Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پکن- ايرنا- يک رسانه چيني در تحليلي خاطرنشان کرد ايران با خودکفايي و رفتن به سمت توليدات بيشتر مي تواند بر همه تحريم هاي آمريکا فايق آيد.

روزنامه گلوبال تايمز روز پنجشنبه نوشت وقتي به ايران مي رويد تعجب مي کنيد که مردم با آرامش در سايه تحريم ها زندگي مي کنند و فروشگاه ها داراي مواد کامل و مايحتاج مردم هستند و رستوران ها مملو از مشتري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گزارش خاطر نشان مي کند اصولا کشورهايي که در زمينه مايحتاج غذايي خود داراي خودکفايي هستند داراي ثبات اجتماعي مي باشند و ايران در اين زمينه سرآمد است و جالب تر اينکه بهاي بسياري از مواد غذايي در ايران به مراتب از کشورهاي ديگر کمتر است.
رسانه چيني از وجود منابع غني غله، چغندر و برنج در ايران خبر داده و آورده است: ايران سرزمين با برکتي است پهناور است ايران هميشه يکي از قطب هاي مهم کشاورزي بوده است و با برنامه ريزي صحيح تر مي تواند يکي از بهترين منابع توليد مواد کشاورزي و غذايي در جهان باشد و همين اکنون هم جايگاه شايسته اي دارد.
روزنامه ارگاني چين با اشاره به رفتن ايران به سمت خودکفايي مي نويسد: ايران از سال 2004 ميلادي به اين طرف در زمينه توليد گندم خودکفا شد ايران از آن زمان با 45 سال وابستگي به واردات اين محصول وداع کرد و توانست يک ميليارد دلار از درامد سالانه اش را در داخل حفظ کند.
گلوبال تايمز با اشاره به اينکه ايران يک صادر کننده برنج نيز هست، افزود: از لحاظ منابع غذايي ايران يک قدرت بي نظير است در جهان کمتر کشوري را مي توان در اين زمينه با ايران يکسان دانست همه مواد غذايي در ايران به وفور در دسترس است مرکبات و خشکبار و ميوه و هر چه شما در انديشه داشته باشيد در عرصه مواد غذايي در ايران وجود دارد.
روزنامه با اشاره به اينکه توليد کشاورزي ايران که در سال 2013 ميلادي 97 ميليون تن بود در 2017 ميلادي به 122 ميليون تن رسيده است، افزود: ايران البته هنوز به واردات ماشين آلات و کود کشاورزي نياز دارد اما اينطور نيست که اين مواد تاثير زيادي بر ثبات تامين مواد غذايي در کشور داشته باشد.
رسانه چيني تاکيد کرد که سامانه کشاورزي بخشي از قدرت ايران است ايران در زمينه بانکي در داخل هم پيشرفت هاي بي نظيري داشته است ايران در توليد سوخت و بنزين و داشتن منابع گازي نيز يک قدرت بزرگ است اين کشور آنقدر قدرت و خودکفايي دارد که بتواند از تحريم ها عبور کند.
آساق**231**1904**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وتوی روسیه به نفع پیونگ یانگ؛ قدرت‌های بزرگ باید از خفه کردن کره شمالی دست بردارند

به گزارش خبرآنلاین به نقل از یورونیوز روسیه قطعنامه سالانه تمدید هیئت کارشناسان نظارت بر اجرای تحریم‌های بلندمدت سازمان ملل متحد را علیه کره شمالی به دلیل برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک این کشور وتو کرد.

اقدام مسکو که ضربه‌ای به اجرای مجموعه تحریم‌های سازمان ملل متحد پس از انجام اولین آزمایش هسته‌ای پیونگ‌یانگ در سال ۲۰۰۶ است، نشان‌دهنده‌ منفعتی است که کیم جونگ اون با نزدیک شدن به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در بحبوحه جنگ اوکراین به دست آورده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت: «برای ما واضح است که شورای امنیت سازمان ملل متحد دیگر نمی‌تواند از الگوهای قدیمی در قبال مشکلات شبه جزیره کره استفاده کند.»

وی گفت که ایالات متحده در حال دامن زدن به تنش‌های نظامی است، تحریم‌های بین‌المللی وضعیت امنیتی را بهبود نبخشیده است و برای مردم کره شمالی پیامدهای شدید انسانی به همراه داشته است.

او گفت که ایالات متحده و متحدانش به روشنی نشان داده‌اند که علاقه آن‌ها فراتر از «خفه کردن» جمهوری دموکراتیک خلق کره با تمام ابزارهای موجود نیست و حل و فصل مسالمت آمیز اصلاً در دستور کار قرار ندارد.

وتوی روسیه به عنوان یک نقطه عطف در رژیم تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی که در سال ۱۹۴۸ با حمایت اتحاد جماهیر شوروی سابق و در زمانی که جمهوری کره از حمایت ایالات متحده برخوردار بود، تشکیل شد، دیده می‌شود.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، کره شمالی تنها کشوری است که در قرن بیست و یکم آزمایش‌های هسته‌ای انجام داده است. این آزمایش‌ها در سال‌های ۲۰۰۶، ۲۰۰۹، ۲۰۱۳، دوبار در ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ انجام شده‌اند.

روسیه می‌گوید کار این کارشناسان نه عینی و نه بی‌طرفانه بوده و به ابزاری برای غرب تبدیل شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «گروه کارشناسان کمیته ۱۷۱۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد، تمام معیارهای عینیت و بی‌طرفی را که باید ویژگی‌های جدایی‌ناپذیر مأموریت آن‌ها باشد، از دست داده است.»

او گفت: «این کارشناسان به ابزاری فرمان‌بردار برای مخالفان ژئوپولیتیک جمهوری دموکراتیک خلق کره تبدیل شده‌اند. حفظ آن به این شکل فایده‌ای ندارد.»

این وتو نشان می‌دهد که جنگ اوکراین، که عمیق‌ترین بحران در روابط روسیه با غرب از زمان بحران موشکی کوبا در ۱۹۶۲ را رقم زد، چگونه همکاری قدرت‌های بزرگ را در سایر مسائل مهم جهانی تضعیف کرده است.

از زمانی که پوتین در سال ۲۰۲۲ دستور حمله تمام‌عیار به اوکراین را صادر کرد، مسکو تلاش کرده است تا تجدید حیات روابط خود – از جمله روابط نظامی – با پیونگ‌یانگ را به نمایش بگذارد.

واشنگتن می‌گوید کره شمالی موشک‌هایی را در اختیار روسیه قرار داده که علیه اوکراین استفاده می‌شود، ادعایی که از سوی کرملین و پیونگ‌یانگ رد شده است.

برای پوتین، که می‌گوید روسیه در نبردی حیاتی با غرب بر سر اوکراین گرفتار شده است، جلب نظر کیم به او اجازه می‌دهد تا واشنگتن و متحدان آسیایی‌اش را آزار دهد و در عین حال، تدارکات قابل توجهی از توپخانه برای جنگ اوکراین به دست آورد.

برای کیم، که تعهد کرده تولید سلاح‌های هسته‌ای را برای مقابله با آنچه تحریکات آمریکا می‌خواند، تسریع کند، روسیه متحدی قدرتمند با ذخایر عظیم از فناوری‌های پیشرفته موشکی، نظامی، فضایی و هسته‌ای است.

ماریا زاخارووا گفت روسیه به دنبال راه‌حلی میانه بود که بر اساس آن تحریم‌ها طی دوره‌های زمانی مشخص مورد بازنگری قرار می‌گرفت، هرچند این پیشنهاد با «خصومت» واشنگتن مواجه شده بود.

وی گفت: «ما از طرف‌های ذیربط می‌خواهیم از اقدامات تشدیدکننده خودداری کنند و برای یافتن راه‌های کاهش تنش و در نظر گرفتن اولویت‌های امنیتی شناخته‌شده، رویکرد خود را بازتعریف کنند.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889289

دیگر خبرها

  • وتوی روسیه به نفع پیونگ یانگ؛ قدرت‌های بزرگ باید از خفه کردن کره شمالی دست بردارند
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان
  • شی ‌جین‌پینگ به روزنامه‌نگاران گفت: « داستان چین را خوب روایت کنید»
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • امیدوارم کاسبان تحریم در سال ۱۴۰۳ کم کارتر شوند!
  • چرا ایرانیان بدترین روش برای پخت غذا را دارند؟
  • چرا ایرانیان بدترین روش پخت غذا را دارند؟
  • چرا ایرانیان بدترین روش برای پخت غذا را دارتد؟
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد