Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@05:44:31 GMT

230 هزار هکتار مبارزه با آفت ملخ در کشور انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۶۸۹۰

230 هزار هکتار مبارزه با آفت ملخ در کشور انجام شد

خبرگزاري آريا - بوشهر- ايرنا- رئيس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: همزمان با آغاز نخستين ريزش آفت ملخ صحرايي از بهمن ماه تاکنون در سطح 230هزار هکتار مبارزه با اين آفت در کشور انجام و اين روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش ايرنا، محمد رضا درگاهي روز پنجشنبه در بازديد از مناطق آلوده به آفت ملخ صحرايي در شهرستان دشتستان استان بوشهر افزود: براساس پيش بيني هاي فائو سطح مبارزه با آفت ملخ صحرايي در سطح کشور به 600 هزار هکتار مي رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: تاکنون بيش از 147 ريزش آفت ملخ صحرايي در کشور داشتيم که از شبه جزيره عربستان وارد شده و اين ريزش ها در ماه هاي آينده در استان هاي جنوبي از جمله بوشهر، هرمزگان و سيستان بلوچستان ادامه دارد.
درگاهي اضافه کرد: اگر عمليات مبارزه با آفت ملخ صحرايي در جنوب کشور به خوبي انجام شود به طور قطع استان هاي مرکزي از اين افت در امان مي مانند و به اين وسيله امنيت غذايي کشور حفظ مي شود.
وي تاکيد کرد: روند مبارزه با آفت ملخ صحرايي با توجه به حجم آلودگي تاکنون مطلوب بوده است اما با توجه به ميزان آلودگي تامين امکانات سمپاشي و اعتبارات لازم در اين بخش ضروري است.
رئيس سازمان حفظ نباتات کشور افزود: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده تلاش مي شود با تامين اعتبارات لازم روند مبارزه با آفت ملخ صحرايي در کشور افزايش يابد.
وي يادآور شد: در زمان حاضر بيش از هزار نفر و 600 خودرو کمک دار در امر مبارزه با آفت ملخ در استانهاي درگير مشغول به فعاليت هستند.
نماينده مردم دشتستان در مجلس شوراي اسلامي گفت: براي مبارزه با آفت ملخ صحرايي همکاري استان هاي همجوار غير درگير با استان هاي آلوده ضروري است.
محمد باقر سعادت افزود: هجوم آفت ملخ صحرايي به استان هاي کشور جدي است و شيوع اين آفت مي تواند امنيت غذايي کشور را با خطر روبه رو کند.
وي برضرورت همکاري هرچه بيشتر همه استان ها با استان هاي غير درگير در بحث آفت ملخ صحرايي تاکيد کرد.
سرپرست فرمانداري دشتستان گفت: با توجه به اينکه احتمال حمله ملخ ها به نخيلات وجود دارد استفاده از توان استان و استان هاي همجوار براي کنترل اين آفت ضروري است.
جواد لقمان زاده افزود: تاکنون همکاري خوبي در بحث سمپاشي مناطق آلوده به آفت ملخ صحرايي انجام شده ولي بايد اقدامات بيشتري در اين خصوص انجام شود.
7213/6047/6045
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت انجام می‌شود

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت و مرحله دوم خرداد سال جاری اجرا می‌شود.

امیر رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به راه‌های مقابله با آفات و حفظ سلامت درختان شهر اصفهان اظهار کرد: از جدیدترین روش‌های کنترل آفات در دنیا استفاده می‌کنیم، بهترین و کامل‌ترین روش مبارزه و کنترل آفات و بیماری‌ها روش مبارزه و کنترل تلفیقی است.

وی با بیان اینکه در زمان‌های دور ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش استفاده از سموم شیمیایی بوده است، اما در روش جدید، سال به سال کمتر از سموم شیمیایی استفاده می‌کنیم، افزود: برنامه سازمان استفاده از سموم ارگانیک بر پایه گیاهی است که روی بعضی از آفات تأثیرگذاری خوبی دارد.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: استفاده از نوارهای زردرنگ دارای چسب روی تنه درختان روش دیگر است که به خاطر رنگی که دارد جذب کننده حشرات است، البته ایده آل این است که نوارهای زردرنگ باید زیست‌پذیر باشد و پس از دو سال تجزیه شود.

رضایی با بیان اینکه دنیا به سمت استفاده از مواد زیست‌پذیر که در طبیعت تجزیه شود، روی آورده است، گفت: شست‌وشوی درختان را با استفاده از صابون پتاسیم در دستور کار داریم، بخشی از آفات را با همین شست‌وشوی ساده می‌توان کنترل کرد.

وی با بیان اینکه روش کنترل بیولوژیک یکی دیگر از روش‌های مبارزه با آفات است، ادامه داد: در این روش، از حشراتی از جمله کفشدوزک هفت نقطه‌ای و شکارگر حشرات شته که شکارگر آفات هستند، استفاده می‌کنیم.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان در اصفهان تا اواسط اردیبهشت و مرحله دوم خرداد سال جاری اجرا می‌شود.

کد خبر 747112

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت انجام می‌شود
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • آغاز عملیات مبارزه با افت سن غلات در نهاوند
  • خلاقیت و شکوفایی مدارس در چهل سال دوم انقلاب پررنگ‌تر است
  • مدارس را به شرکت‌های دانش‌بنیان پیوند بزنید