Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:53:36 GMT

پایانه مرزی چذابه شنبه 28 اردیبهشت بازگشایی می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۸۲۸۹

پایانه مرزی چذابه شنبه 28 اردیبهشت بازگشایی می شود

اهواز - ایرنا - سرپرست فرمانداری شهرستان دشت آزادگان گفت: پایانه مرزی چذابه که از حدود 50 روز پیش به دلیل سیلاب تعطیل شده بود از روز شنبه 28 اردیبهشت بازگشایی می شود.

حمید سیلاوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در جریان سیلاب اخیر در خوزستان، جاده بستان - چذابه به طول حدود 30 کیلومتری ، در چند نقطه دچار آبگرفتگی شد که منجر به توقف تردد کامیون های حامل بار و زائران به پایانه مرزی چذابه ، و تعطیلی این پایانه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: روز پنجشنبه با لوله گذاری و عملیات ترمیم جاده چذابه، مسیر در حال بازگشایی است و از روز شنبه آینده تردد کامیون های حامل بار در این جاده آزاد است.
وی ادامه داد: با هماهنگی مسئولان عراقی و استانی فعالیت تجار و صادرات و واردات و نیز تردد زوار و مسافران از مرز چذابه آغاز می شود.
وی با بیان اینکه موافقت گمرک و مرزبانی برای بازگشایی مرز چذابه کسب شده بیان کرد: تجار می توانند فعالیت مجدد خود را از این مرز از روز شنبه آغاز کنند.
سیلاوی با اشاره به اینکه چهار لوله بزرگ برای انتقال آب از جاده چذابه نصب شده افزود: کار انتقال آب از روی جاده به نطقه ای دیگر انجام گرفته و تا بعدازظهر امروز عملیات بازسازی جاده ادامه دارد.
سرپرست فرمانداری دشت آزادگان گفت: همچنان آب بر روی جاده قدیمی بستان - چذابه وجود دارد و از هفته آینده نیز عملیات انتقال آب و بازسازی جاده قدیم انجام می شود.
مرز چذابه در حوزه شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان در سال 1388 برای تردد زائران عتبات عالیات و صادرات کالا به عراق باز شد.
جاده چذابه در سیلاب اخیر به دلیل بالا آمدن سطح رودخانه کرخه و نیز اقزایش آب تالاب هورالعظیم دچار آبگرفتگی شد که موجب شد تردد در این جاده ممنوع شود.
به همین دلیل سرپرست گمرک چذابه ، از بازرگانان ، فعالان اقتصادی و ترخیص کاران خواست تا اعلام از سرگیری فعالیت بازارچه مرزی چذابه،برای صادرات کالاهای خود از مرز شلمچه یا بازارچه مرزی سایر استان ها استفاده کنند.
از ابتدای فروردین امسال نیز عزیمت کاروان های زیارتی عتبات عالیات نیز از پایانه مسافری چذابه به همین دلیل متوقف و کاروان های زیارتی از مرز شلمچه برای عزیمت زائران به شهرهای مقدس عراق استفاده می کنند.
پارسال حدود 550 میلیون دلار انواع کالاهای غیرنفتی از پایانه تجاری چذابه صادر شد.
7158/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد پايانه مرزي چذابه دشت آزادگان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین درآذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، ایرج دست نشان افزود: پارسال در مجموع ۸۹۱ هزار و ۷۶۵ مسافر ایرانی وخارجی از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته که ۶۷۷ هزار و ۲۵۹ مسافر بود، رشد نزدیک به ۳۲ درصدی دارد. 
او اضافه کرد: از مجموع تردد مسافراز پایانه مرزی تمرچین در یکسال گذشته به تفکیک ۴۸۳ هزار و ۷۵۰ نفر مسافر ایرانی و بیش از ۴۰۸ هزار نفر مسافر خارجی بوده اند.
دست نشان یاد آور شد: همچنین در این مدت ۱۲ هزار و ۸۳۷ دستگاه ناوگان مسافری به تفکیک شامل ۴هزار و ۵۰۳ دستگاه ناوگان ورودی و ۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه ناوگان خروجی از این پایانه مرزی تردد داشته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.
او در خصوص تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین نیز خاطر نشان کرد: در مدت زمان ذکر شده، ۱۰۳ هزار و ۶۷۸ دستگاه ناوگان باری از این پایانه مرزی تردد داشتند که به تفکیک ۵۰ هزار و ۵۸۷ دستگاه ناوگان ورودی و ۵۳ هزار و۹۱ دستگاه ناوگان خروجی را شامل می‌شود که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۹۱ هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند
  • اعمال محدودیت‌ ترافیکی پایان هفته در محورهای شمالی
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین درآذربایجان‌غربی
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار