسئله تایوان به‌مثابه «دخالت در امور داخلی چین» خواهد بود. افزون بر این، چین مناقشاتی بر سر جزایر سنکاکو در دریای چین شرقی با ژاپن و در دریای چین جنوبی با فیلیپین دارد.

ژاپن و فیلیپین از متحدان دفاعی ایالات متحده هستند و هرگونه حمله احتمالی چین به این کشورها می‌تواند آمریکا را به یک درگیری منطقه‌ای در آسیا برای اولین بار پس از جنگ ویتنام بکشاند.

منتقدان بر این باورند که شکست‌های آمریکا ناشی از «سیاست‌های ضعیف» این کشور است. اگرچه آمریکا به دنبال عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو وضع کرد، اما این مسئله برای همه واضح و مبرهن است که این تحریم‌ها تاثیر خاصی بر تصمیمات کرملین نداشته و حتی به گفته «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه موجب تقویت اقتصاد هم شده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز در پایان تاکید می‌کند: «شکست سیاست‌های بازدارندگی آمریکا هم‌چنین می‌تواند حامیان ایران از جمله ارتش یمن را قوی‌تر کند؛ ارتشی که ماه‌هاست به دلیل حمایت از فلسطین کشتی‌های اسرائیلی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.»

«مایک راجرز» رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان و یک چهره جمهوری‌خواه از ایالت آلاباما ضمن ابراز نگرانی درباره تضعیف جایگاه آمریکا گفت: «سیاست‌های دولت آمریکا، بازدارندگی علیه چین، روسیه، ایران و کره‌شمالی را تضعیف کرده است. ما باید بازدارندگی آمریکا را احیا کنیم.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896324

دیگر خبرها

  • نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پکن
  • مقام ایرانی به رویترز: هیچگونه حمله موشکی به خاک ایران صورت نگرفته /المیادین: چیزی جز یک حباب رسانه ای نبود /تمسخر اسرائیل از سوی رسانه های عربی 
  • سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
  • طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • ایتالیا از اسرائیل خواست تا عملیات نظامی خود در غزه را متوقف کند
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ