Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@19:12:18 GMT

مشاركت 22 هزار نفری بسیجیان فارس در رقابت‌های قرآنی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۷۲۰۸

مشاركت 22 هزار نفری بسیجیان فارس در رقابت‌های قرآنی

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالخالق بهرامی‌نسب، معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس شب گذشته، 25 اردیبهشت‌ماه در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن بسیج این استان و همچنین قرآن‌آموزان برتر معاونت تعلیم و تربیت سپاه احمدبن موسی(ع) كه در تالار حافظ شیراز برگزار شد، با اشاره به برگزاری مرحله استانی بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن بسیج گفت: در این دوره از مسابقات كه در 11 رشته برگزار شد، از استان فارس 22 هزار نفر در دو بخش كتبی و آوایی شركت كردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: 12 هزار نفر در بخش كتبی در این دوره از مسابقات شركت كردند كه از این لحاظ فارس رتبه نخست كشور را به دست آورد و استان بعد از آن خراسان رضوی با 2 هزار شركت‌كننده بود.
بهرامی‌نسب همچنین تعداد شركت‌كنندگان بخش آوایی را 10 هزار نفر اعلام كرد و گفت: این تعداد شركت‌كننده نیز به حق نشان‌دهنده جایگاه در قله بودن استان فارس است و همان‌طور كه مقام معظم رهبری فرمودند فارس در قله است، باید این در قله بودن را حفظ كنیم و انتظار داریم كه در این دوره از مسابقات قرآن نیز رتبه اول كشور را به دست آوردیم.
معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس در ادامه سخنان خود با بیان اینكه باطن و ظاهر قران عمیق است، گفت: قرآن دارای ظاهری زیبا و باطنی عمیق است كه باید انسان‌ها با آن انس بگیرند و كلام وحی را از آن استخراج كنند.
وی با تصریح اینكه عجائب قرآن پایانی ندارد، گفت: اگر می‌خواهیم در جامعه آخرالزمان امروز به سرمنزل مقصود برسیم باید درس عروةالوثقی و قرآن و عترت را با هم فرابگیریم.
بهرامی‌نسب در ادامه با تصریح اینكه برنامه‌های قرآنی متنوعی را در ایام سال به خصوص در ماه مبارك رمضان برگزار می‌كنیم، گفت:‌ یكی از این اقدامات راه‌اندازی پویش «محبوب خدا باشیم» است كه ابتدا با محوریت سوره فجر و بعد از آن با محوریت سوره واقعه در حال اجراست.
معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس، طرح «صراط» را از دیگر برنامه‌های قرآنی این معاونت عنوان كرد و گفت: همچنین برپایی محافل قرآنی در ماه مبارك رمضان، جشنواره نواهای ناب قرآنی و طرح قرآنی ترنم دانشجویی نیز از دیگر برنامه‌های قرآنی است كه در طول سال اجرا می‌كنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأكید بر اینكه رسالت ما بسیجیان تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: مقام معظم رهبری تأكید فرمودند كه بر روی این مسئله كار كنیم لذا بسیج طرح‌های مختلفی را در این راستا برای جوانان برنامه‌ییزی كرده است و در ستاد سپاه فجر گام دوم انقلاب تدوین شده است.
بهرامی‌نسب یادآور شد: البته بیانیه گام دوم انقلاب 6 هزار نكته دارد و 50 بار نیز مقام معظم رهبیر در آن بر روی بحث جوانان تأكید كردند پس باید برنامه‌های ما هم با محوریت جوانان باشد.
معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس اظهار كرد: در این بیانیه رهبر معظم انقلاب فرمودند كه قدم اول خودسازی و بعد از آن جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است كه در این همایشی كه شركت می‌كنیم برای این است كه در پرتو قرآن و اهل بیت(ع) به خودسازی برسیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فعاليت هاي قرآني مسابقات قرآن بسيج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان

استاندار کردستان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تکریم حافظان کلام الهی، به دیدار «کیوان جعفری» توانخواه هنرمند و حافظ ممتاز قرآن کریم در شهر سنندج رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز ششم اردیبهشت، همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، گفت: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

به گزارش ایمنا، کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روزها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

کد خبر 747908

دیگر خبرها

  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود