Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@06:06:21 GMT

کاهش 95 درصدی آتش‌سوزی در پارک‌های جنگلی سنندج

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۶۲۹۳

کاهش 95 درصدی آتش‌سوزی در پارک‌های جنگلی سنندج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج، گفت: سال گذشته با اقدامات مناسب و استقرار آتش بان، آتش سوزی در پارک های جنگلی سطح شهر سنندج 95 درصد به نسبت سال قبل آن کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، شرمین شریفی امروز در جلسه هماهنگی برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در پارک‌های جنگلی که با حضور دستگاه‌های ذیربط در سالن جلسات سازمان آتش‌نشانی برگزار شد، اظهار کرد: حفاظت و صیانت از پارک‌های جنگلی در مقابل حوادث مختلف نظیر آتش‌سوزی از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های این سازمان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: علاوه بر پارک جنگلی آبیدر که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است دیگر پارک‌های جنگلی در سطح شهر نظیر نیشتمان و توس نوذر هم اقدامات  پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از آتش‌سوزی صورت خواهد گرفت . 

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج، بیان کرد: سال گذشته پارک جنگلی آبیدر به 7 زون تقسیم شد و آتش‌بان هم در زون‌های تعیین شده بصورت شبانه روزی مستقر شدند .

شریفی اعلام کرد: سال گذشته با اقدامات مناسب و همچنین تعامل و همکاری آتش‌نشانی، منابع طبیعی و سازمان‌های مردم نهاد شاهد کاهش 95 درصدی آتش‌سوزی در پارک‌های جنگلی در سطح شهر بودیم . 

وی گفت: امسال شاهد بارش‌های فراوان برف و باران بودیم و همین امر موجب شده در بسیاری از نقاط سطح شهر بویژه پارک‌های جنگلی شاهد پوشش گیاهی مناسب باشیم .

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج، ذکر کرد: پوشش گیاهی در برخی از نقاط پارک جنگلی آبیدر به بیش از یک متر می‌رسد و قطعاً در آینده و با گرم شدن هوا شاهد خشک شدن  پوشش گیاهی احتمال آتش‌سوزی در این پارک‌ها فراوان است . 

شریفی عنوان کرد: برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاهای ذیربط در خصوص تهیه امکانات لازم تا قبل از گرم شدن هوا و همچنین استقرار آتش‌بان باید در آبیدر صورت گیرد .

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج، با بیان اینکه شرایط پوشش گیاهی در پارک‌های جنگلی بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است ابراز امیدواری کرد، با تلاش، همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌های ذیربط و همچنین شهروندان بتوانیم همانند سال گذشته در حفاظت و پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در پارک‌های جنگلی موفق عمل کنیم.  

عبدالسلام سپهر، معاون خدمات شهری شهرداری سنندج هم در این جلسه با بیان اینکه عامل انسانی باعث بیشتر آتش‌سوزی در پارک‌های جنگلی است تاکید کرد: باید علف‌های هرز در تفرج‌گاه‌ها و نقاطی که بیشتر شهروندان برای تفریح به آن مراجعه می‌کنند جمع‌آوری شود .

وی خاطرنشان کرد: خرید تجهیزات لازم نظیر دمنده هم یکی دیگر از اقدامات است که با پیگیری لازم امیدواریم بتوانیم نسبت به خرید دو دستگاه دمنده و تحویل آن به سازمان سیما و منظر اقدام کنیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش سوزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از وقوع یک آتش‌سوزی مرگبار در محله مجیدیه شمالی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: ساعت 11:13 دقیقه امروز یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان واقع در خیابان حسینی محله مجیدیه شمالی به سامانه 125 اطلاع‌رسانی آتش‌نشانی گزارش داده شد.

وی افزود: با اعلام این خبر، ماموران آتش‌نشانی خیلی زود راهی محل حادثه شدند و در آنجا مشاهده کردند، خانه‌‌ای که در طبقه سوم  یک ساختمان 4 طبقه قرار دارد دچار آتش‌سوزی شده است. آتش‌نشانان در نخستین گام با اجرای یک عملیات منسجم وارد آنجا شدند و  مهار را حریق کردند.

دستگیری 2 قاتل اجاره‌ای به‌جرم قتل زن جوان در روز ولنتاین

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی متذکر شد: آتش‌نشانان پس از اینکه حریق را مهار کردند با جسد سوخته یک مرد میانسال 60 ساله مواجه شدند که با تایید عوامل اورژانس مرگ وی تایید شد.

ملکی خاطرنشان کرد: پس از پایان عملیات ایمن‌سازی آتش‌نشانان محل حادثه را تحویل ماموران نیروی انتظامی دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۳.۹ درصدی مصرف گاز در استان قم
  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • ۶ کشته اتباع بر اثر آتش سوزی در تهران
  • آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش
  • قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • مهار آتش سوزی منزل مسکونی در ده مجنون کرمانشاه