Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@22:52:30 GMT

جابجایی اهالی روستای دره شیخ عالی به زودی انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۷۸۲۵

بهنام چراغپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا دراین باره گفت: بارش‌های فروردین ماه امسال موجب رانش زمین روستای دره شیخ عالی شهرستان کوهرنگ واقع در استان چهارمحال و بختیاری شد.

وی با بیان اینکه در این روستا 20 خانوار زندگی می‌کنند، افزود: درصدد هستیم بزودی برای جابه جایی خانوارهای این روستا مناطقی در نظر گرفته شود و با ساخت شهرکی ایمن و جدید که مطالعات آن نیز انجام شده اهالی این روستا را جابجا کنیم که اهالی روستا بسیار از این موضوع استقبال کرده اند و حتی با این اقدام ممکن است عده ای از شهرنشینان با مهاجرت معکوس به این منطقه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراغپور ادامه داد: در پی رانش زمین بسیاری از خانه های این روستا دچار تخریب و آسیب شدند و دیگر مکان مناسبی برای زندگی مردم نیست و با بارندگی های پاییز امسال ممکن است وضعیت و شرایط زمین منطقه در بحث رانش خطرناکتر شود و طبق نظر کارشناسان 2 کیلومتر در 2 کیلومتر رانشی است.

روستای دره شیخ عالی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ در فاصله 150 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری زمین مهاجرت روستا رانش زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۷۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل آب روستای شعیب نبی شوشتر از زبان اهالی

اهالی روستای شعیب نبی واقع در شهرستان شوشتر استان خوزستان مدت هاست از قطعی مداوم آب و عدم تصفیه آب رنج می‌برند. به همین جهت با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کردند.

متن پیام شهروند خبرنگار

باسلام؛ آب روستای شعیب نبی واقع در شهرستان شوشتر فقط ۲ ساعت صبح و یک ساعت عصر وصل است و ما مجبور هستیم در مخزن‌ها آب ذخیره کنیم اغلب روستا‌های اطراف ما همین مشکل را دارند. تصفیه خانه‌ای که برای این منطقه در نظر گرفته شده است آب را بدون تصفیه و به صورت مستقیم ارسال می‌کنند و ما نیز هنگامی که آب را در مخزن ذخیره می‌کنیم آب بوی نامطبوعی می‌گیرد. خواهش می‌کنم رسیدگی کنید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان (+عکس)
  • مشکل آب روستای شعیب نبی شوشتر از زبان اهالی
  • محققان آلمانی: سد کالپوش عامل زلزله روستای حسین آباد
  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان
  • عملیات اجرایی احداث مجتمع مسکونی 208 واحدی در روستای یوسفکند مهاباد
  • رانش زمین در سردشت خسارت برجای گذاشت
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • رانش زمین درسردشت 3 میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت
  • رانش زمین در سردشت یک نفر را مصدوم کرد
  • خسارات رانش زمین در سردشت