Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، آیت الله عباس کعبی در دیدار مسئولان بسیج دانشجویی  استان قم با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان توجه زیادی شده است اظهار داشت: استحکام بنیه فکری و معنوی جوانان در این بیانیه، زیربنای تحقق آن بوده چرا که جوانان نیروی پیشران و پیش برنده این انقلاب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر مورد اهمیت قرار دادن مباحث معرفتی و بصیرتی از سوی جوانان در ابعاد مختلف گفت: این کار در میان جوانانی که در پی انجام کار تشکیلاتی هستند باید به‌صورت گسترده‌تری انجام گیرد.

وی توجه به زیربنای امور را مورد تاکیدقرار داد و افزود: ضعف بنیه اعتقادی یکی از علت‌های اصلی ریزش ها در این چهل‌ساله انقلاب بوده که باید دقت داشته باشیم خود را تنها درگیر مسائل سیاسی و روزمره نکنیم.

کعبی وجود روحیه مکتبی و شهادت‌طلبی را علت‌العلل پیروزی‌های انقلاب اسلامی در چهل‌ ساله اخیر عنوان و اضافه کرد: امروز در عرصه‌های مختلف جنگ نرم، نیمه سخت و سخت درگیر هستیم اما جنگ نرم مسئله اصلی است چرا که هدف دشمن از این جنگ مورد هجمه قرار دادن ذهن و روح جوانان و سوق دادن آن‌ها در مسیر انحرافی و برخلاف انقلاب اسلام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آوردن ناو جنگی به منطقه را نمایش مضحک آمریکایی‌ها عنوان و تصریح کرد: آن‌ها به خیال باطن خود در پی ایجاد رعب و وحشت هستند و خودشان هم به‌صراحت گفته‌اند ایجاد تنش‌ها و شورش‌های داخلی سبب تضعیف نظام اسلامی می‌شود.

کعبی ابراز کرد: قبل از انقلاب اسلامی سلاح جوانان انقلابی در دانشگاه‌ها در برابر کمونیست‌ها، کتبی همچون اصول فلسفه و روش رئالیسم شهید مطهری بود، امروز هم جوانان انقلابی با معرفتی عمیق‌تر در صحنه‌های حساس انقلاب حضوری پررنگ داشته و با دشمنان اسلام مبارزه‌ای دائمی خواهند داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر جدی گرفتن برگزاری دوره‌های طرح ولایت توسط دانشجویان افزود: باید کار در این طرح را جدی گرفت زیرا جوانان امروز آینده‌سازان انقلاب اسلامی بوده و تبدیل به کادر انقلابی خواهند شد.

وی بازخوانی و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب را راهکار دیگر شیوه‌های مبارزه با دشمنان اسلام دانست و تصریح کرد: استخراج الزامات آن کاری است که باید در این بازخوانی و تحلیل انجام گیرد، این بیانیه نقشه راهی است که مقام معظم رهبری در راستای تمدن نوین اسلامی آن را تدوین و ترسیم کرده‌اند.

کعبی بازخوانی پیام تاریخی امام راحل در سال ۶۷ در سالگرد واقعه حج را مورد اشاره قرار داده و مطرح کرد: بازخوانی و تبیین گفتمان سازی پیام‌های حضرت امام خمینی(ره) از دیگر راهکاری مؤثر بوده که می‌توان به این پیام‌ها توجه داشت و فرصت‌ها و تهدیدهای انقلاب را موردبررسی قرار داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به مسئله سیل اخیر کشور گفت: جبهه نیروهای انقلاب سیلی بزرگ‌تر از جنس همبستگی جهادی و ایثار به راه انداختند، که همین روحیه معجزه انقلاب اسلامی بوده است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: آیت الله کعبی بیانیه گام دوم گام دوم انقلاب نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با هیأت علما و رؤسای مدارس علمیه هندوستان که با حضور جمعی از طلاب غیرایرانی جامعة المصطفی العالمیه برگزار شد، اظهار کرد: همه این تلاش‌هایی که شما در عرصه تبلیغ دین در سرزمین هندوستان دارید، باید در استخدام پیروی از خط ولایتمداری حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) باشد زیرا امام زمان (عج) نوکری می‌پسندند که نوکر به‌روز حضرت باشد و به درد شرایط حال امت اسلام بخورد. از این حیث، شاید بتوان گفت که از نظر وجود اقدس امام عصر (عج)، یک طلبه سطح یک از یک عالم برجسته شأنیت بیشتری داشته باشد زیرا او متناسب با زمانه حال و شرایط موجود، خدمتی را به دین عرضه می‌کند که سایرین از آن غافل هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: اقتضای نوکری کردن در این آستان نیز به میدان‌داری در عرصه‌ای است که پرچم ولایت اهل‌بیت (ع) و معارف دینی را در عصر حاضر بلند کرده و اینجاست که اهمیت صیانت از انقلاب اسلامی موضوعیت پیدا می‌کند؛ تا جایی که امروزه نه‌فقط دوستان و دلسوزان بلکه حتی دشمنان اسلام نیز از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند. این منطقی است که به برکت انقلاب اسلامی جهانی شد تا هرکس در هر گوشه از این عالم، چشم به ظهور داشته باشد و مهدی صاحب الزمان (عج) را در کانون توجه و تحلیل خود قرار دهد.

هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان (عج) است

وی تصریح کرد: این تحلیل اساتید برجسته سیاست در نظام سلطه است که شیعه را همچون پرنده‌ای با دو بال نهضت حسینی و قیام مهدوی توصیف کرده و این دو مبنا را هدف قرار داده اند. بر همین اساس، هرکس در جهت ترویج ارزش‌هایی مبتنی بر این دو اصل بکوشد، بیش از سایرین سربازی کرده و مورد عنایت وجود اقدس امام زمان (عج) خواهد بود.

علم الهدی تأکید کرد: برادران عزیز، فرصت مدیریت مدارس و حوزه‌های علمیه در خطه‌ای همچون سرزمین هندوستان با گستره جمعیتی و فرصت‌های تبلیغی را غنیمت بدانید. در موقعیتی که شما قرار دارید، هر مدرسه علمیه به مثابه اردوگاه بقیة الله (عج) است بنابراین طوری عمل کنید که گویا از طرف امام زمان (عج) به این مسئولیت منصوب شده‌اید و باید به هر ابزار ممکن در این دستگاه نوکری مؤثر داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این همان عرصه‌ای است که سربازی شما در دستگاه امام زمان (عج) با آن سنجیده خواهد شد؛ به طوری که اگر امروز طلبه از فقه و اصول و کلام بهره‌مند باشد و سطوح عالی حوزه را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد اما از بینش سیاسی و تقید به انقلاب اسلامی بی‌بهره باشد، تلاش و مجاهدت او برای کسب علوم حوزوی ابتر است و راه به جایی نخواهد برد.

وی بیان کرد: جامعة المصطفی العالمیه نیز یکی از شجره‌های طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دین و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی نیز به کشورهای عالم تسری پیدا کند بنابراین نباید این مولود مبارک را صرفاً یک نمایندگی آموزشی و یک جریان تعلیمی دانست. جامعة المصطفی همان بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است و از این جهت، تلاش شما در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد و موردعنایت خاص امام زمان (عج) خواهد بود.

گفتنی است که بیش از ۵۰ میلیون شیعه اثنی عشری و ۲۰۰ میلیون مسلمان اهل سنت علاقمند به اهل بیت (ع) در هندوستان زندگی می‌کنند و در ۱۰۰ مدرسه و حوزه علمیه هندوستان، سه هزار طلبه مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند.

دیگر خبرها

  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • خرد شدن پنجه‌های عقاب در ریگزار طبس/ روزی که وعده صادق محقق شد
  • قهرمانان واقعی شهدا هستند
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • اتفاقات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان ایثارگری جوانان ما را به نمایش گذاشت
  • وعده صادق تحول جدی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد
  • سپاه پای حرف خود ایستاده و وعده صادق همین را اثبات کرد
  • نیرو‌های مسلح در قضایای اخیر چهره خوبی از اقتدار خود به نمایش گذاشتند/ لزوم مواجهه با دشمن با تکیه بر نوآوری و ابتکار