Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@20:46:51 GMT

کلینیک سلامت راه اندازی شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۶۵۱۶

کلینیک سلامت راه اندازی شود

همدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: برای بررسی و آزمایش وضعیت جسمی شهروندان باید کلینیک های سلامت در سطح استان راه اندازی شود.

سید حبیب الله موسوی بهار روز پنجشنبه در آیین آغازین بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با شعار 'بدانیم و اقدام کنیم' افزود: هم اینک سنجش سلامت بدن یک ماه طول می کشد در حالیکه با راه اندازی کلینیک این مدت زمان را می توان به یک روز کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: ضرورتی ندارد مدیریت کلینیک سلامت به یک پزشک سپرده شود بلکه می توان برای راه اندازی این مراکز به مراقبان سلامت و پرستاران نیز مجوز داد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: با دایر کردن کلینیک سلامت، مراجعه کننده نیازی به پرداخت ویزیت به اندازه مراجعه به یک متخصص یا فوق تخصص ندارد بلکه با کمترین هزینه می تواند سلامت بدن خود را بسنجد
موسوی بهار ادامه داد: در راستای برنامه ششم توسعه، کاهش مصرف نمک، قند، کم تحرکی و افزایش تحرک مد نظر است.
وی اضافه کرد: بخشی از دستورالعمل ها برای اصلاح چربی ها، ترانس، درصد قند و نمک در مواد غذایی و مواد نگهدارنده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان تاکید کرد: تا مردم را قانع نکنیم که کاهش نمک، قند و کم تحرکی موجب افزایش هزینه خانوار می شود نمی توان در برنامه ها موفق عمل کرد.
وی از آغاز سنجش فشار خون 855 هزار تن در همدان خبر داد و گفت: 540 هزار تن از این افراد جمعیت شهری و 315 هزار جمعیت روستایی هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان بیان کرد: کارشناسان از فشار خون بالا به عنوان قاتل خاموش یاد می کنند چراکه بی خبری از این بیماری موجب مرگ ناگهانی می شود.
موسوی بهار افزود: بی توجهی به این مولفه ها موجب از دست رفتن عمر مفید انسان و مرگ افراد فعال، پویا و موثر برای جامعه می شود.
وی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دنبال راه اندازی پویش های مختلف برای پیشگیری از بیماری است در این راستا دیگر دستگاه ها نیز می توانند فعال شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان اضافه کرد: برای اجرای طرح سنجش فشار خون بالا، جامعه پرستاری، بسیج جامعه پزشکی، فوریت های پزشکی، نظام پزشکی، دانشکده های پزشکی و پیراپزشکی با معاونت بهداشتی همکاری دارند.
موسوی بهار مهمترین اهداف اجرای این طرح را ارتقای بهداشت در جامعه، شناسایی مبتلایان به فشار خون بالا، ایجاد انسجام ملی، یاد دادن مردم به مراجعه به مراکز بهداشتی عنوان کرد.
وی ادامه داد: مردم تنها هنگام بروز بیماری به مراکز جامع سلامت مراجعه می کنند در حالیکه باید یاد بگیرند پیش از بروز بیماری برای پیشگیری در این مراکز حضور یابند.
7526/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمی آموزشی کلینیک سلامت سنجش فشار خون علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدافعان سلامت استان بوشهر تعطیلات خود را وقف خدمت کرده‌اند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ملکی زاده ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز پزشکان متخصص در بیمارستان کنگان ارائه خدمات کردند.

وی اضافه کرد: متخصصان اطفال، داخلی، قلب، بیهوشی، جراح عمومی، ارتوپد، مغز و اعصاب، چشم، طب اورژانس، جراح مغز، گوش و حلق و بینی، پاتولوژیست، رادیولوژیست، داروساز و فوق تخصص قلب اطفال مشغول به خدمت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: ۲۵ پزشک متخصص و پنج پزشک عمومی در این ایام در بیمارستان حضور یافتند و به مراجعین خدمات ارائه دادند.

ملکی زاده اضافه کرد: کل مراجعین بیمارستان در این هشت روز تعطیلی پنج هزار و ۷۸۸ نفر بودند که هزار و ۵۰۰ نفر از آن تنها مراجعین سرپایی بخش اورژانس این مرکز درمانی بوده‌اند و حدود پنج هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات بخش تصویربرداری، آزمایشگاه، درمانگاه و اورژانس بهره‌مند شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کادر بهداشت، درمان و اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ایام تعطیلات نوروزی خود را وقف خدمت‌رسانی به مردم کرده‌اند.

ملکی زاده افزود: مدافعان سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ایام تعطیلات نوروزی از استراحت خود گذشتند تا بستری ایمن برای مسافران نوروزی و شهروندان فراهم شود.

نادر شکیب آزاد معاون درمان، سید حسین موسوی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عبدالرسول عباسی مدیر دفتر پرستاری، سید مجید حسینی مدیر روابط عمومی و بین‌الملل، ناصری مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه، فاطمه آهو خوش رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان، سیده انسیه ساجدی زاده رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان و برخی از مسئولین بیمارستان نیز در این بازدید حضور داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان و تبریک سال نو به کادر بیمارستان در جریان وضعیت رسیدگی به بیماران و مسائل بیمارستان قرار گرفت.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از پایگاه اورژانس شهری کنگان نیز بازدید کرد.

کد خبر 6064280

دیگر خبرها

  • بازدید ۵۰۸ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان
  • مدافعان سلامت استان بوشهر تعطیلات خود را وقف خدمت کرده‌اند
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
  • فعالیت ۱۳۰ تیم نظارتی با ۳۸۰ بازرس در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد
  • دومین دستگاه سونوگرافی پرتابل در بیمارستان دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • برنامه ویژه نظارتی حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر