Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ فرهاد افشار شهردار منطقه در جلسه بررسی بودجه و پروژه های حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 گفت: توسعه فرهنگی و اجتماعی یکی از موضوعات سند راهبردی و عملیاتی شهرداری منطقه 20 به شمار می رود که برای دستیابی به اهداف این موضوع، برنامه عملیاتی برای حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی به عنوان سند مرجع فعالیت های فرهنگی سال 98 در منطقه 20 تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشار افزود: نوع فعالیت های حوزه اجتماعی و فرهنگی به نحوی است که میزان سنجش اثرگذاری این فعالیت ها فرآیند متفاوتی دارد که برای دستیابی به این مهم، تمامی پروژه های تعریف شده بایستی در قالب برنامه مشخص ارائه شود.

افشار به ارائه برنامه هدفمند در سند مرجع فعالیت های اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 اشاره کرد و افزود: هدف گذاری مشخص، انتخاب جامعه هدف و استفاده حداکثری از سرمایه های اجتماعی موجود از فاکتورهای مهمی هستند که در برنامه هدفمند آورده می شود و با استفاده از این آیتم ها می توان اثربخشی فعالیت های فرهنگی را مورد سنجش قرار داد.

وی افزایش بهره وری سازمان در راستای تکالیف محوله را از دیگر اهداف هدفمندی برنامه های فرهنگی اجتماعی در منطقه 20 برشمرد و افزود: اثربخشی فعالیت های فرهنگی در تغییر رفتارهای اجتماعی بروز می کند به همین جهت ارزیابی این تغییر رفتارها در مدت اجرای فعالیت ها بایستی احصاء شود تا روند فعالیت ها به صورت مستمر مورد پایش قرار گیرد.

افشار با اشاره به اینکه ساختارهای اجتماعی محلی که در سال های اخیر شکل گرفته است بسیار ارزشمند است، گفت: شورایاران، معتمدان محلی، نخبگان اجتماعی، خانه های فرهنگ، سراهای محله از ظرفیت های مهمی هستند که در جهت ارزیابی تاثیرات فعالیت های فرهنگی از این سرمایه های محلی استفاده خواهیم کرد.

شهردار منطقه 20 یادآور شد: به عنوان مدیران شهر، نسبت به خدماتی که در شهر ارائه می شود متعهد هستیم تا به نحوی اجرا شود تا حس تعلق شهروندان به محل زندگی افزایش یابد و در نهایت فضای زندگی شهروندان بهتر شود. سند مرجع فعالیت های اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 بر اساس موضوع توسعه فرهنگی و اجتماعی در سند راهبردی و عملیاتی شهرداری منطقه با 4 هدف بهبود فرهنگ و اخلاق شهروندی، بهبود آگاهی و مشارکت شهروندی، افزایش سرمایه اجتماعی و تعلق مکانی ساکنین و تقویت هویت محلی و کاهش آسیب های اجتماعی تدوین شده است که در این سند 27 کد پروژه اصلی و در نهایت ریز فعالیت های مرتبط با آن برای معاونت اجتماعی تعریف شده است.

بر اساس این گزارش اجرای سند راهبردی و عملیاتی در شهرداری منطقه 20 برای اولین بار در مناطق 22 گانه شهر تهران انجام شده که بر اساس رویکرد و شعار مدیریت شهری منطقه مبنی بر"ری؛ شهر ایرانی اسلامی پیشرو" به تدوین رسیده است و طبق این سند تمامی پروژه های شهری در تمامی حوزه ها شناسنامه دار شده اند که شامل مشخصاتی از جمله اهداف، روند پیشرفت و میزان اثرگذاری است.

جلسه بررسی سند مرجع فعالیت های اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 با حضور شهردار منطقه، معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و مدیران ارشد معاونت اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری منطقه برگزار و نقطه نظرات کارشناسان مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اجتماعی و فرهنگی اخلاق جامعه شهرداری معاون برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد فیاض مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران با همراهی عبدالمجید رحمانی رئیس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی با حضور در منطقه ۵ به بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه پرداخت.

مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی خلاقانه از زحمات همکاران به شهروندان اظهار داشت: توجه به ظرفیت‌های درون منطقه‌ای در نواحی و سرای محلات برای آگاه سازی شهروندان از موارد مورد انتظار در اجرای این طرح است.

فیاض ادامه داد: با متخلفینی که در خصوص اجرای طرح همکاری نکرده و کارشکنی می‌کنند از طریق ضابطین قضائی یگان حفاظت شهرداری برخورد قانونی خواهد شد و در مورد خودروها و مراکز جمع آوری و نگهداشت غیرمجاز زباله و پسماند پیگیری‌های قانونی انجام خواهد شد و در صورت اثبات همکاری پیمانکاران با زباله گردها، برخورد قانونی انجام می‌پذیرد.

در ادامه عبدالمجید رحمانی رئیس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران نیز ضمن تشریح جایگاه این مرکز و مأموریت‌های آن خبر از موافقت صورت گرفته توسط دستگاه‌های مسؤول با پیگیری شهردار تهران جهت نگهداری معتادین متجاهر در مراکز وابسته بیش از شش ماه داد و گفت: این افراد پس از ترک اعتیاد با ارائه خدمات آموزشی به جریان اشتغال اضافه شده و تحت نظارت مستمر خواهند بود.

وی افزود: با پدیده تکدی گری سازمان یافته طی هماهنگی مقام قضائی به زودی برخورد قاطعی صورت می‌گیرد.

رحمانی ادامه داد: در موضوع کودکان کار و خیابان، اخلاق، مهربانی در کنار قاطعیت مدنظر است و باید از طریق مراکز غربالگری، کودکان مورد نظر به بهزیستی تحویل داده شده تا تحت پوشش حمایت یک سازمان تخصصی قرار گیرند.

داوود گودرزی «شهردار منطقه ۵» با اشاره به اهمیت مدیریت، ساماندهی و برخورد قاطع در مقوله ساماندهی اجتماعی و پسماند گفت: باید با داشتن روحیه جمعی و با رویکرد تشویقی موضوع پسماند بین شهرداری و شهروندان مطرح و از همه ظرفیت‌ها بهره برداری کرد.

شهردار منطقه ۵ اظهار داشت: با توجه به وجود مجموعه‌های تجاری و اداری گسترده در منطقه ۵ باید در قالب انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در حوزه پسماند اقدامات جدی صورت پذیرد.

کد خبر 6080788 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد
  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد ۲۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است