همدان- ایرنا- استاندار همدان با تاکید بر اینکه در بازسازی خسارتهای سیل معین هیچ استانی نیستیم، گفت: همه توان استان برای ترمیم و تعمیر خرابی های داخل صرف می شود و کمک سپاه پاسداران روند بازسازی را شتاب می بخشد.

به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح های محرومیت زدایی استان همدان اظهار داشت: در سیل اخیر علاوه بر امدادرسانی به حادثه دیدگان به عنوان استان معین به مناطق سیل زده همجوار یاری رساندیم اما در بهسازی معین هیچ استانی نیستیم.


وی اضافه کرد: 134 میلی متر بارش در طول 24 ساعت خسارتهای بسیاری در سراسر استان برجا گذاشت که به طور مستمر پیگیر جبران این آسیبها هستیم.
استاندار همدان با اشاره به اقدامات خوب و ارزشمند سپاه در روستاهای محروم گفت: در حال حاضر سپاه در زمینه تعمیر و نوسازی خانه های روستایی کمک بزرگی محسوب می شود.
شاهرخی گفت: سیلاب به 50 هزار و 740 هکتار از زمین های کشاورزی و باغها آسیب زد و همچنین هشت هزار خانه را تخریب کرد که براساس تعهدات دولت این ضرر و زیان ها جبران می شود.
وی به اهمیت احیای بافتهای فرسوده و بازآفرینی شهری به ویژه در مناطق حاشیه ای همدان اشاره کرد و گفت: 2 هزار میلیارد ریال اعتبار در این زمینه هزینه شده است و این روند ادامه دارد.
شاهرخی با بیان اینکه خانه های روستایی همدان بیشتر خشتی و گلی و بسیار آسیب پذیر هستند، خاطرنشان کرد: سپاه طرح های محرومیت زدایی خود را به سمت احیای این بافتهای فرسوده هدایت کند.
7527/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل همدان خسارت هاي سيل بافت هاي فرسوده همدان

FATF حل نشد، عراق ۵ میلیارد دلار ایران را بلوکه کرد

نامه علی مطهری به آیت‌الله جنتی: ببینید از کجا به کجا رسیده‌ایم| ادامه این رویه منجر به جامعه‌ای دچار اختناق می‌شود| به مردم درباره دلیل ردصلاحیتم چه بگویم؟

ظریف: ایران و امریکا اخیرا نامه‌های تندی رد و بدل کردند| ترامپ مقصر اصلی تنش واشنگتن و تهران است| جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به دولتهای خارجی نخواهیم داد

نوبت به گلکسی A۳۰ و A۵۰ رسید

قیمت دلار بالا رفت

منبع این خبر، وبسایت www.irna.ir است و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه این خبر را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ۲۳۷۸۶۵۵۹ را به همراه موضوع به آدرس info@porsyar.com ارسال فرمایید.
با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است.

خبر بعدی:

استدلال و شهود؛ دوبالِ شاهنامه در بازسازی هویت‌ ایرانی

او سده چهارم که در آن بزرگانی چون فردوسی، ابن‌سینا و ابوریحان بیرونی و رودکی برخاستند، سده بازشناسی و بازسازی هویت ملی دانست و گفت: سده چهارم دوران طلایی فرهنگ ایرانی است و کتاب «عصر زرین فرهنگ ایران» اثر ریچارد فرای شرح آن است. نخستین اتفاق در این برهه، اعلام استقلال در سال ٢٠۶ هجری توسط طاهر ذوالیمینین از خلافت عباسی و بعد، روی کارآمدن حکومت‌های ملی مانند صفاریان و سامانیان بود. اتفاق دیگر، رسمی اعلام شدن زبان فارسی ازسوی یعقوب لیث صفاری بود زیرا زمان و زمینه برای این رویداد فراهم آمده بود.

مدیر بخش ادبیات مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی ادامه داد: در قرن چهارم مثلث هویت ملی، بازشناسی و بازسازی شد که نمود آن در شاهنامه هست. ضلع اول زبان و ادب ملی است چون نمی‌شود هویت ملی داشت و ادب ملی نداشت. زبان ملی یک شبه درست نمی‌شود که یک شبه تغییر یابد، و فارسی، زبانی است که فرهنگ ایرانی را به دوش کشیده است. ضلع دوم تاریخ و اساطیر ملی است و ضلع سوم حکمت ملی است که همان حکمت پیش از اسلام است که در دوره اسلامی هم تایید شد و برای کشته هم دادیم که شیخ شهاب‌الدین سهروردی بود اما دست آخر مُهر تأیید خورد.

او افزود: ابن‌سینا را باید ارسطوی ثانی قلمداد کرد که نماینده تام و تمام عقل‌گرایی در معنای یونانی است اما در اواخر عمر به‌سوی حکمت ملی می‌رود. او نخستین کسی است که عرفان را تئوریزه کرد که به معنای نفی عقل و خردگرایی نیست. در نمط نهم کتاب اشارات خود به این موضوع اشاره کرده و از حکمت مشرقی گفته است. علت رفتن ابن‌سینا هم به‌سوی حکمت موضوع هویت ملی است که دنباله کار را سهروردی گرفت.

اصغر دادبه

این استاد ادبیات خاطرنشان ساخت: در این میان، حداقل دو جریان وجود دارد؛ یکی خود ابن‌سینا و سهروردی که نظریه آن را به کمال رساند و دیگر در ادب فارسی است که مقصود شعر فارسی و نگاه فلسفی به شعر است. از قرن چهارم به بعد که هویت ملی بازسازی شد سخن‌گویان حکمت و هنر ما با توجه به هویت ملی سخن گفتند و شعرای ما به‌ویژه از قرن پنجم، حکمت ملی را طرح کردند و سخن گفتن از حکمت ملی، عرضه کردن هویت ملی است که البته سرچشمه همه اینها در شاهنامه است.

او استدلال و شهود را دو بال شاهنامه عنوان کرد و گفت: برهان، مهم‌ترین کار استدلال است که در فرهنگ آریایی هم در ایران و هم در هند، جز برهان و استدلال جز بر مدار اخلاقی نبوده که نتیجه آن شهود است. در آموزش عقل ایرانی-افلاطونی نباید خودمان را نفی کنیم و در بازسازی حکمت ملی، زرتشت را فراموش کنیم که نسبتی مستقیم با فلسفه افلاطون دارد؛ اساس فلسفه او بر تئوری ایده‌ها و مُثُل است و تقسیم جهان به جهان برین و زبرین همان حرف زرتشت است. پس خرد شاهنامه دو هنر توانایی استدلال و شهود را دارد. چنان‌که پیشرفت در عقلانیت و شهود است و عقلی می‌تواند شهود کند که عقلانیتی قوی داشته باشد.

دادبه در پایان تاکید کرد: زمان شاهنامه را بزرگ کرده و بی‌خود و بی‌جهت بعضی می‌خواهند آن‌را از بزرگی بیندازند.

برچسب‌ها شاهنامه اصغر دادبه ایران‌ شناسی ابوالقاسم فردوسی

دیگر خبرها

  • فروش ۱۰۰ میلیون دلاری «جومانجی» در باکس آفیس
  • راه‌های مناطق سیل‌زده کوهدشت بازسازی می‌شود
  • شتاب در رشد اجتماعی بانوان ایران محصول انقلاب اسلامی است
  • تجار ایرانی مایل به همکاری در بازسازی سوریه هستند
  • تمایل تجار ایرانی به همکاری در بازسازی سوریه
  • کمک بلاعوض به کشاورزان اصفهانی آسیب دیده از سیل بهاره
  • ایران در بازسازی‌ها نیز کنار سوریه ایستاده است
  • ایران در بازسازی‌ها در کنار سوریه ایستاده است
  • لاریجانی: ایران در بازسازی‌ها کنار سوریه ایستاده است
  • افول شتاب دستگاه‌های دولتی برای تحقق تربیت حافظان قرآنی
  • کمک ۷۰۰ میلیون تومانی اوقاف به سیل‌زدگان بلوچستان
  • کمک 700 میلیون تومانی اوقاف به سیل‌زدگان بلوچستان
  • هپکو قبل از واگذاری، بازسازی ساختاری می‌شود/ عرضه دو شرکت دولتی در اسفندماه
  • رئیس ستاد بازسازی عبتات عالیات استان ایلام منصوب شد
  • آغاز کمک‌های شرکت مدیران‌خودرو به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان
  • زندگی اقشار کم‌درآمد در تدوین قوانین در نظر گرفته شود/ لزوم به‌روزرسانی قانون حمایت از تولید
  • از امروز تا پایان هفته: برف و باران همدان را فرا می گیرد
  • کمک ۲۵ میلیارد ریالی نیکوکاران فارس به سیل‌زدگان
  • تعمیر و بازسازی ۱۷۷ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سیستان و بلوچستان
?>