Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، بابیان اینکه فصل برداشت گندم در استان ایلام، آغازشده است، گفت: با توجه به بارش‌های خوب سال زراعی جاری، پیش‌بینی می‌شود ۲۸۰ هزار تن گندم در سطح این استان تولید شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «سید محمد تراب میری»، بابیان اینکه درمجموع ۱۴۰ هزار اراضی دیم و آبی در سطح استان ایلام زیر کشت گندم رفته است، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰ مرکز دولتی و خصوصی برای خرید و ذخیره‌سازی گندم با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن در استان ایلام فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری‌شده است، یادآور شد: برداشت دانه روغنی کلزا در سطح 10 هزار و 515 هکتار از مزارع مناطق گرمسیری استان ایلام آغازشده است.

 

 تراب میری، بابیان اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی زراعی استان نیز زیر کشت محصول کلزا رفته است، ابراز کرد: تاکنون نیز 18 هزار تن دانه روغنی کلزا توسط ۹ مرکز خرید از کشاورزان شهرستان‌های مهران و دهلران خریداری و به کارخانه‌ها روغن‌کشی کشور انتقال داده‌شده است.

 

وی، بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود میزان خرید کلزا در سال جاری تا پایان فصل برداشت به بیش از 21 هزار تن در استان ایلام برسد، خاطرنشان کرد: بالاترین سقف تولید کلزا از سال 1382 تاکنون مربوط به سال گذشته با تولید 13 هزار 700 تن بوده است که در سال جاری این میزان به بیش از 21 هزار تن خواهد رسید.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 6 هزار هکتار از اراضی استان به باغات مثمر اختصاص‌یافته و سالانه ۱۸ هزار تن میوه از سطح باغات استان برداشت می‌شود.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان قرآن کریم خبرگزاری شبستان حضرت خدیجه س ماه مبارک رمضان مصلی قرآن آمریکا سبک زندگی اسلامی مراسم جزء خوانی قرآن کریم غلات برداشت ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ در جلسه ستاد برداشت غلات که صبح امروز در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه از اواسط اردیبهشت برداشت گندم در قم آغاز شده و تا دهم تیر ماه ادامه خواهد داشت گفت: امسال ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار گندم آبی، ۱۰۹۰ هکتار گندم دیم و ۲۲ هزار و ۱۰۰ هکتار گندم آبی کشت شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • برداشت ۱۹ هزار تن کلزا در دهلران
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع کشاورزی خرمشهر
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • پیش بینی تولید ۴۰۰ هزار تن گندم در استان ایلام
  • جشن برداشت گندم در دهلران
  • برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام آغاز شد