Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: پیشرفت و توسعه پژوهش در هر سازمان نیاز به گسترش رویکرد پژوهشی در آن سازمان دارد و فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود و به تبع آن، پژوهش یکی از محور‌های مهمی است که موجب پیشرفت و بالندگی در سازمان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماشاءالله پروین بر اهمیت اجرای هرچه با کیفیت‌تر طرح‌های پژوهشی تاکید کرد و افزود: پژوهش یکی از محور‌های مهمی است که موجب پیشرفت و بالندگی در سازمان خواهد شد.

وی ادامه داد: در دنیای امروز دانایی یکی از محور‌ها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه محسوب می‌شود. سنجش سطح دانایی به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است.

وی اظهار داشت: دانسته‌های ما یا از طریق مطالعه منابع اطلاعاتی موجود حاصل می‌شود یا براساس پژوهش‌هایی که خود انجام می‌دهیم. اگر این دانسته‌ها بر اساس نتایج پژوهش‌های قبلی باشد در واقع به مصرف اطلاعات پرداخته‌ایم و اگر مبتنی بر مشاهدات و تحلیل‌های جاری باشد، تلاش ما به تولید اطلاعات منجر شده است.

ماشاءالله پروین در ادامه بیان کرد: اهمیت جایگاه پژوهش به اندازه‌ای است که رهبر معظم انقلاب با نگاهی تیزبینانه نسبت به تاثیر پژوهش در توسعه و تحول جامعه بر این مسأله تاکید دارند که در امر پژوهش، باید اهداف مشخص باشد و بدون التفات به هدف، قدمی برداشته نشود.

این مقام ﻣﺴئول بیان کرد: ایشان درباره هدف‌گذاری در امر پژوهش فرموده اند: شما هدف را بر این مبنا قرار دهید که ملت و کشور شما در یک دوره‌ای بتواند مرجع علمی و فناوری در همه دنیا باشد. شما کاری کنید که در یک دوره‌هایی هر دانشمندی اگر بخواهد به آخرین فراورده‌های علمی دست پیدا کند، ناچار باشد زبان فارسی را، که شما اثرتان را به زبان فارسی نوشته‌اید، یاد بگیرد. همچنان که امروز شما برای دستیابی به فلان علم مجبورید فلان زبان را یاد بگیرید تا بتوانید کتاب مرجع را پیدا کنید و بخوانید، باید کاری کنید که در آینده ایران نیز یک چنین وضعی پیدا کند و بدانید که اگر اراده کنید قطعا می‌توانید به تمام این اهداف دست یابید.

انتهای  پیام/ز

 

پژوهش موجب پیشرفت و بالندگی در سازمان خواهد شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگیان اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت

بر اساس گزارش تازه اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU)، رتبه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات جهانی (IDI) شش پله ارتقا یافته است.
این شاخص معتبر که توسط ITU منتشر می‌شود، عملکرد کشورها در زمینه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات را اندازه‌گیری و مقایسه می‌کند. در گزارش جدید، رتبه ایران از ۸۱ به ۷۵ بهبود یافته است.

علاوه بر این، امتیاز ایران در شاخص IDI با افزایشی ۴۷ درصدی از ۵۵ به ۸۱ رسیده است. این نشان دهنده پیشرفت قابل توجه کشور در حوزه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

گزارش مذکور همچنین حاکی از رشد ۱۵، ۹ و ۶ درصدی به ترتیب در شاخص‌های ضریب نفوذ اینترنت همراه پهن‌باند، درصد استفاده از اینترنت و درصد خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت در ایران است.

براساس اعلام وزارت ارتباطات ایران، آخرین گزارش مشابه ITU مربوط به سال ۲۰۱۷ بوده است. این اتحادیه در چند سال گذشته برای بازنگری روش‌ها و زیرشاخص‌های ارزیابی متناسب با تحولات دیجیتال جهانی، شاخص IDI را به‌روزرسانی نکرده بود.

شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مهم‌ترین ابزارهای سنجش دستاوردها و شکاف دیجیتالی در کشورهای مختلف محسوب می‌شود. ارتقای رتبه ایران در آن نشانه دستیابی این کشور به جایگاه مناسب‌تری در عرصه فناوری اطلاعات و دیجیتال‌سازی است.

دیگر خبرها

  • توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش غیردولتی در سال ۱۴۰۳
  • پژوهشی جدید: مغز انسان درحال بزرگ‌ترشدن است
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • مردم پایه و اساس ایجاد تحول در جامعه هستند
  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • شاخص‌های اقتصادی بیانگر جهت‌گیری صحیح فعالیت‌های دولت در کردستان است 
  • پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی نیاز به ریسک پذیری دارد
  • بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی حلقه مفقوده کاربردی سازی علوم مهندسی
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است