Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:52:29 GMT

اقتدار نیروهای مسلح بومی است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۶۶۰۲

اقتدار نیروهای مسلح بومی است

تهران- ایرنا- رئیس دفتر ارتباطات مردمی نیروهای مسلح با تاکید بر انیکه نیروهای مسلح باید پرداختن به استقلال علمی را به صورت جدی دنبال کنند، گفت: اقتدار نیروهای مسلح ایران با تکیه بر توان بومی به دست آمده است.

سردار «عباس سدهی» روز پنجشنبه در همایش گام دوم انقلاب اسلامی در دانشگاه افسری امام علی (ع) اظهار داشت: ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح در چهار دهه گذشته دستاوردهای بسیار عظیمی داشته که از جمله آنها می توان به حفظ استقلال کشور، مقابله با ضد انقلاب و رشادت های دوران دفاع مقدس اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به دستاوردهای ارتش پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: ارتش پیش از انقلاب در راستای اهداف استکبار جهانی حرکت و در جایی حضور پیدا می کرد که آنها می خواستند، اما به برکت انقلاب اسلامی ارتش بعد از انقلاب اسلامی در برابر خواست استکبار برای تجزیه کشور تمام قدر در برابر تجزیه طلبان ایستاد و رشادتها کرد، در دفاع مقدس نیز ارتش با سربلندی در برابر متجاوزان ایستاد.
رئیس دفتر ارتباطات مردمی ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: ارتش با اتکا به کارکنان متدین ، انقلابی که در 19 بهمن با امام بیعت کرد در این چهل سال دستاوردهای بسیار و عظیمی داشته اما از رشادت های ارتش در دفاع مقدس و بعد از آن کمتر گفته شده است.
سه دهی تصریح کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی هرگاه فرمانده معظم کل قوا اراده کند ارتش با اقتدار در میدان عمل حاضر شده و توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی را با قدرت به شکست می کشاند.
وی افزود: ارتش به برکت انقلاب اسلامی بعد از خروج مستشاران نظامی آمریکا از ایران توانست روی پای خود بایستد و با اتکا به توان داخلی توانست تمام تجهیزات دفاعی مورد نیاز کشور را تولید، اورهال و بکار بگیرد.
رئیس دفتر ارتباطات مردمی نیروهای مسلح توان موشکی را یکی از این دستاوردها مهم دفاعی کشور پس از انقلاب دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب توانست با وجود تمام تحریم های ظالمانه دقیق ترین موشک ها را تولید کند.
سدهی با اشاره به موضوع اهمیت امنیت برای پیشرفت و آبادانی کشور اظهارداشت: ما قدرت و امنیت را در سایه قدرت الهی و بر مبنای توانمندی‌های بومی و داخلی می دانیم و معتقدیم امنیت به معنای نبود تهدید و آنچه غربی ها می گویند نیست.
سیام**9612**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نيروهاي مسلح اقتدار استقلال علمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت

سفیر ایران در ترکیه در مراسم گرامیداشت روز ارتش مرزهای بین ترکیه و ایران را مرز دوستی، صلح و همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نامیده و به نقش حیاتی قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت، ثبات و برقراری صلح منطقه‌ای تاکید نمود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در آنکارا روز دوشنبه سوم اردیبهشت با حضور ارتشبد ضیا جمال کادی اوغلو، فرمانده نیروی هوایی ترکیه، سفرا و نمایندگان نمایندگی‌های دیپلماتیک، وابستگان دفاعی و نظامی مقیم آنکارا، رهبران و نمایندگان احزاب سعادت، وطن، دوباره رفاه، هدی پار، حزب صدا و برخی نمایندگان مجلس از حزب عدالت و توسعه، دوباره رفاه، سعادت، هدی پار و اصحاب رسانه برگزار شد. 

در ابتدا سرهنگ خلبان "تورج زین الدین"، رایزن نظامی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه از حضور  مهمانان تشکر و قدردانی نمود.

سرهنگ زین الدین نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران را یکی از قوی‌ترین و خودکفاترین ارتش‌ها نه‌تنها در منطقه بلکه در جهان دانست که توانسته است، مسئولیت خود یعنی «پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی کشور» را به‌خوبی به انجام برساند.

در قسمت بعدی این مراسم محمد حسن حبیب‌الله زاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا ضمن ادای احترام به شهدایی که جان خود را در راه دفاع از کشور، آزادی، حاکمیت و تمامیت ارضی فدا کردند، نیروهای مسلح قدرتمند و ملی را لازمه بقای یک ملت و یک کشور دانست. 

سفیر کشورمان در ادامه به قتل عام کودکان و زنان بی‌گناه غزه اشاره کرده و حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را نقض آشکار حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل و نقض فاحش اصل اساسی و شناخته ‌شده جهانی مبنی بر مصونیت نمایندگان و اماکن دیپلماتیک و کنسولی دانست.

وی به تلاش دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از تشدید تنش، اشاره کرده اما اظهار داشت که در نهایت رژیم صهیونیستی با حمایت شرکاری غربی‌اش نقض مکرر قوانین را به مرحله‌ای رساندند که الزاما پاسخ قاطعانه، متناسب و منطبق بر قوانین بین‌المللی را دریافت کرد.

سفیر کشورمان سپس مرزهای بین ترکیه و ایران را مرز دوستی، صلح و همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نامیده و به نقش حیاتی قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت، ثبات و برقراری صلح منطقه‌ای تاکید نمود.

در بخش پایانی این مراسم  فرمانده نیروی هوایی ترکیه  با اشاره به فرهنگ و تاریخ مشترک ایران و ترکیه گفت: روابط سیاسی و اقتصادی و فرهنگی دو کشور هر روز رو به گسترش است و دیدارهای متقابل میان مقام‌های بلند پایه کشورمان انعکاس بارز اراده دو کشور در  راستای تقویت هرچه بیشتر روابطمان می باشد‌.

ارتشبد کادی اوغلو اضافه کرد: ترکیه به گفتگوهای قوی با ایران ادامه می‌دهد و تحریم‌های یکجانبه که مانع از همکاری‌های اقتصادی منطقه ای می‌شود را تصویب نمی‌کند.

وی همچنین روز ارتش ایران را صمیمانه تبریک گفت‌.

کنعانی: تاریخ انقلاب مشحون از فداکاری غیور ارتش استگرامیداشت روز ارتش از سوى سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • دهقانی: زیست‌بوم دانش‌بنیان حامی سپاه درمسیر پیشرفت و اقتدار