Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشنهاد معاون وزیر جهاد کشاورزی در آزاد شدن صادرات جوجه یک روزه گوشتی و تخم‌مرغ نطفه‌دار گوشتی بار دیگر نگرانی‌‌ها را نسبت به افزایش قیمت مرغ تشدید کرد. ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، چند ماهی است که قیمت برخی اقلام موردنیاز مردم از جمله مرغ، گوجه فرنگی، پیاز، تخم‌مرغ و غیره به دلیل آزاد شدن صادرات و کمبود برخی مواداولیه با افزایش بی‌رو‌یه‌ای روبه‌رو شده است که در روزهای اخیر با ممنوعیت روند صادرات سبب کاهش قیمت‌ برخی از این اقلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرغ نیز از جمله کالاهایی بود که قیمتش در تهران تا کیلویی 20 هزار تومان نیز افزایش یافت که با اتخاذ سیاست‌های تنظیم بازار اکنون به قیمت زیر 11 هزار تومان رسیده است اما در روزهای اخیر اقدام معاون وزیر جهاد کشاورزی در ارسال نامه‌ای به معاون توسعه بازرگانی و صنایع این وزارتخانه که خواهان آزاد شدن صادرات جوجه یک روزه گوشتی و تخم‌مرغ نطفه‌دار گوشتی شد بار دیگر نگرانی‌‌ها نسبت به افزایش قیمت مرغ را تشدید کرد.

اردبیل ظرفیت تولید 9 میلیون قطعه مرغ را داردتخم مرغ در همدان ارزان شد؛ قیمت مرغ وارد کانال 8 هزار تومان می‌شوددرخواست آزاد شدن صادرات جوجه یک روزه برای تقویت قیمت مرغ +سند

در این زمینه محمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر درخواست وزارت صمت برای صادرات جوجه یک روزه و تأثیر آن بر افزایش قیمت مرغ اظهار داشت: در هر دوره 45 روزه جوجه‌ریزی حدود 120 میلیون قطعه جوجه نیاز داریم و طبیعی است که اگر مازاد بر این عدد داشته باشیم باید صادر شود.

وی بیان کرد: عرضه و تقاضا باید مدیریت شود اگر می‌گویند صادرات آزاد شود ناظر بر مازاد تولید است وگرنه اولویت، نیاز مرغداری‌های کشور می‌باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه باید مدیریت ناظر بر عرضه و تقاضا باشد افزود: اگر به دنبال بازار پایدار هستیم نمی‌توان یک روز صادرات آزاد و روز دیگر صادرات را ممنوع کرد، باید عرضه و تقاضا مشخص و سهمیه صادراتی تعیین شود.

امامی امین ادامه داد: خلأ وجود وزارت بازرگانی در این زمینه کاملاً محسوس است و در شرایط فعلی باید وزارت بازرگانی تشکیل شود تا مدیریت بر عرضه و تقاضا و تولید انجام شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نظام توزیع در شرایط فعلی صحیح و عادلانه نیست و بر این اساس است که نقش دلالان پررنگ شده است.

بنابراین به نظر می‌رسد در شرایط فعلی کارشناسان اقتصادی باید برای کاهش نوسانات بازار و برطرف کردن دغدغه معیشتی مردم از یک طرف و همچنین جهت کوتاه کردن دست دلالان، تقویت بازار داخلی و صادرات پایدار به فکر مدیریت نظام توزیع و عرضه و تقاضا باشند تا در سال رونق تولید بتوان منویات مقام معظم رهبری و توسعه کشور در زمینه‌های اقتصادی را محقق کرد.‌

انتهای پیام/ش

R7840/P/S6,60/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، از ابتدای هفته روند ریزشی قیمت طلا و سکه شروع شد؛ به گونه‌ای که قیمت سکه امامی (طرح جدید) روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه به کانال ۴۲ میلیون تومان وارد شد. منتهی روند نزولی قیمت‌ها دیروز متوقف و نرخ طلا و سکه اندکی رو به افزایش گذاشت تا جایی که نرخ سکه طرح جدید مجدد از مرز ۴۴ میلیون تومان عبور کرد و به قیمت ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

با شروع روزی کاری چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه مجدد قیمت سکه هر چند اندک اما روند نزولی به خود گرفته است؛ بر این اساس قیمت سکه امامی طرح جدید (تا لحظه تنظیم گزارش) امروز نسبت به دیروز (۲۸ فروردین ماه) با کاهش ۲۷۰ هزار تومانی به ۴۳ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان رسید.

البته قیمت سکه بهار آزادی نسبت به دیروز با افزایش ۲۶۵ هزار تومانی مواجه و روی رقم ۴۰ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان ثبت شد.

قیمت نیم سکه هم نسبت به دیروز ۲۰۰ هزار تومان افت کرد و به ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

ربع سکه نیز نسبت به دیروز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه یک گرمی هم با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، ۷ میلیون و ۹۰ هزار تومان شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم که دیروز ۳ میلیون و ۷۵۶ هزار تومان بود با افزایش حدود ۱۵ هزار تومانی به ۳ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات خاویار طلایی از مبدا چهارمحال و بختیاری به کشور‌های مقصد
  • سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان
  • نوسان سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • افزایش قیمت سکه در بازار تهران
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند