Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خلاقیت و خلق سبک‌های نو و اثرگذار را یکی از لازمه‌های حوزه علمیه دانست و گفت: تولید محتوای دینی در دنیای امروز ضرورت بسیاری دارد که باید حوزه علمیه برای این فعالیت دست‌به‌کار شود. ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در مراسم تکریم و معارفه رئیس قبلی و جدید پژوهشکده باقرالعلوم(ع) که ظهر امروز در سالن اجتماعات پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت وفات ام الائمه حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: ما باید این را بپذیریم که تبلیغ با پژوهش پیوند ناگسستنی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تجربه بشر می‌گوید که برای هر کاری پژوهش بسیاری لازم است و برای مهندسی افکار و بردن اذهان بشر به مقصد نوین خود برساند، به امید اینکه با مدیریت جدید این پژوهشگاه روحی تازه در تحولات بزرگ پژوهشی و تبلیغی دمیده شود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور هدایت افکار بشری را نیازمند به یک کار پژوهشی بزرگ دانست و گفت: کارهای بزرگی درزمینهٔ پژوهش و تبلیغ در قم صورت گرفت اما هنوز کافی نیست، و این کار نیازمند سامانه بزرگی برای شناخت زمینه‌های تبلیغی است.

امام جمعه قم شورای فرهنگ عمومی و شورای انقلاب را دو دستگاه فرهنگی برای شناخت زمینه‌های پژوهش تبلیغی نام برد و افزود:  در این دو شورا به مسائل نیازمند جامعه پرداخته‌شده اما این‌ها کم است چراکه این فعالیت‌ها لازم به کار دقیق تحقیقی دارد و برخی حدس و گمان‌هایی که درزمینهٔ ‌های اجتماعی به‌عنوان نظریه  گفته می‌شود، غلط و نادرست است.

وی تبلیغ را نیازمند یک حرکت نوین برای دسترسی به اهداف نوین برشمرد و گفت: ادبیات نوشتاری، گفتاری و هنری نیازمند نوزایی نوین در عرصه تبلیغ است.

آیت الله اعرافی یکی از شاخصه‌های شهید مطهری را داشتن ادبیات نوشتاری بیان کرد و گفت: ادبیات نوشتاری روان، درست، قوی و دارای سنجیدگی و جامعیت سخن  از ابزار مهم شهید مطهری بود که توانست در اندیشه‌های افراد تأثیرگذار باشد.

وی خلاقیت و خلق سبک‌های نو و اثرگذار را یکی از لازمه‌های حوزه علمیه دانست و ادامه داد: کم‌وبیش حس می‌شود که در ادبیات دینی کم‌کاری صورت گرفته است، تولید محتوا در دنیای امروز ضرورت بسیاری دارد که باید حوزه علمیه برای این فعالیت دست‌به‌کار شود.

آیت‌الله اعرافی: آرزوهای شکست اسلام و انقلاب را دشمنان با خود به گور می‌برندآیت‌الله اعرافی: شهید مطهری به خوبی به جامعیت علمی در قلمروهای متعدد حوزوی رسیدآیت‌الله اعرافی: ستاد حوادث غیرمترقبه حوزه 20 هزار نیروی آماده برای خدمت‌رسانی دارد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه حضرت خدیجه(س) از افرادی است که از زمان خویش جلوتر بود، افزود: با توجه به اینکه ایشان در عصر جاهلیت عالم حضور داشتند اما در انتظار تحولات بزرگ بود و دران زمان و کم‌تر کسی در حد تراز خدیجه کبرا(س) قرار داشت و علاوه بر این بصیرت و آینده‌نگری درصحنه عمل حضور داشت و در همه‌جا یک کنش گر فعال بود.

وی بعثت پیامبر را یک خط بطلانی بر سیطره اهریمنی غیر الهی دانست و گفت: به حدی سپاه کفر و شرک پیش رفته بود که خانه خدا را مبدل به مرکز شرک کرده بودند و آن زمان نیاز به انسان‌هایی بود که درکی بالاتر داشته و در برابر امواج شیطانی تسلیم نشود و خدیجه کبرا(س) توانسته بود با نگاه خاص و روشن خود عصر جدیدی را پیش‌بینی کرده بود.

آیت‌الله اعرافی افزود: یکی از شاخصه‌های مهم حضرت خدیجه(س) این بود که اموالش را وقف پیامبر(ص) کرد و در زمان حیات خود طعم پیروزی را نچشید اما خداوند مقام والای ام المومنین و ام الائمه را به ایشان منصوب کرد.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمد حسین طباطبایی بروجردی شامگاه سه شنبه با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله جوادی آملی و آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی مدیریت حوزه، آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان، تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تعدادی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

این مراسم گرامیداشت پس از اقامه نماز مغرب و عشا با قرآئت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سید مهدی میرداماد از مداحان اهل بیت (ع) مداحی و استاد حسین انصاریان نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی در راستای معرفی شخصیت این عالم برجسته شیعه در کنار مزار وی برپا شد.

کد خبر 6087114

دیگر خبرها

  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • مازندران نیازمند قطار محلی و آزادراه ساحلی است