Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک نخستین همزمان با روز جهانی کنترل فشار خون طی گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: درصد شیوع فشار خون در این استان طبق پیمایش استاندارد سال ۹۵ که مورد تائید سازمان بهداشت جهانی است، حدود ۳۴.۵ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه این آمار تمام بیماران دارای فشار خون شدید و خفیف را شامل می‌شود، ادامه داد: ۶۱ درصد بیماران دارای فشار خون در این استان به وضعیت بیماری خود آگاه بوده و ۳۹ درصد ناآگاه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ناآگاهی از وضعیت بیماری فشار خون را برای افراد دارای عوارض ناگوار توصیف کرد و متذکر شد: شروع دیرهنگام روند درمان فشار خون باعث بروز عوارض ناگوار و جبران ناپذیری خواهد شد.

وی با اشاره به روند درمانی بیماران فشار خون این استان بیان داشت: حدود یک سوم افرادی که به خاطر فشار خون تحت درمان هستند، به لحاظ رعایت سبک زندگی مناسب شامل تغذیه، فعالیت بدنی بویژه کنترل وزن و نیز اجرای دستورالعمل‌های دارویی به صورت مطلوب کنترل می‌شوند.

نخستین ادامه داد: دو سوم افراد دارای بیماری فشار خون در این استان نیز به دلیل عدم رعایت سبک زندگی مناسب و به خصوص عدم کنترل وزن و دستورالعمل‌های دارویی، تحت درمان مناسب قرار ندارند.

وی با تاکید براینکه بحث فشار خون و مشکلات ناشی از آن در مجموع در تمام استان‌های کشور به همین میزان و یا کمتر و بیشتر وجود دارد، افزود: این مهم باعث شده تا بحث آموزش و نیز احصاء بیماران مورد تاکید قرار گرفته و طرح‌هایی در این زمینه به مرحله اجرا گذاشته شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه بیماری فشار خون دارای دو نوع اولیه و ثانویه است، متذکر شد: بسیاری از عوامل بروز این بیماری شناخته شده نیست اما افراد مبتلا با اصلاح سبک زندگی و با مصرف طولانی مدت دارو تحت نظر پزشک، می‌توانند بیماری خود را کنترل کنند.

کد خبر 4618396

منبع: مهر

کلیدواژه: بابک نخستین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان بیماران یک عبادت و دارای اجر معنوی است

  محمدکاظم مومنی در بازدید مشترک به همراه حجت الاسلام مهران و  احمدزاده سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان از بیمارستان علی ابن ابی طالب علیه السلام زاهدان گفت: درمان بیماران یک عبادت محسوب شده و دارای اجر دنیوی و اخروی است و به این خدمت رسانی بی منت افتخار می‌کنیم.
 
وی افزود: کادر درمانی تحت پوشش این دانشگاه  به صورت شبانه روزی و با اخلاص کامل به مسأله درمان و بهبود سلامت بیماران اهتمام جدی دارند و ما نیز در تلاش هستیم تا زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان نیز به صورت مستمر بروز رسانی و تکمیل تر شود.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین با اهدا گل به بیماران و همراهانشان، شفای عاجل آنها را طلب کرد.
 
همچنین جمعی از بیماران بستری در گفتگو با عیادت کنندگان، از تلاش های کادر درمان بیمارستان علی ابن ابی طالب علیه السلام زاهدان قدردانی کردند.
قابل ذکر است از بخش های عفونی، جراحی، اطفال و... بیمارستان علی ابن ابیطالب علیه السلام زاهدان مورد بازدید قرار گرفت.
شایان ذکر است بازدید از ایستگاه های جوانی جمعیت و هفته سلامت مستقر در این بیمارستان از دیگر برنامه هایی بود که انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • خوش خبری برای مادران دارای فرزند شیرخوار در یزد
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • نجات ۲۱ روستای در معرض خطر رانش سنگ و سیلاب شهرستان کلات در گرو احداث دیوار ساحلی
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان بیماران یک عبادت و دارای اجر معنوی است
  • کاهش فقر مطلق در ایران به کمترین رقم طی ۵ سال