Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن مؤمنی در گفتگو با خبرگزاری بسیج، با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (سلام‌الله علیها) در دهم ماه مبارک رمضان سال دهم بعثت، گفت: آن حضرت چند روز پس از وفات حضرت ابوطالب (علیه‌السلام) رحلت کردند به همین دلیل آن سال را «عام الحزن» نامیدند چراکه پیامبر مکرم اسلام به‌واسطه از دست دادن این دو بزرگوار بسیار اندوهگین و ناراحت بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: شخصیت حضرت خدیجه (سلام‌الله علیها) را می‌توان از دو منظر مورد تحلیل قرارداد. اول از منظر شخصیت فردی آن حضرت که می‌توان گفت وی ازلحاظ نسب و ثروت جزو بزرگان مکه بودند و این ثروت عظیم را پس از ازدواج با پیامبر اسلام درراه دین و مکتب اسلام خرج کردند.
محقق اردکانی و استاد حوزه علمیه قم گفت: آن حضرت قبل از ازدواج نیز این ثروت را درراه اشتغال‌زایی و خودکفایی به کار گرفتند و با ثروت خود رابطه خوب اقتصادی مکه و سرزمین حجاز را با سرزمین‌های مجاور برقرار کردند و به کسب‌وکار و تولید و اشتغال این منطقه رونق دادند.
وی افزود: حضرت خدیجه (سلام‌الله علیها) ازلحاظ فردی شخصیتی بودند که فضائل قابل‌توجهی داشتند. ایشان در عصر جاهلیت که ساکنین سرزمین حجاز از فضائل اخلاقی دور بودند لقب طاهره یعنی عفیف و پاک‌دامن گرفتند. پیامبر اسلام نیز در مورد آن حضرت فرمودند که؛ ایشان صدیقه امت من است. این نشان از شخصیت پاک آن حضرت است که مانند صدف، گوهری به نام کوثر را در دامن خود پرورش دادند که یازده نور پاک از آن به وجود آمد.
حجت‌الاسلام مؤمنی گفت: القابی مانند صدیقه، زکیه، طاهره و ام‌المؤمنین از طرف پیامبر اسلام به حضرت خدیجه داده‌شده است و آن حضرت 25 سال در کنار پیامبر اسلام زندگی کردند و به لحاظ شخصیت، بانویی نمونه و الگو بودند.
وی اظهار داشت: منظر دومی که باید حضرت خدیجه (سلام‌الله علیها) را شناخت جایگاه اجتماعی ایشان در حکومت اسلامی است. ایشان اولین زنی است که به پیامبر اسلام ایمان آورد و اسلام را پذیرفت. در تمام این سال‌ها در همه سختی‌ها و مصیبت‌ها در کنار پیامبر بود و تنها پناهگاه و پشتیبان پیامبر اسلام بود.
این استاد حوزه علمیه گفت: خانه پیامبر اسلام، خانه انقلاب و حکومت اسلامی است و حضرت خدیجه در این خانه در درجه اول نقش یک هم سَر و هم سِر را برای پیامبر اسلام دارد و در درجه دوم نقش مادری دارند.
وی در پایان تصریح کرد: امروز سبک زندگی اسلامی و شیعی ما مورد هدف دشمن قرارگرفته است. دشمن اعتقاد دارد که برای تغییر سبک زندگی ایرانی‌ها و مسلمانان باید مفهوم مادر را از زندگی آن‌ها حذف کرد. اگر بخواهیم مقابل هجمه‌های دشمن بایستیم و نگذاریم جایگاه زن در خانواده متزلزل شود، بهترین الگو برای زنان و دختران جامعه ما حضرت خدیجه (سلام‌الله علیها) است تا بتوانیم سبک زندگی دینی، اسلامی، شیعی و انقلابی خودمان را هرروز بهتر و بهتر کنیم. انتهای پیام/د 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است

استاد حوزه علمیه قم، گفت: کمترین بها و اهمیت به بزرگداشت حمزه سیدالشهدا داده می‌شود و صدا و سیما و سایر رسانه‌ها در این زمینه بی‌تفاوت عمل می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت حمزه سیدالشهدا (ع) در مرکز تحقیقاتی آیت‌الله موسوی اردبیلی در اردبیل، اظهار داشت: مظلومیت حمزه سیدالشهدا (ع) تا حدی است که کمترین بزرگداشت و مراسمی در 15 شوال در کشور برگزار می‌شود، در حالی که سایر مناسبت‌های کم اهمیت بزرگ جلوه داده شده و یا نسبت به آن تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌شود.

وی به برگزاری همایشی در قم با محوریت حمزه سیدالشهدا (ع) به صورت بین‌المللی اشاره کرد و گفت: در سایه این همایش هشت جلد کتاب منتشر شد و ما توانستیم ابعاد مختلفی از زندگی حمزه سیدالشهدا (ع) عموی پیامبر (ص) را تبیین و تشریح کنیم.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: همه این آثار در سال 1400 به چاپ رسید و قرار است همایش دوم شخصیت مظلوم تاریخ جعفربن‌ابیطالب در 17 آبان‌ماه سال‌جاری در قم برگزار شود.

رفیعی، افزود: تلاش خواهیم کرد برای این شخصیت عظیم تاریخی نیز 10 جلد کتاب آماده کنیم تا ابعاد شخصیتی جعفربن‌ابیطالب نیز تبیین و تشریح شود.

وی خاطرنشان کرد: از دیدگاه قرآن کریم، کلام پیامبر (ص)، ائمه اطهار و زندگینامه خود حمزه سیدالشهدا (ع) را مورد بررسی و تحقیق قرار می‌دهیم تا درس‌های آموزنده از زندگی عموی پیامبر و مجاهدت او در سخت‌ترین شرایط تبیین شود.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: در جنگ احد به‌رغم فداکاری‌ها و مجاهدت حمزه (ع) شاهد شکست و به شهادت رسیدن حمزه سیدالشهدا (ع) بودیم که به دنبال اشتباهات محاسباتی در این جنگ امت اسلامی شکست خوردند.

رفیعی بیان کرد: بیش از 30 آیه قرآن به ویژه آیات انتهایی سوره آل عمران در مورد مجاهدت این شخصیت برجسته است که در ذیل این آیات به جایگاه حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) تاکید شده است.

وی یادآور شد: از بین 9 عموی پیامبر (ص)، 2 عمو شامل ابوطالب و حمزه بیشترین مجاهدت را در دوران نبوت پیامبر (ص) انجام دادند که حمزه (ع) به صورت آشکار و صریح از پیامبر دفاع کرده و توانست نام خود را در کنار علی (ع) و جعفر پرآوازه کند.

استاد حوزه علمیه قم، تصریح کرد: پیامبر (ص) نیز از حمزه به عنوان شیر خدا و یار همراه خود یاد کرده و از محبوب‌ترین اسامی ذکر کرده که محبان او در برابر دوزخ و آتش جهنم در امان خواهند بود.

رفیعی از حمزه به عنوان محبوب‌ترین عموی پیامبر یاد کرد و گفت: حتی حضرت علی (ع) بارها از شخصیت بی‌نظیر حمزه یاد کرده و در نامه 28 نهج‌البلاغه خطاب به معاویه از حمزه عموی پیامبر (ص) با افتخار یاد می‌کند.

وی به کلام سایر انبیا و اولیای الهی در مورد منزلت و جایگاه حمزه سیدالشهدا (ع) اشاره کرد و افزود: در اکثر این روایات و احادیث عموی پیامبر با 2 ویژگی خیرخواهی و رسیدگی به فقرا یاد شده و او به تنهایی در کنار پیامبر در مدینه قرار گرفت و بزرگترین حامی و مدافع آن حضرت در دوران مجاهدت و سلحشوری‌ها بوده است.

این خطیب خاطرنشان کرد: هر چند حضرت حمزه (ع) در اوج مظلومیت است، اما آنهایی که عمل به اخلاص کرده و بیشتر از کمیت به کیفیت عمل بها می‌دهند، همواره دارای ارج و قرب هستند و قطعا رنگ خدایی دادن به کارها انسان را از هوای نفس و شیطانی بر حذر می‌کند.

رفیعی با انتقاد از صدا و سیما و رسانه‌‌ها در کم‌رنگ جلوه دادن بزرگداشت حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) در روز 15 شوال در کشور، اضافه کرد: تاریخ مسلم شهادت حضرت حمزه 15 شوال است و باید این شخصیت بی‌نظیر بیش از گذشته تبیین و جایگاه او مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، در این مراسم مداحی شده و شرکت‌کنندگان یاد و خاطره عموی پیامبر، حمزه سیدالشهدا (ع) را گرامی داشتند.

انتهای پیام/131/

دیگر خبرها

  • دختران حق دارند شادی کنند/ هجمه دشمن روی دختران ایران است
  • دختران حق دارند شادی کنند/ همه هجمه دشمن روی دختران ایران است
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند