Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@10:51:44 GMT

دوربین‌های شهری مسکو به فناوری تشخیص چهره مجهز می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۶۰۰۸

دوربین‌های شهری مسکو به فناوری تشخیص چهره مجهز می‌شوند

مقامات مسکو قصد دارند برای شناسایی مجرمان، نوعی فناوری تشخیص چهره با قابلیت ارزیابی رفتار انسان‌ها را به کار گیرند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیفنس‌وان، مقامات شهر مسکو تصمیم دارند دوربین‌های سراسر این شهر را به برنامه‌های تشخیص چهره مجهز کنند.

مقامات مسکو در سال جاری اعلام کردند که این شهر نیز به جمع شهرهایی خواهد پیوست که برنامه‌های تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی در آنها اجرا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر بیش از ۱۶۰ هزار دوربین، ساکنان این شهر را در خیابان‌ها و اتوبان‌ها مورد بررسی قرار می‌دهند و این، فرصتی برای شرکت‌های هوش مصنوعی روسیه شده تا با یکدیگر به رقابت بپردازند. این اقدام مقامات مسکو، پیشرفت افراد فعال در حوزه هوش مصنوعی و اعتماد دولت به این فناوری را نشان می‌دهد.

هدف مقامات مسکو این است که سیستم تشخیص چهره را ابتدا برای پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با آن به کار گیرند. در این برنامه جدید، ویدئوهای همه دوربین‌های متصل به اینترنت مورد بررسی قرار می‌گیرند و چهره افراد شناسایی و در مجموعه داده‌ها ذخیره می‌شوند. سپس تصویر شخص مورد نظر، از پایگاه داده جدا و در سیستم بارگذاری می‌شود تا سابقه او مورد بررسی قرار گیرد. این برنامه نشان می‌دهد که تصویر شخص مورد نظر، چه زمانی و با کدام دوربین‌ها ثبت شده است. همچنین امکان بررسی زمان و مکان آخرین حضور شخص با کمک تحلیل فیلم دوربین‌ها وجود دارد.

نیروهای پلیس با کمک این برنامه می‌توانند یک تصویر را در پایگاه داده بارگذاری کنند تا شخص مورد نظر مشخص شود اما عملکرد این سیستم، بیش از انطباق تصویر است. این سیستم می‌تواند تحلیل‌هایی را نیز برای شناسایی الگوهای رفتاری انسان ارائه دهد. پژوهشگران می‌توانند این سیستم را طوری آموزش دهند که بتواند مجموعه بزرگی از افراد را برای شناسایی یک شخص خاص با توجه به واکنش‌های خاص او جستجو کند. برای مثال، اگر شخصی بازوهای خود را به سرعت حرکت دهد، بدود و یا به یک شیء مشابه سلاح چنگ بزند، سیستم او را مورد بررسی قرار می‌دهد تا از بروز خطرات احتمالی پیشگیری کند. در نتیجه می‌توان گفت که این سیستم علاوه بر تصویر افراد، رفتار آنها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تشخیص چهره دوربين هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم

مسعود حبیبی گفت: برای افزایش تولیدات گلخانه‌ای و خودکفایی در تولید و کاهش هزینه‌های جاری دو گلخانه جدید به مساحت هزار و ۵۵۰ متر مربع و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در نهالستان سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد احداث شد.

وی با اشاره به تکمیل طرح احداث گلخانه گل‌های زینتی اظهار کرد: سالانه چندین هزار درختچه زینتی شامل یاس زرد، برگ نو، یاس بنفش، رز، زرشک زینتی و نشاء گل فصلی شامل بنفشه، همیشه بهار، مریم گلی، میمون، آهار، ابری، اکیناسه، کوکب کوهی، استسپروم، شاهپسند، اطلسی، جعفری و درختان و درختچه‌های زینتی در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید

افتتاح گلخانه پرورش فلفل دلمه در اردل

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد با اشاره به اینکه هر ساله بیش از ۶۵ درصد گل‌های فصلی مورد نیاز در گلخانه‌های نهالستان تولید می‌گردد، گفت: گلخانه‌های تازه احداث شده تمامی تجهیزات لازم از جمله سیستم فن و پد، سیستم روشنایی، سیستم آبیاری، سیستم گرمایشی و سرمایشی، تهویه، شاسی‌های رو باز گل‌های فصلی و. را نیز دارا می‌باشند.

وی ادامه داد: احداث دو گلخانه دیگر در نهالستان با هدف افزایش تولیدات گلخانه‌ای و ارتقاء فضای سبز در سال آتی در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد قرار گرفته است.

خبرنگار: نگار شیخ پور

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • تمامی تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است
  • هوش مصنوعی دوربین‌ها را شاعر کرد!
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران
  • دوربینی که تصاویر را به شعر تبدیل می‌کند!
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • چراغ‌های راهنمایی و بوستان‌ها به کلید محافظ جان مجهز می‌شوند
  • انتخابی هوشمندانه با مطالعه راهنمای خرید بهترین دوربین سونی در 2024