Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت‌امنای سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در این زمینه فقر تئوریک داریم تا جایی که رهبری ابراز نگرانی کرده و صحبت‌هایی با مضمون درخطر گرفتن اسلام سیاسی و خطر تحریف مکتب امام را داشتند. ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در قم، حجت‌الاسلام‌ محمدرضا فلاح در مراسم تکریم و معارفه رئیس قبلی و جدید پژوهشکده باقرالعلوم(ع) که ظهر امروز در سالن اجتماعات پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: ما ایرانی‌ها انقلاب اسلامی به‌عنوان حادثه‌ای بزرگ و سرنوشت‌ساز می‌دانیم، اما از این انقلاب تفسیرهای گوناگونی صورت گرفته، به دودسته تقسیم کرد یکی از آن دو تفسیر این است که عام مردم و جامعه بین‌الملل به آن نگاه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما نوعی نگاه دیگر این است که انقلاب اسلامی شروع عصر جدید بشریت است و این نگاهی عجیب و برای برخی که شناخت خاصی از اسلام و انقلاب ندارند تعجب‌آور است.

عضو هیئت‌امنای سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این گذاره، گذاره عجیبی است، تعابیری نیز امام خمینی(ره) درباره شروع عصری نوین داشتند که جمله "روز اول حکومت الله" در 12 فرودین یکی از آن‌هاست.

وی ادامه داد:  برخی جامعه شناسان غربی نیز درباره انقلاب اسلامی این نگاه را داشتند اما عمق این نگاه در تفکرات امام خمینی(ره)، شهید بهشتی، شهید مطهری و مقام معظم رهبری است.

قم| آشنایی با سیره عملی امام خمینی(ره) نیاز امروز نسل جوان استتهران| برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) فرصتی برای نمایش دستاوردهای انقلاب اسلامی است

فلاح این نوع نگاه را نیازمند یک برسی و قرائت با عقلانیت نوین دانست و گفت: متأسفانه حوزه و دانشگاه نتوانسته‌اند این نوع نگاه را در مکتب انقلاب برسی کنند و حالا کمبودهای عجیبی در قرائت و برسی آن نوع تعبیر از انقلاب اسلامی راداریم.

وی همچنین عدم برسی تخصصی این تعبیر از انقلاب اسلامی را یک خطای بزرگ راهبردی دانست و گفت: در این زمینه  فقر تئوریک داریم تا جایی که رهبری ابراز نگرانی کرده و صحبت‌هایی با مضمون درخطر گرفتن اسلام سیاسی و خطر تحریف مکتب امام را داشتند.

عضو هیئت‌امنای سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید در این پژوهشکده‌ها یک حیات علمی را در جهت به مقصد رساندن این تفکر انقلابی رقم خورده شود.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال با نگاه بومی و منطقه‌ای عملیاتی شود

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: از همه مسئولان انتظار داریم با نگاه بومی و منطقه‌ای در فضای استان قزوین شرایط موجود را بهبود دهند تا اگر مردم خواستند کشاورزی کنند مانعی جلوی آنها نباشد.

وی اضافه کرد: امروز همه مسئولان باید شرایطی را فراهم کنند تا اگر کسی خواست کارخانه یا گلخانه‌ای راه اندازی کند، موانع از پیش روی او برداشته شود، حتی اگر در عرصه علمی ایده‌ای برای تولید داشته باشد، دولت حامی و یاریگر او باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به واقعه ضربت خوردن حضرت امیرالمومنین (ع) با شمشیر زهرآلود ابن ملجم ملعون اشاره کرد و گفت: پس از ضربت بر فرق مبارک این حضرت، صدای ناله امیرالمومنین شنیده شد و همه به سمت او روانه و سراسیمه شدند، حضرت مشغول بود که سر خویش را با دستمالی ببندد تا جبوی فوران خون را بگیرد، درحالی که صورت و محاسن او غرق در خون بود که بعد‌ها وعده شهادت خداوند محقق شد.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: این روز‌ها باید معارف نهج البلاغه را بین مردم افزایش دهیم، اگر کسی از شما پرسید که از امیرالمومنین (ع) چه می‌دانید، بگویید که از شدت عدالت در محراب نماز به شهادت رسید، مثال همان کفشی که امیرالمومنین آن را به داشتن یک حکومت نمی‌داد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: در همان زمان عده‌ای گفتند که ما جمهوری دموکراتیک می‌خواهیم، اما امام (ره) گفتند ما جمهوری اسلامی می‌خواهیم نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم، بعد ایشان به مردم گفتند آزاد هستید که در برگه رای انتخاب کنید، در نهایت ۹۸.۲ درصد به جمهوری اسلامی رای دادند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به یک آداب و رسوم خرافی در بین مردم برای روز ۱۳ فروردین اشاره کرد و گفت: یک باور خرافی وجود دارد که اگر سبزه را گره بزنیم، گره از مشکلات ما باز می‌شود، این درحالی است که جمهوری اسلامی آمده تا مردم را راهنمایی کند به جای اینکه سبزه را گره بزنیم، پیوند خودمان را با خدا و قرآن گره بزنیم، به همین خاطر بهتر است به جای سیزده بدر بگوییم روز طبیعت که محل زندگی خودمان است.

امام جمعه قزوین یادآور شد: اگر خاک، آب و هوا را آلوده کنیم دیگر امکان ادامه حیات نخواهیم داشت، طبیعت نعمت خداوند است و اگر شکرش را به جای آوردیم نعمت ما را افزایش می‌دهد، یادمان نرود که طبیعت به ما درس قیامت می‌دهد و قدرت خداوند را به ما نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  •  اندیشه امام (ره) ریشه در اندیشه امیرالمؤمنین (ع) داشت
  • جمهوری اسلامی از نگاه ۳ امام جمعه /توصیه مهم به سه قوه از تریبون نماز جمعه
  • شعار سال با نگاه بومی و منطقه‌ای عملیاتی شود
  • جایگاه هنر و ادب در نظم نوین جهانی برای جمهوری اسلامی بسیار اساسی است
  • رهبر انقلاب: غزه، تا این لحظه پیروز اصلی میدان است/ رژیم صهیونیستی قادر به مقابله با نیروهای مقاومت و شکست آنها نیست
  • ۱۲ فروردین تکمیل کننده نهضت و انقلاب امام‌ خمینی راحل می باشد
  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • محفل امام حسنی‌ها، گامی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی / دهه هشتادی‌ها را اینجا بشناسید
  • نیازمند انقلاب جدید در حوزه نشر و ارایه آثار فاخر هستیم
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است