Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@11:30:41 GMT

گران‌تر بودن مرغ پاک شده، قانونی است؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۷۶۸۵

به گزارش اکوفارس، باشگاه خبرنگاران نوشت: محمد علی اسفنانی مدیرکل تعزیرات استان تهران در واکنش به عرضه اجزای گوشت مرغ پاک شده با قیمتی بیشتر از نرخ فروش مرغ کامل در بازار، اظهار کرد: عرضه مرغ بسته بندی شده قاعده و مراحلی دارد که باید توسط فروشندگان این محصول اعمال شود.

وی با اشاره به اینکه مرغ‌های بسته بندی شده از قائده قیمت گذاری برخوردار هستند، افزود: قیمت اجزای گوشت مرغ با قیمت مرغ کامل متفاوت است، اما نباید عرضه آن به گونه‌ای باشد که بحث گرانفروشی در آن مطرح شود؛ لذا شهروندان می‌توانند این محصول را طبق تعرفه و قیمت رسمی اعلام شده در بازار تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسفنانی درباره عرضه خرما با قیمت‌های مختلف در بازار، تصریح کرد: با توجه به ارائه انواع خرما در بازار، قیمت هر نوع از این محصول با نوع دیگر آن متفاوت است.

مدیرکل تعزیرات استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت گذاری محصول خرما، ملاک مازاد بر قیمت آن باید اعلام شود، تا در صورت وقوع تخلف گرانفروشی با متخلفان برخورد لازم صورت گیرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۷۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو عطاری متخلف به مراجع قانونی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مهندس فرزاد صیادی فر رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی ضمن اشاره به عملکرد کارشناسان این حوزه در طرح تشدید بازرسی‌های نوروزی گفت: با توجه به آغاز طرح تشدید نظارت‌های نوروزی  کارشناسان این حوزه نظارتی 45 مورد بازرسی از داروخانه، عطاری‌ها، شرکت‌های پخش و واحدهای تولیدی داشتند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد:  در بازرسی‌های صورت گرفته از عطاری‌های سطح شهر، از دو عطاری متخلف تعدادی داروی غیرمجاز به شکل کپسول و قرص کشف و ضبط شد و متخلفین جهت صدور حکم قضایی به مراجع قانونی معرفی شدند.

 صیادی فر تأکید کرد: اکنون اقبال خوبی نسبت به مصرف داروهای گیاهی در کشورها به‌خصوص کشورهای آسیایی از جمله ایران که طب مکمل را در پیش‌گرفته‌ ایجادشده است اما باید به این نکته توجه داشت که تنها محل تهیه دارو، قرص و یا کپسول داروخانه است و عطاری‌ها به‌هیچ‌عنوان مجاز به عرضه دارو نیستند و فقط می‌توانند گیاهان دارویی را به فروش برسانند و مجاز به عرضه  داروی گیاهی نیستند.

رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی مکمل در پایان اظهار کرد:  از مردم خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی در این زمینه حتماً با شماره تلفن‌های 24-32772023 و یا سامانه تلفنی رایگان 190 تماس گرفته و مراتب را جهت برخورد هر چه سریع‌تر کارشناسان این اداره با متخلفین اعلام نمایند.

 

دیگر خبرها

  • شناسنامه دار شدن بیش از ۱۴ هزار هکتار از باغ‌های مازندران
  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • نظارت تعزیرات بر جایگاه‌های سوخت در قزوین تشدید می‌شود
  • فضای بازار در قم برای گران فروشان باید ناامن شود
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • پیش‌بینی مهم نرخ ارز در ۱۴۰۳؛ تغییر قیمت دلار تا پایان سال
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • یک پیش‌بینی مهم درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۳/ سمیعی: قیمت دلار تا پایان سال چه تغییری می‌کند؟
  • معرفی دو عطاری متخلف به مراجع قانونی در ارومیه