Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@16:30:00 GMT

مقام روس: داعش اصلی‌ترین تهدید برای سازمان شانگهای است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۸۰۳۵

مقام روس: داعش اصلی‌ترین تهدید برای سازمان شانگهای است

دبیر شورای امنیت روسیه، افزایش فعالیت گروه‌های افراطی، به‌خصوص گروه تروریستی داعش در افغانستان را منشاء اصلی تهدیدات امنیتی برای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای و منطقه آسیای مرکزی ارزیابی کرد. ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «راسیسکایا گازیتا» نوشته است: "نیکلای پاتروشییف" دبیر شورای امنیت روسیه در سخنرانی خود در چهاردهمین نشست دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای در بیشکک (پایتخت قرقیزستان) اعلام کرد که فعالیت گروه‌های افراطی، به‌خصوص گروه تروریستی داعش تهدید اصلی برای امنیت در منطقه نفوذ سازمان همکاری‌های شانگهای است و در این راستا، افغانستان که در حال حاضر محل مناسبی برای فعالیت این گروه‌های تروریستی است، منشاء اصلی تروریسم برای کل منطقه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام بلندپایه روس گفت: «تروریست‌ها اعضای سازمان همکاری‌های شانگهای و در وهله نخست کشورهای منطقه آسیای مرکزی را به عنوان پایگاه مناسبی برای گسترش ایدئولوژی افراطی خویش در نظر گرفته و فعالیت جدی را در این زمینه انجام می‌دهند و برای این منظور از خاک افغانستان که دولت آن کنترل کاملی بر سراسر خاک این کشور ندارد، استفاده می‌کنند. در چنین شرایطی سرمایه گذاران خارجی حمایت خود از اقتصاد افغانستان را کاهش داده‌اند، اوضاع سیاسی این کشور ثبات لازم را ندارد و این مسائل امکان مبارزه قاطع با آنها را از بین می‌برد.»

پاتروشییف افزود: «ضمن اینکه بیشترین و جدی‌ترین تهدیدات امنیتی از اقدامات گروه تروریستی داعش ناشی می‌شود که با ارتکاب عملیات تروریستی گسترده‌ای در خاک افغانستان، حضور خود در این کشور را اعلام کرده است. بر اساس اطلاعات ما، از 2.5 الی 4 هزار تروریست داعشی در حال حاضر در افغانستان حضور دارند و به همین ترتیب خطر نفوذ آنها به جمهوری‌های آسیای مرکزی نیز افزایش یافته است.»

مشاور امنیت ملی افغانستان: متوجه نگرانی‌های روسیه و کشورهای منطقه در روند صلح هستیم20 کشته و 66 زخمی؛ افزایش آمار حمله به فرماندهی پلیس در شمال افغانستانکشته شدن 8 نیروی امنیتی در حمله طالبان به شمال افغانستان

وی در عین حال نشست دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای در شرایط کنونی را بسیار بااهمیت ارزیابی کرده و یادآور شد که دستورکار نشست بیشکک بسیار گسترده بوده و نیروی محرکه مضاعفی برای تقویت اقدامات مشترک در عرصه امنیتی، به‌خصوص مبارزه مشترک با تهدیدات تروریستی پیش روی همه اعضاء را به وجود آورده است.»    

انتهای پیام/

 

R1445/P/S8,87,89,90,1413/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" داعش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه داعش اخبار روسیه داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین

نیروهای امنیتی فیلیپین امروز- سه‌شنبه - از نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های محلی همچنین گزارش دادند در جریان عملیات امنیتی علیه جنگجویان گروه «بانگسامورو» متحد با داعش در جزیره «میندانائو»، هفت سرباز زخمی شدند.

رسانه‌های فیلیپین از کشف و ضبط مقادیر زیادی سلاح و مهمات در این عملیات خبر دادند.

به نقل از آناتولی، گروه «بانگسامورو» پس از دیگر سازمان‌های تروریستی مانند «ابوسیاف» و «مائوت» با داعش بیعت کرد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • برای تعامل جهان با طالبان در تلاش می‌کنیم
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است
  • طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم