Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@14:56:45 GMT

کلاهبرداری در سایت دیوار

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۶۱۳۳

به گزارش ایلنا،‌ سرهنگ "سعید سلیمیان" اظهار داشت: در پی شکایت افرادی مبنی بر اینکه کالاهای خود را در سایت دیوار برای فروش آگهی کرده بودند و 2 نفر تحت عنوان خریدار با آنها تماس و با ارائه چک جعلی کالاها را خرید می کردند ، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد این افراد با مالک کالاهایی مانند گوشی تلفن همراه، لوازم خانگی و دیگر لوازم که در سایت دیوار برای فروش آگهی شده بودند تماس و با ارائه چک جعلی از آنان کلاهبرداری می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی بیان داشت : پس از انجام یک سری اقدامات تخصصی هر 2 کلاهبردار شناسایی و دستگیر شدند که با ارائه مستندات پلیس به 3 میلیارد ریال کلاهبرداری به این شیوه اعتراف کردند.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سلیمیان ادامه داد: در رابطه با این پرونده 23 مالباخته در استان اصفهان و 2 استان همجوار شناسایی شدند که اموال آنها پس از طی مراحل قانونی بازگردانده می شود.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان به همشهریان توصیه کردند: حتی الامکان معامله های خود را به صورت نقدی انجام دهید و قبل از قبول چک به بانک مراجعه و از اصالت آن مطمئن شوید و در صورت برخورد با اینگونه افراد بلافاصله با سامانه 110 تماس و موضوع را اطلاع دهید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اصفهان پلیس آگاهی تلفن همراه رئیس پلیس شناسایی و دستگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۵۱ هزار مشاوره تلفنی در‌ بهزیستی البرز

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: ۵۱ هزار و ۱۲۰ مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ در سال گذشته ارائه شده است. - اخبار استانها -

  به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، وجیهه محمدی فلاح ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز مشاوره تلفنی این اداره کل در جمع خبرنگاران  از ارائه خدمات مشاوره حضوری به سیزده هزار و صد نفر طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: این خدمات با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و پاسخ به نیازهای مشاوره‌ای در زمینه اختلالات روانشناختی و مشکلات فردی خانوادگی در جهت ارتقای سطح سلامت روان آحاد جامعه از طریق یک مرکز دولتی و 31 مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی ارائه شده است.  

وی عنوان کرد: همچنین درسال 1402  پنجاه ویک هزار و صد وبیست مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط تلفنی 1480 به منظور فوریت دسترسی آحاد مردم به خدمات مشاوره‌ای انجام شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین فراوانی مشاوره‌ها به ترتیب مربوط به اختلالات افسردگی، اضطراب، کودک و نوجوان، مشکلات فردی و بین فردی و مشکلات با همسر بوده است.

 مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه همه تماس‌های مردمی با خط صدای مشاور 1480، محرمانه و امن است، اظهار کرد: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماس‌گیرندگان و گوناگونی مشکلات آن‌ها، گاهاً ضرورت دارد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روان‌شناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و سایر منابع حمایتی متناسب ارجاع داده شوند.  

شایان ذکر است سامانه صدای مشاور بهزیستی با خط تلفنی 1480 برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت هشت صبح الی 24 شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً تخصصی ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور؛ دستگیری ۳ متهم اصلی
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین
  • ارائه ۵۱ هزار مشاوره تلفنی در‌ بهزیستی البرز
  • کلاهبرداری از طریق لینک جعلی کالابرگ الکترونیک
  • طراحی سایت حرفه ای با بروزترین اسکریپت ها و قالب ها