Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@13:01:03 GMT

نهمين جشنواره كتابخواني رضوي در آران و بیدگل آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۶۹۲۰

نهمين جشنواره كتابخواني رضوي در آران و بیدگل آغاز شد

رئیس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان آران و بيدگل از آغاز نهمین جشنواره رضوی در این شهرستان خبر داد.

«جواد رنجكش» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان آران و بیدگل هم راستا با ساير دستگاه هاي فرهنگي همكار، نهمين جشنواره كتابخواني رضوي را برگزار مي‌كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آران و بیدگل افزود: این جشنواره در راستاي اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوي، گسترش فرهنگ كتاب‌خواني و مطالعه كتاب‌هاي مرتبط با سيره‌ پاك ائمه‌ معصومين عليهم‌السلام به‌ويژه حضرت امام رضا عليه‌السلام، حضرت معصومه سلام‌ الله عليها و حضرت احمدبن موسي عليه‌ السلام برگزار می شود.

 

رنجکش با اشاره به اینکه امسال بخش ويژه سيره حضرت ابن‌الرضا امام جواد عليه‌ السلام هم به جشنواره نهم اضافه شده است، افزود: اين جشنواره در دو بخش «فردي» و «خانوادگي» برگزار مي‌شود كه علاقه‌مندان مي‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با اين بخش، در دو شيوه مكتوب و الكترونيكي در جشنواره شركت كنند.

 

وی با بیان اینکه شركت در اين جشنواره براي عموم علاقه‌مندان در تمامي گروه‌هاي سني ميسّر است، گفت: كودكان براي شركت در بخش «كودك»، مي‌توانند به يكي از دو شيوه‌ «ترسيم نقاشي» و «ارسال فيلم موبايلي» اقدام كنند و با كشيدن نقاشي از جذاب‌ترين بخش مورد علاقه كتاب در برگه‌هاي مسابقه (كه توسط كتابخانه‌هاي عمومي سراسر كشور توزيع و پس از تكميل، تحويل گرفته مي‌شود) و يا ارسال يك فيلم موبايلي، شامل معرفي كتاب و يا خواندن بخش‌هاي جذابي از كتاب، در اين جشنواره شركت كنند.

 

این مسؤول ادامه داد: علاقه‌مندان در بخش «نوجوان» هم مي‌توانند به دو شيوه ترسيم نقاشي از جذاب‌ترين بخش كتاب در برگه‌هاي مسابقه نقاشي و پاسخگويي به سئوالات چهار گزينه‌اي به صورت مكتوب و الكترونيكي بر اساس كتاب‌هاي معرفي شده در جشنواره و همچنين ارسال يك فيلم موبايلي، شامل معرفي كتاب دلخواه اعم از منابع جشنواره و منابع آزاد مرتبط با موضوع در جمع يا گروه‌هاي مختلف (دوستان، خانواده، همكاران و...) از طريق سايت در اين جشنواره شركت كنند.

 

رنجکش بیان داشت: برگزيدگان نهمين جشنواره كتابخواني رضوي در دو سطح «ملي» و «شهرستاني» معرفي و با اهداي لوح تقدير و هداياي نقدي از آنها تجليل خواهد شد.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آران و بیدگل افزود: علاقمندان براي دريافت فايل كتاب‌ها مي‌توانند به آدرس www.razavi.iranpl.ir  مراجعه و يا جهت دريافت اماني كتاب‌هاي مسابقه به كتابخانه‌هاي عمومي مراجعه كنند.

 

رنجکش بیان داشت: شركت كنندگان مي توانند علاوه بر ارسال آثار از طريق الكترونيك آثار مكتوب خود را به نزديك‌ ترين كتابخانه عمومي محل زندگي شان تحويل دهند.

 

نشانی کتابخانه های عمومی «نهادی» شهرستان آران و بیدگل :

 

-کتابخانه عمومی استاد عباس موذن پور آرانی؛ آران و بیدگل، خیابان ۱۷شهریور، کوچه قیام دوم، تلفن ۰۳۱۵۴۷۲۳۶۰۰

 

-کتابخانه عمومی مجتهدالزمان بیدگلی؛ آران و بیدگل، خیابان شهدا، کوچه جنب بازار هادی، تلفن ۰۳۱۵۴۷۲۸۵۷۷

 

-کتابخانه عمومی علامه ملامحمدزمان نوش آبادی؛ شهر نوش آباد، میدان بسیج، جنب اداره پست، تلفن ۰۳۱۵۴۸۲۳۹۶۹

 

-کتابخانه عمومی سردار شهید غلامرضا رعیت یزدلی؛ روستای یزدل، خیابان امام خمینی (ره)، تلفن ۰۳۱۵۴۸۴۷۶۵۶

 

نشانی کتابخانه های عمومی «مشارکتی» شهرستان آران و بیدگل :

 

-کتابخانه آستان مقدس حضرت محمد هلال (ع)؛ خیابان محمد هلال(ع)؛ آستان مقدس

 

-کتابخانه مکتب الصادق (ع)؛ خیابان زینبیه؛ کوچه حجاب هفتم؛ تلفن ۰۳۱۵۴۷۳۹۹۱۰

 

-کتابخانه امام حسن مجتبی (ع)؛ بخش مرکزی؛ روستای محمدآباد؛ خيابان امام حسن مجتبي (ع)

 

-کتابخانه استاد شهید مرتضی مطهری؛ شهر سفید شهر؛ طبقه فوقانی مسجد امیرالمومنین(ع)

 

 

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان قرآن خبرگزاری شبستان حضرت خدیجه س مصلی قرآن کریم نمایشگاه شیراز سبک زندگی اسلامی شهرستان آران و بیدگل برگزیدگان جشنواره رضوی آران و بیدگل اصفهان جشنواره رضوی نهاد کتابخانه های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت هندوانه ارگانیک دیم در چاله سنبک آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،  مرکز اصفهان ؛ مدیر جهاد کشاورزی اران و بیدگل گفت: ۱۲ هکتار از مزارع کویر آران و بیدگل زیر کشت محصول هندوانه دیمی با عنوان سُنبک است که به طور میانگین ۲۰ تا ۳۰ تن هندوانه از هر هکتار برداشت می‌شود.


مجید علینقی پور افزود: هم اکنون از ۴۰۰ چاله واقع در این منطقه، حدود یکصد چاله فعال است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی اظهار داشت: میزان آب هندوانه‌های برداشت شده از این چاله‌ها نزدیک به ۱۰ درصد بیش از هندوانه‌های معمولی است و به همین دلیل با مواد قندی کمتر، برای افراد دیابتی مناسب است.


علینقی پور ادامه داد: از ویژگی‌های این روش کاشت هندوانه این است که در کشت معمولی هندوانه، آب به سمت بذر هدایت، اما در کاشت هندوانه در منطقه‌های سُنبک بذر هندوانه به سمت آب هدایت می‌شود و محصول به دست آمده کاملا طبیعی و بدون کود شیمیایی است.

وی گفت: به دلیل بالا بودن سطح آب زیرزمینی در این مناطق، با کندن چاله‌هایی با عمق حدود ۷۰ سانتی متر می‌توان به آب رسید و این نکته بارز کشت هندوانه دیم در کویر آران و بیدگل است.


این محصول در اوایل فروردین در چاله‌های سنبک کشت و از تیر تا پایان تابستان برداشت می‌شود.

هندوانه سُنبک به علت دارا بودن مقدار زیادی آنتی اکسیدان در درمان بیماری‌های التهابی یا ورم مفاصل، روماتیسم و آرتروز زانو‌ها خیلی مناسب است و به علت دارا بودن مقدار زیاد آب موجب رفع تشنگی و عطش می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • کشت هندوانه ارگانیک دیم در چاله سنبک آران و بیدگل
  • محرومیت‌زدایی یک میلیاردی خادمان رضوی در آران و بیدگل
  • آغاز کشت هندوانه‌ی ارگانیک دیم در چاله سنبک آران و بیدگل
  • اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۷۱ برگزیده
  • مشارکت ۵۱ هزار نفری مردم فارس در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
  • مشارکت ۵۱ هزار نفری فارسی‌ها در جشنواره کتابخانه رضوی
  • وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر