Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@19:16:23 GMT

جراحی نجات بخش مرد میانسال در میناب

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۶۱۶۹

جراحی نجات بخش مرد میانسال در میناب

رییس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب از نجات جان مرد 45 ساله مینابی که بر اثر ضربات چاقو به شدت مجروح شده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد مورخ در تشریح این خبر افزود: بیمار مردی 45 ساله از توابع بخش مرکزی شهرستان میناب که بدنبال نزاع و درگیری خانوادگی بر اثر ضربات چاقو به شدت مجروح شده بود، پس از  انتقال فوری به اورژانس  بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب در کمترین زمان ممکن توسط جراح عمومی تحت عمل جراحی قرار گرفت و از مرگ حتمی نجات یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصص جراح عمومی مقیم بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب خاطرنشان کرد: بیمار با قید فوریت بدون فوت وقت با توجه به شرایط خاص که از ناحیه توراکس (قفسه سینه) راست و چپ، پارگی عمقی وسیع در خلف بازوی سمت راست و ناحیه دست راست؛ ضربه به ریه و روده بزرگ شکمی و ضربات مهلک و متعدد چاقو به ناحیه شکم که از داخل به بیرون خورده  بود، در مدت زمان کمتر از هشت دقیقه از لحظه ورود بیمار به بیمارستان  به اتاق عمل منتقل شد.

دکتر محمد احمدی با بیان اینکه پارگی‌ها وسیع و سطح پراکندگی بریدگی‌ها زیاد و عمقی بود و از طرفی تنگی تنفسی که براثر چاقو به ناحیه پایین قلب و ریه سمت چپ شده بود با توراکو تومی حدود دو لیتر خون از وی خارج و منشاء خونریزی پیدا و شریان  خونریزی دهنده  کنترل  و ترمیم شد.

وی اظهار کرد: پس از عادی شدن شرایط بیمار تحت جراحی شکم باز قرار گرفت و داخل شکم بررسی شد، در بررسی انجام شده بیمار که دچار آسیب در قدام معده و روده بزرگ و دیافراگم سمت چپ دچار پارگی شده بود ترمیم شد؛ و سپس زخم قسمت پشت بازوی راست که دچار پارگی وسیع عضلات و عروق شریان بازویی شده بود ترمیم و بیمار از نقض عضو و مرگ حتمی نجات بافت.

متخصص جراح عمومی تصریح کرد: از آنجائیکه خون زیادی از  رفته بود چهار واحد خون به وی تزریق شد  و طی چهار ساعت عمل با موفقیت به پایان رسید و بیمار به بخش آی.سی.یو ( بخش مراقبت‌های ویژه ) و سپس جراحی مردان منتقل شد.

وی عنوان کرد: این بیمار پس از یک هفته بستری با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جراحي منطقه هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، با اهدای اعضای زنده یاد نجم الدین رزمجویی سه بیمار، حیاتی دوباره یافتند.
کبد و کلیه زنده یاد نجم الدین رزمجویی ۵۵ ساله که دچار مرکز مغزی شده بود با رضایت خانواده اش به دو بیمار نیازمند به کبد و کلیه در بیمارستان پیوند اعضا اهدا شد.
قرنیه آن مرحوم هم به بیماری دیگر در بیمارستان خلیلی شیراز پیوند زده شد.

دیگر خبرها

  • دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • نجات جان بیمار ۷۰ ساله در چهارمحال و بختیاری
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • ترکیبی که بهترین تیم آسیا را از مرگ نجات می‌دهد
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • موفقیت مخترعان شیرازی در اختراع کیسه مدرج جمع آوری خون از ناحیه جراحی