حسین اسحاقی، گفت: دومین روز از هفته قرآن و عترت جنوب کرمان با اجرای تئاتر های خیابانی و یادواره شهدا در صبح و بعد از ظهر سپری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، دومین روز از هفته قرآن و عترت جنوب کرمان با اجرای تئاتر های خیابانی و یادواره شهدا در صبح و بعد از ظهر سپری می شود.
«حسین اسحاقی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، گفت: در دومین روز هفته قرآن و عترت جنوب کرمان دو کار تئاتر خیابانی در بخش رقابتی به اجرای عموم در سطح شهر می پردازند؛ کار تئاتر خیابانی "برای زندگی " به کارگردانی میلاد مراد پور ساعت ۸ و سی دقیقه در مکان چهار راه فرمانداری و کار تئاتر خیابانی خشت مال به کار گردانی احسان رضوانی ساعت ۱۸ عصر در محل گلزار شهدا امروز  اجرا می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، بیان داشت: در عصر دومین روز، پس از اجرای تئاتر خیابانی، یادواره شهدا نیز در مکان گلزار شهدا برگزار می شود و برنامه پایانی دومین روز هفته قرآن و عترت جنوب اجرای یک تئاتر خیابانی در دانشگاه باقرآباد جیرفت در ساعت ۲۱ شب  است .
گفتنی است؛ دومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان از (۲۵ لغایت ۳۰ اردیبهشت) در جنوب کرمان برگزار می شود.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

مطالب پیشنهادی:
خبر بعدی:

تئاتر هاي ميلياردي يا سلبريتي هاي نه چندان تئاتري

خبرگزاري آريا- ابزاري کردن هنرمند و اين که ما از يک ستاره سينما دعوت کنيم تئاتر بازي کند، کار خائنانه اي است! اين اتفاق صحيح نيست.
به گزارش آريا، يکي از سوالاتي که نولان از آل پاچينو پرسيده بود اين بود که آيا کار روي صحنه ي تئاتر را بر سينما ترجيح مي دهد؟
آل پاچينو جواب داد: من کارم را با تئاتر شروع کردم، بنابراين هميشه با تئاتر راحت هستم. تئاتر زندگي است. بازخورد مخاطب را مي بيني و معمولا، براي بازيگر متن راحت ترقابل بازي کردن است. در مورد شکسپير البته، چون کار غني تر است بايد بيشتر کار کني.
حال بايد به اين نکته بپردازيم  که وجود سوپر استارها بر روي صحنه تئاتر آن هم با نوع بازي هايي که ارائه مي دهند به نفع جامعه ي تئاتري است يا خير؟
بهزاد فراهاني در يک مصاحبه دراين باره گفته: ابزاري کردن هنرمند و اين که ما از يک ستاره سينما دعوت کنيم تئاتر بازي کند، به نظر من کار خائنانه اي است! اين اتفاق صحيح نيست.
اما به راستي حضور بازيگران سرشناس و معروف سينما چقدر مي تواند براي تئاتر مضر واقع شود؟
يکي از ابتدايي ترين دلايلي که براي دفاع از حضور سلبريتي ها در تئاتر به ذهن خطور مي کند، بودن آنها کنار نو بازيگراني است که به تازگي وارد اين حرفه شده اند.اعتماد به نفس و ياد گيري بالا و صد البته تجربه، مواردي هستند که نو بازيگران مي توانند در کنار کار با سلبريتي ها کسب کنند. که البته منطقي به نظر مي رسد. اما بايد ديد که حضور يک چهره ي سرشناس سينما چقدر مي تواند چنين تاثيري را بر نو بازيگران و يا کساني که هنوز چهره نشده اند بگذارد؟! آيا سلبريتي ها آنقدر با حوصله هستند و يا با توقعات بالا و بي حوصلگي هايشان باعث فشار روحي مضاعف بر روي بازيگران تازه کار مي شوند؟
مطمئنا نمي توان با قاطعيت کامل در اين باره صحبت کرد. بازيگران به نامي هستند که توانسته اند تنها با صبر و شکيبايي، صحنه تئاتر را براي تازه کارها تبديل به کلاس درس کنند و برعکس اين جريان نيز وجود داشته.
نکته ي ديگري که بايد در نظر گرفت مسئله ي فروش يک تئاتر به واسطه ي حضور يک بازيگر محبوب سينمايي است. مطمئنا اين حضور مي تواند باعث فروش بالاي تئاتر شود. بسياري از مخاطبين نه بخاطر ديدن تئاتر بلکه بخاطر از نزديک ديدن بازيگر محبوبشان به تئاتر مي آيند. تا برايشان هم فال باشد و هم تماشا.
اما آيا اين بازيگر محبوب مي تواند انتظار مخاطب خود را بر روي صحنه برآورده کند يا خير؟
چه در تئاتر هايي که در سالن هاي معمولي شهر بر روي صحنه مي روند و چه تئاتر هايي که در سالن هاي لوکس مثل سالن رويال، بازيگران سينمايي نمي توانند توقع مخاطب را برآورده کند. البته بازيگراني هستند که هميشه چه در سينما و چه در تئاتر درخشيده اند اما مگر تعدادشان چقدر است؟ شايد دو و يا سه بازيگر سلبريتي بيشتر نباشند!
با نگاهي به سه تئاتر- موزيکالي که توانسته اند سر و صداي زيادي به پا کنند شايد بتوان بهتر در اين باره نظر داد؛
( بينوايان) و ( اليور توئيست) هر دو به کارگرداني حسين پارسايي و ( عروس مردگان) به کارگرداني اميد رضا سپهري.
با اينکه قيمت بليط ها بين 70 تا 200 هزار تومان بوده اما اکثر مخاطبان رضايت چنداني از بازي بازيگران نداشته اند. سوار بودن موسيقي بر آواز و صداي بازيگران، ضعيف و نا مناسب بودن صداي بازيگران براي آواز خواندن، ادا در آوردن و اغراق بيش از حد در بازي، ديده نشدن صورت بازيگران که البته مربوط به نامناسب بودن سالن مي شود ( سالن رويال در هتل اسپيناس پالاس) مواردي بوده و هستند که مخاطب را به اين فکر فرو مي برد که آيا ارقامي که بابت ديدن اين تئاتر ها پرداخت شده ارزشش را داشته يا خير؟
ولي به راستي چرا بازيگراني ( چه سلبريتي و چه غير سلبريتي) براي چنين پروژه هايي انتخاب مي شوند که هيچ صدا و قدرتي براي آواز خواندن ندارند؟
اين مشکل به طور چشم گيري خود را در تئاتر عروس مردگان نشان مي دهد.
آيا تنها ( چهره) بودن يک بازيگر براي چنين پروژه هاي بزرگي کافي است؟ آيا بازيگران چهره نبايد غير از مدلينگ بودن، فوت و فن درست آواز خواندن را نيز ياد بگيرند؟ آن هم براي چنين تئاتر- موزيکال هايي که احتياج است بازيگر بطور حرفه اي بتواند کلاسيک بخواند.
اکثر بازيگران اروپايي و امريکايي در کنار حرفه ي بازيگري، اين مورد را هم به طور درست و علمي ياد مي گيرند. چرا که حرفه ي بازيگري يک پکيج کامل از شناخت بدن و بيان و پرورش جزء به جزء آن است. گويي بازيگران ما فقط مي توانند جلوي دوربين ديالوگ بگويند. در تئاتر چند نفري هستند که بيان خوب، حرفه اي و مناسب دارند و در تئاتر- موزيکال تنها مي شود صداي گروه موسيقي را شنيد و اين يکي از بزرگترين مشکلات چنين پروژه هايي است که سرمايه ي ميلياردي صرف آنها شده و بليط هاي 200 هزار توماني برايشان فروخته مي شوند.
در عروس مردگان نقدي که وارد شده، ديالوگ هاي کم و آواز زياد است و داستان که به نوعي آبکي و سرسري از آب در آمده و نتوانسته است پرداخت درستي روي صحنه هاي اصلي داشته باشد.
در بينوايان و اليور توئيست نيز نقدهايي مشابه اين وارد شده است.
گذشته از همه ي اينها، باور بسياري از مخاطبين و پيشکسوتان تئاتر بر اين است که چنين تئاتر هاي لوکسي آن هم با چنين هزينه هاي کلان، تبري است بر ريشه ي تئاتر ايران.هزينه هايي که مشخص نيست چطور تامين مي شوند و کسي حاظر نيست در اين باره توضيح مختصري دهد.
بهزاد فراهاني در اين باره گفت: مساله اين است که چه کسي اين کار را انجام مي دهد؟ از نظر من کارگردان چنين نمايش هايي دشمن تئاترند و با همه دلبستگي ها، تئاتر را به قهقرا مي کشانند. من نمي دانم کسي که قيمت بليط تئاتر را 200 هزار تومان اعلام مي کند، آيا اصلا در عمرش به اين فکر کرده که يک دانشجو چگونه مي تواند هزينه چنين نمايشي را فراهم کند؟ اين آقا خودش زماني مسئول تئاتر مملکت بوده است؟!
گويي چنين تئاتر هايي براي افراد بالا نشين و بي درد ساخته شده و اقشار پايين جامعه تنها بايد به پوستر تبليغاتي آنها بر روي بيل برد هاي خيابان ها اکتفا کنند.آن هم در اين شرايط سخت اقتصادي که اکثر افراد جامعه حق انتخاب زيادي ندارند.
با اين همه نمي توان به قطعيت گفت که رواج تئاتر- موزيکال هايي آن هم با چنين موضاعاتي که رمان ها يشان شهرت جهاني دارند و پر طرفدار نيز هستند کار اشتباهي است. درست آن است که چنين پروژه هايي از هر نظر حرفه اي اتفاق بيوفتد.


واکنش عجیب علم‌الهدی به سخنان روحانی: آنهایی که گفتند به ما اختیار بدهید، چند ماه بعد سفیداب و سرخاب کرده و از این مملکت فرار کردند!| نشاط جوان با تار و رقص نامشروع یک مشت دختر هرجایی مهیا نمی‌شود|نشاط این است که جوان در عرصه جنگ اقتصادی قدم بردارد

رقبای خودروسازها در راه ایران

سکوت فرشید اسماعیلی درباره چیپ جنجالی دربی شکست

کلیدواژه: ماه رمضان قرآن کریم خبرگزاری شبستان حضرت خدیجه س ماه مبارک رمضان مصلی قرآن آمریکا سبک زندگی اسلامی مراسم جزء خوانی قرآن کریم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هفته قرآن و عترت تئاتر خیابانی یادواره شهدا یادواره

منبع این خبر، وبسایت shabestan.ir است و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه این خبر را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ۲۳۷۸۶۵۷۷ را به همراه موضوع به آدرس info@porsyar.com ارسال فرمایید.
با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است.

دیگر خبرها

  • اجرای نمایش خیابانی اینجا تا ابدیت در کرج + تصاویر
  • تعمیرات سالن اصلی تئاتر شهر ادامه دارد/ اتمام پروژه تا شهریور ماه
  • توضیح درباره اجرای تئاتر‌های لاکچری و احتمال ورود سرمایه مشکوک
  • دانشجویان جهادی منتظران ظهور به جنوب کرمان می‌رروند
  • برگزاری دومین گردهمایی دانشجویان درس قرائت قرآن کریم در واحد اهواز
  • گردهمایی دانشجویان درس قرائت قرآن کریم در دانشگاه آزاد اهواز برگزار شد + عکس
  • توصیه های فنی برای کشت های تابستانه در جنوب کرمان
  • دفتر خیریه مسجد دوستدار خانواده جنوب کرمان به زودی راه اندازی می شود 
  • سوم خرداد آمد و خرمشهر بی‌سالن تئاتر ماند
  • وفاق و همدلی گروهی ضامن توفیق«مردی در آینه»/ نگاه مناسبتی به تئاتر دینی را کنار بگذاریم
  • باندبازی به سالن‌های تئاتر رسید
  • توضیح درباره اجرای تئاتر‌های لاکچری و احتمال ورود سرمایه مشکوک به هنر نمایش/ باندبازی به سالن‌های تئاتر رسید؟/ تشریح چارچوب قانونی نظارت بر محتوای آثار نمایشی
  • بازگشت محسن تنابنده به تئاتر بعد از ١٣ سال
  • بازگشت محسن تنابنده به تئاتر
  • تعطیلی تئاتر در ایام شب‌های قدر/ویژه برنامه «هزارشب آسمانی» برگزار می‌شود
  • سفره افطاری ساده خیابانی برای 2 هزار نفر در گالیکش پهن شد + تصاویر
  • افزایش ۴.۹ درصدی تردد نسبت به روز قبل
  • تدبیر صادراتی مرهمی بر کشاورزی جنوب کرمان
  • استاندار کرمان: توسعه سرمایه‌گذاری در جنوب کرمان نیازمند تامین زیرساخت‌هاست