Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله خجسته پور، صبح پنج شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان سمنان به میزبانی سالن اجتماعات جهاد کشاورزی با بیان اینکه دامپزشکی به نوعی مقدمه تأمین سلامت جامعه را برعهده دارد، ابراز کرد: مراقبت و تأمین سلامت مواد غذایی رسالت دامپزشکی استان سمنان باشد.

وی با بیان اینکه اگر مراقبت اولیه در راه تأمین سلامت دام‌ها صورت نپذیرد و عوامل بیماری زا به انسان‌ها انتقال پیدا کند، می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری را به بار آورد، افزود: این امر نشان دهنده ارزش کار و اهمیت دامپزشکی در سطح کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار سمنان بیان کرد: بحث حفاظت از دام و دامپزشکی دارای اهمیت است و لذا موضوع سلامت انسان همواره در گروه تأمین مواد غذایی سالم و مولدهای تأمین مواد غذایی مورد توجه جامعه قرار داشته است.

خجسته پور با بیان اینکه ما باید با یک برنامه ریزی دقیق و بلند مدت، بتوانیم تأمین غذای سالم ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت ایران را در آینده تأمین کنیم، گفت: این مهم نیازمند ملاحظات مختلف در بحث تأمین سلامت تولیدکنندگان امر غذا و خاصه تولید دام‌و طیور سالم هستیم که دامپزشکی در این زمینه هم نقش به سزایی را ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه تأمین غذا با توجه به توسعه و گسترش شهرنشینی و صنایع و از طرف دیگر کمبود منابع آب و خاک، یکی از چالش‌های اساسی است، افزود: افرادی که در حوزه بهداشت و درمان و برای سلامت انسان تلاش می‌کنند، کار آنها بسیار ارزشمند است، اما مقدم بر آن تلاشی است که برای مراقبت و تأمین سلامت مواد غذایی مورد استفاده مردم توسط دامپزشکی صورت می‌پذیرد تا هم مواد اولیه سالم در دسترس مردم قرار بگیرد و هم بیماری‌های مشترک به انسان‌ها انتقال‌پیدا نکند، قطعاً دامپزشکی در این حوزه جایگاه مهمی دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان گفت: بخش عظیمی از برنامه‌های دامپزشکی اختصاص به جامعه عشایر و این جامعه مولد و تولید گر دارد و امروز نیاز داریم تا از این قشر که در بحث تأمین و تولید پروتئین کشور تلاش می‌کنند حمایت ویژه‌تری به عمل بیاید.

کد خبر 4618352

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی استان سمنان سمنان مراسم تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: تب مالت بیماری هزار چهره و مشترک بین انسان و دام است.

دکتر متقی با بیان اینکه دام مبتلا باکتری را از راه شیر، ادرار و ترشحات در هنگام زایمان و سقط می‌تواند منتشر کند، افزود: این بیماری در انسان علائم مختلفی دارد که می‌توان به تب مواج، افسردگی، عرق شدید، سردرد ضعف، کاهش وزن، درد کمر، پشت و مفاصل است که ممکن است پس از چند هفته تا چند ماه از بین برود و در برخی افراد مزمن شده و اثرات آن تا چندین سال ادامه یابد.

وی گفت: توصیه می‌شود برای جلوگیری از بیماری تب مالت شیر را قبل از مصرف به مدت ۵ دقیقه به طور کامل بجوشانند و یا از شیر و لبنیات به صورت پاستوریزه استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • اصول مراقبت از دندان‌های شیری در کودکان