Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@14:07:03 GMT

اجرای ۹۰ رأی مراقبت الکترونیک در یزد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۷۰۴۸

اجرای ۹۰ رأی مراقبت الکترونیک در یزد

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد از صدور ۹۸ رأی مراقبت الکترونیک و اجرای کامل ۹۰ رأی آن تاکنون خبر داد.

حجت اسدی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، از صدور ۹۸ رأی مراقبت الکترونیک و اجرای کامل ۹۰ رأی آن تاکنون خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ایجاد مرکز مراقبت الکترونیک در استان یزد از مصوبات اخیر قوه قضائیه است که پیگیر اجرائی شدن آن هستیم.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد به استخراج و پرونده خوانی تمام پرونده‌های زندانی دار موضوع مهریه دادگستری یزد اشاره کرد و بیان داشت: در راستای کاهش جمعیت کیفری زندانها، ۱۰۰ درصد پرونده‌های زندانی دار موضوع مهریه دادگستری مورد بررسی قرار گرفت تا بتوان از هرگونه امکان قانونی برای کاهش مجازات و تخفیف آن‌ها استفاده کرد.

این مقام قضائی اظهار داشت: نوسانات نرخ‌ها و افزایش قیمت سکه، دادگستری را با درخواست‌های مکرر تعدیل مهریه مواجه کرده بود که با تصمیم تبدیل معادل ریالی، این مسئله سامان گرفت و این طرح جهت اجرا به سایر استان‌ها نیز ارائه گردید.

وی بازدید از زندان را بسیار خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: حضور در زندان و دیدار با زندانیان، نگرش بسیاری از قضات نسبت به استفاده از مجازات حبس را تغییر می‌دهد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد، اضافه کرد: در بسیاری از بازدیدها، قضات در جریان بازدید و دیدار با زندانیان خود پیشنهاد استفاده از تخفیف مجازات، آزادی مشروط و عفو را می‌دهند چرا که از نزدیک و در فضایی متفاوت و از زاویه‌ای دیگر به شرایط زندانی و موضوع پرونده توجه می‌نمایند.

وی بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس تأکید کرد و بیان داشت: استفاده از مراقبت الکترونیک، احکام جایگزین حبس و خدمات عمومی رایگان، همه مواردی است که می‌تواند در رویکرد اصلاحی مؤثر باشد و به کنترل جمعیت کیفری زندان نیز کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری یزد دادگاه عمومی مهریه جمعیت کیفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۷۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری

احمد فرهادی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پویش اهدای کتاب یکی از برنامه‌های مهم این نهاد در فصل بهار است.

وی افزود: پارسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کتاب برای کتابخان‌های استان خریداری و توزیع شد.

بیشتر بخوانید

برپایی ۱۰ غرفه فرهنگی به همت کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال‌وبختیاری

فرهادی اضافه کرد: تلاشمان این است که منابع کتابخانه‌ای مدام به روز رسانی شود تا دستیابی دوستداران کتاب به منابع بهتر و به‌روز تسهیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد
  • انتخابات الکترونیک است / شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب
  • شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب/ انتخابات الکترونیک است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • تعقیب قضایی۶ هزار متهم قاچاق کالا و ارز /دستگیری ۵١٢ نفر مجرم خطرناک و اراذل
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان