Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@09:41:03 GMT

یاوه‌گویی مجدد مقامات عربستان سعودی علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۷۹۱۶

یاوه‌گویی مجدد مقامات عربستان سعودی علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «عادل الجبیر» وزیر خارجه سابق و وزیر مشاور در امور خارجی سعودی بار دیگر لب به یاوه گویی علیه جمهوری اسلامی ایران گشود.

بر اساس این گزارش، وی که به نظر می‌رسد به شدت تحت تأثیر عملیات بزرگ مقاومت یمن علیه شرکت نفتی سعودی قرار گفته است، مدعی شد: حوثی ها جزئی جدایی ناپذیر از سپاه ایران هستند!

الجبیر با طرح این ادعا تلاش می‌کند تا اینگونه به افکار عمومی القا کند که ضربات سهمگین به اهداف مهم و حساس سعودی ناشی از قدرت نیروهای مقاومت نبوده و از جایی دیگر نشأت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین ادعا کرد: حمله به تأسیسات نفتی عربستان توسط یمنی‌ها به دستور ایران انجام شد!

درهمین حال، «خالد بن سلمان» سفیر سابق ریاض در واشنگتن نیز در اظهاراتی کاملاً مشابه مدعی شد که حمله به تأسیسات نفتی عربستان به دستور ایران بوده است!

گفتنی است، شدت ضربات مهلک یمنی‌ها به اهداف حساس، مهم و راهبردی عربستان سعودی موجب شده تا مقامات ریاض عنان سخن از کف داده و بدون ارائه سند و مدرک، با هدف ایجاد فرافکنی، جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در این مسأله متهم سازند.

کد خبر 4618525

منبع: مهر

کلیدواژه: رژیم سعودی جنگ 2015 یمن یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی امروز دوشنبه از خدمات این کشور برای حجاج ایرانی قدردانی و تشکر کرد.

عنایتی ضمن استقبال از سفر شهروندان عربستانی به ایران، گفت: «ما مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی هستیم که به ایران سفر می‌کنند. از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد».

وی درباره ورود نخستین گروه از عمره‌گذاران ایرانی به عربستان پس از ۹ سال، تأکید کرد: «این افراد نخستین گروه از عمره‌گذاران هستند، ولی پس از موسم حج، این سفرها ادامه خواهد داشت».

مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به عمره، بامداد امروز دوشنبه با حضور عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان در ایران، در فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی برگزار شد.

محمدحسین آجیلیان مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها خبر داد که از امروز روزانه ۲ پرواز برای انتقال زائران عمره به عربستان انجام می‌شود.

زائران ایرانی در قالب کاروان‌های ۸۵ نفره به زیارت خانه خدا می‌روند. رئیس سازمان حج سیدعباس حسینی می‌گوید که «اعزام عمره‌گزاران ۱۰ روز طول می‌کشد.» بر همین اساس آخرین پرواز عمره ۱۳ اردیبهشت صورت می‌گیرد.

عمره که سال ۹۴ تعطیل شده بود، سال گذشته قرار بود با اعزام ۷۰ هزار نفر در ۲ ماه برقرار شود که به دلیل مشکل فنی در پروازها هیچ اعزامی صورت نگرفت.

کد خبر 846497 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه عربستان

دیگر خبرها

  • فیلم| حملۀ اوکراین به تأسیسات نفتی روسیه
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟