Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@17:29:50 GMT

تولید کنندگان و تجار را به حال خود بگذارید

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۶۸۶۹

تولید کنندگان و تجار را به حال خود بگذارید

شمعیار در گفتگو با «اتاق نیوز» اظهار داشت: اولویت اول کل کشور اقتصاد است و اینکه صادرکننده و وارد کننده بتواند به کار خود ادامه دهد، چه در دوره قبلی اتاق و چه در دوره فعلی مشکلات عدیده ای را شاهد بودیم که ارتباطی به اتاق و کارکرد اتاق ندارد، بلکه به این علت است که دولت ما نمی داند که می خواهد چه کاری انجام دهد به همین سبب همه سردرگم مانده اند و هیچ کس نمی تواند کاری کند زیرا در شرایط تحریم قرار داریم و تاجر حتی نمیتواند پولش را حواله بزند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به عنوان مثال ارسال ده هزار دلار یک هفته زمانبر شده، اتاق نمی تواند کاری کند زیرا سیاست دولت به گونه ای است که کل تجار به بن بست خورده اند، در حال حاضر تجارت غیر بانکی را ممنوع کرده اند، این امر هیچ گونه سنخیتی با تجارت آزاد ندارد، اقتصاد و تجارت باید آزاد باشد زمانیکه تولید کننده دستش برای صادرات کالایش باز گذاشته شود در این صورت واردات کالا هم بی اشکال است و در حالی که در فاصله یک شب تا صبح شاهد ممنوعیت موارد متعدد می شویم و این تصمیمات بی پایه تجار بسیاری را ورشکسته کرده است .

این فعال اقتصادی یادآور شد: در صورت ادامه این شرایط اتاق در دوره جدید هم نمی تواند کاری از پیش ببرد، البته اتاق می تواند یک سری از ممنوعیت ها را از میان بردارد همانگونه که قبلا هم نمونه هایی از این محدودیت ها را برداشته به عنوان مثال عراق در مراودات تجاری اش بر مبنای ریال تجارت می کند، در این موارد تاجر چه کاری می تواند انجام دهد به همین سبب اتاق با تلاش پیگیرانه توانست مصوب کند که تاجر تا سقف  یک میلیون دلار از تحویل به بانک معاف است، به درصدهای بالاتر کاری نداریم ولی در واقع اتاق ایده های خوبی دارد و می تواند کمک های زیادی کند ولی محدودیت ها اجازه نمی دهد .

وی در تشریح بخشنامه‌ بانک مرکزی، گفت: براساس این مصوبه آنچه در تمامی گروه‌های مشترک است معافیت تا سقف سالانه یک میلیون یورو برای صادرکنندگان، از فروش ارز در سامانه نیما (نظام معاملات یکپارچه ارزی) است.

عضو هیات نمایندگان اتاق اردبیل تصریح کرد: با نگاه مقایسه ای می بینیم که سه سال پیش چه میزان هیات تجاری به ایران می آمد در حالی که اکنون تعداد این هیات ها از تعداد انگشت های دست هم کمتر است، در کل دنیا از نظر تجاری بسیار عقب تر هستیم، دولت هیچگونه حمایتی ندارد، نه سرمایه در گردشی در کار است و نه امکانات و وامی می دهند، ما از دولت نا امید شدیم و فقط با تجار و تولید کنندگان کاری نداشته باشد و ما را به حال خود بگذارد .

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی اردبیل تولید کنندگان فعالین اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو

هاشم علایی گفت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه، چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از حمایت مالی این شرکت از حضور تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولید کنندگان محسوب می‌شود تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.

به گفته او، با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا ضمن کمک به ارتقاء دانش و فناوری تولید کنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

علایی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • همشهری:چین و امریکا ۱۵۰۰ میلیارد دلار رابطه مالی دارند، هیچ روز مشترک کاری هم ندارند، پس دنبال تعطیلی شنبه نباشید /۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند