Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان پلدختر با بیان اینکه دانشکده پرستاری این شهرستان در جریان سیلاب اخیر به‌طور صددرصد تخریب شده و شرایط استفاده به‌عنوان دانشکده را ندارد، گفت: هم‌چنین ۱۹خانه بهداشت در سیل تخریب و یا دچار خسارت شدند. ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، ناصر بابایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با اشاره به اینکه 24بالگرد سپاه، ارتش 33سورت پرواز بعد از سیلاب انجام دادند اظهار داشت: در این پروازها تعداد هزار و83نفر منتقل شدند که از این تعداد 354بیمار،97 مادر باردار،58 بیمار قلبی، 42بیمار تصادفی بودند و هزار و 100نفر هم با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شهرستان پلدختر کانون بیماری سالک است که به‌سبب همین موضوع روستاهای چم‌مهر، چاله، بابازید، دمرود افرینه بر علیه این بیماری سم‌پاشی شدند افزود: در سطح شهر پلدختر هم سم‌پاشی منطقه سازمانی‌ها وخیابان‌های انقلاب به‌سمت جنوب شهر در حال انجام است ولی با توجه به گل‌ولای باقی مانده در سطح شهر و تبدیل‌شدن به گردوخاک و فصل گرما سم‌پاشی‌ها را بی‌اثر کرده‌است.

رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان پلدختر با بیان اینکه از 12فروردین تا 18فروردین 34هزار ویزیت رایگان در رابطه با بهداشت‌ودرمان انجام شده عنوان کرد:22هزار واکسیناسیون و 6هزار غربالگری بهداشت روان با همکاری بهزیستی این شهرستان پس از سیلاب انجام شده که از این تعداد 1500نفر برای درمان بیشتر ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به اینکه 185نفر از پرسنل شبکه بهداشت‌ودرمان تحت تأثیر مستقیم سیلاب قرار گرفتند، بیان کرد: پرسنل شبکه بهداشت‌ودرمان علیرغم اینکه خانه و زندگی خود را در سیل از دست دادند از همان ساعات اولیه سیلاب خدمات‌رسانی به مردم را شروع کردند و به سبب همین زحمات یک مورد شیوع بیماری در مناطق سیل‌زده نداشتیم، امیدواریم با توجه به شیوع فصل گرما، جمع‌نشدن گل‌ولای و تخریب زیرساخت‌های شهرستان پلدختر بتوانیم این موفقیت را حفظ کنیم.

بابایی گفت: تاکنون بیش از چهار میلیارد تومان داروی رایگان و شش هزار قوطی شیرخشک در مناطق سیل‌زده توزیع شده‌است.

وضعیت قرمز سلامت سیل‌زدگان در پلدختر به‌روایت تصویرلرستان|هجوم گردوخاک به شهر پلدختر؛ سلامتی مردم در خطر است‌پلدختر 40 روز پس از سیل؛ مردم سیل‌زده چه درخواستی از مسئولان دارند؟ + فیلم

رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان پلدختر با اشاره به اینکه در جریان سیلاب ویرانگر شهرستان پلدختر پنج خانه بهداشت به‌طور کامل تخریب‌شده و 14خانه بهداشت هم آسیب دیدند تصریح کرد: برای جانمایی کمپ سیل‌زدگان هیچ‌گونه هماهنگی با شبکه بهداشت انجام نشده و در حال حاضر تعداد سرویس بهداشتی و حمام در کمپ‌ها کم است که انتظار داریم این مشکل برطرف شود.

بابایی اظهار داشت: با توجه به خارج‌شدن از بحران اولیه باید اعضای کمپ‌ها تفکیک شده و مسئولان آن مشخص شوند، به‌سبب شروع فصل گرما برای اطفای حریق هیچ‌گونه امکاناتی وجود ندارد که نیاز است این مشکل هم برطرف شود.

وی افزود: با توجه به آغاز فصل گرما گل‌ولای باقیمانده به‌راحتی به ریزگرد تیدبل می‌شوند که اگر اقدام عاجلی در این زمینه صورت نگیرد ممکن است افرایش بیمارهای پوستی و تنفسی را در منطقه شاهد باشیم.

رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان پلدختر با بیان اینکه دانشکده پرستاری شهر پلدختر در جریان سیلاب اخیر به‌طور صددرصد تخریب شده و شرایط استفاده به‌عنوان دانشکده را ندارد، افزود: اورژانس این شهرستان هم در سیلاب به‌طور کامل از بین رفته ولی با توجه به افتتاح ساختمان جدید اورژانس در 10فروردین مشکلی از این بابت وجود ندارد.

انتهای پیام/ش

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار

بنا به این گزارش، دکتر عباس عبادی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند وزارت بهداشت در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، گفت: امسال برای نخستین بار تعرفه ترجیحی برای مناطق کمتر برخوردار تصویب شد که گامی در جهت دسترسی عادلانه مردم به خدمات پرستاری و انگیزه همکاران جهت ماندگاری در این مناطق است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به افزایش ۵۰ درصدی ضریب ریالی k پایه کارشناسان پروانه‌دار و پرستاری اشاره کرد و افزود: این افزایش نسبت به سال گذشته از ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

عبادی همچنین گفت: ۱۵ درصد به ارزش نسبی خدمات پرستاری(k) نسبت به سال قبل اضافه شده است که این مصوبات منجر به رشد مناسبی در میزان تعرفه پرستاران در سال ۱۴۰۳ خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به مزایای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تصریح کرد: با اجرای این قانون، استقلال مالی و ارتقای هویت سازمانی گروه پرستاری بهبود یافته است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی افزود: این قانون منابع جدید مالی را برای بیمارستان‌ها فراهم کره است. دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند در توزیع این منابع وفق دستورالعمل‌های ابلاغی نقش فعالانه‌ای داشته باشند تا منافع آن به طور عادلانه به تمامی پرستاران برسد.

وی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم و وزارت بهداشت برای حل مشکلات پرستاری، گفت: این دستاوردها حاصل تلاش‌های یکساله و اصلاحات انجام شده در قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که بدون شک، این اقدامات گامی کوچک در جهت ارتقای جایگاه پرستاران در نظام سلامت کشور و افزایش انگیزه آنها برای ارائه خدمات بهتر به مردم شریف ایران خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • امروز ۱۰ نفر در سیلاب استان‌های جنوبی آسیب دیدند
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید / تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • بمباران یک مسجد و تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در غزه