Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - در جلسه‌ای با حضور معاون امور عمرانی استاندار یزد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، مشاور پروژه و نمایندگانی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان و شهرداری یزد، در خصوص تعیین تکلیف زمین‌های حریم کتابخانه مرکزی یزد بحث و بررسی شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، محسن صادقیان، معاون امور عمرانی استاندار یزد پس از استماع گزارش کارشناس عمرانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در خصوص پیشرفت عملیات عمرانی کتابخانه و پیگیری صورت گرفته در خصوص زمین‌های حریم کتابخانه، گفت: یکی از مسائلی که تا پیش از افتتاح کتابخانه باید به طور کامل حل و فصل شود، موضوع آزادسازی زمین‌های اطراف کتابخانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به لزوم آزادسازی این فضاها برای دسترسی آسان سازمان‌های خدمات‌رسان همچون آتش‌نشانی در زمان وقوع حوادث احتمالی، حل این موضوع با همکاری تعامل دستگاه‌های ذیربط همچون شهرداری، میراث فرهنگی و کتابخانه‌های عمومی امکان‌پذیر است و تلاش خواهیم کرد طرحی مشخص و عملیاتی برای ساماندهی زمین‌های حریم کتابخانه که عمدتاً جزو بافت تاریخی شهر است، ارائه شود.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز با اشاره به سفر اخیر مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و جلب مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به یزد، بیان داشت: در این سفر که کارشناسانی از نهاد نیز حضور داشتند، کاربری بخش‌هایی از کتابخانه تغییر یافت و در مهم‌ترین تصمیم، مقرر شد مخزن کتابخانه به طبقه تحتانی کتابخانه منتقل شود و جانمایی‌های جدید برای بخش‌های نابینایان و کودک کتابخانه صورت گرفت.

مرتضی آواره، کارشناس عمران اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته پس از نخستین جلسه هماهنگی که در اوایل اردیبهشت ماه 98 برگزار شد، ارائه کرد.

وی افزود: پس از نخستین جلسه هماهنگی تاکنون، تست‌های مربوط به لوله‌کشی فاضلاب ساختمان صورت گرفت و در حال رفع نواقص موجود هستیم.

آواره تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و پس از برقراری انشعاب آب کتابخانه، بحث انشعاب برق کتابخانه نیز تا پایان اردیبهشت‌ماه به نتیجه خواهد رسید.

گفتنی است در حاشیه این نشست، حاضران از زمین‌های حریم کتابخانه‌ مرکزی یزد نیز دیدن کردند.

انتهای پیام /

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: افتتاح کتابخانه کتابخانه مرکزی یزد معاون استاندار يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه مرکزی شهر ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی، اما فاقد امکانات است

ایسنا/ایلام مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: کتابخانه مرکزی شهر ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی استان است که به دلیل  محدودیت امکانات، نمی‌توان برنامه‌های فرهنگی مرتبط با کتابخوانی را در آن برگزار کرد.

«سمیه حیدری» با حضور در ایسنا اظهار کرد: این کتابخانه با ظرفیت مطالعه حضوری محدود خود، برای خانم‌ها و آقایان، از صبح زود تا ساعت ۲۲، در سه شیفت کاری، به اعضا خدمت ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه این کتابخانه در تعطیلات نوروزی هم تا ساعت ۱۵ عصر فعال است خاطر نشان کرد: این کتابخانه فاقد استانداردهای مد نظر ماست.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در خصوص استانداردهای مد نظر این اداره‌کل برای کتابخانه مطلوب گفت: امروزه در کتابخانه‌های جدید و مدرن کشور، حدود ۶۰ نوع خدمت فرهنگی ارائه می‌شود ولی با فضای موجود  این کتابخانه، امکان ارائه خدمات فرهنگی کم است برای این منظور نیازمند اعتبار هستیم و امیدواریم با گنجاندن طرح بازطراحی کتابخانه مرکزی شهر ایلام در لیست طرح‌های سفر رئیس جمهور به استان، بتوانیم این معضل را حل کنیم.

حیدری خدمات فرهنگی این اداره‌کل را در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و عنوان کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع، با محتوای مناسب سبب جذب نوجوانان و جوانان و افزایش اعضای کتابخانه ‌ها می‌شود.

وی تعداد برنامه‌های فرهنگی اجرا شده سال قبل این اداره کل  در سطح کتابخانه ‌های استان را ۱۴ هزار برنامه اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساختمان قدیم شهرداری کاشان به موزه تبدیل می‌شود
  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • کتابخانه مرکزی شهر ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی، اما فاقد امکانات است
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در مجلس است
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در نوبت بررسی مجلس است
  • برگزاری ویژه‌ برنامه ماه عاشقی در شیراز
  • ویژه‌برنامه ماه عاشقی در شیراز برگزار می‌شود