Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:13:06 GMT

قیمت گذاری برداشت معادن در قم به نحو اقتضایی صورت گیرد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۸۳۸۷

قیمت گذاری برداشت معادن در قم به نحو اقتضایی صورت گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست ظهر پنجشنبه در جلسه شورای معادن استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، بر لزوم بررسی وضعیت معادن استان قم تأکید کرد و اظهار کرد: وضعیت معادن شن و ماسه استان قم نیاز به بررسی و نظارت ویژه‌ای دارد.

وی دستگاه‌ها را به تدوین طرح مطالعاتی پتانسیل یابی محدوده‌های شن و ماسه در استان قم مکلف کرد و افزود: این طرح مطالعاتی به مسئولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان قم اجرا شود و منابع طبیعی هم بعد از تدوین این طرح مطالعاتی در زمینه اجرا همکاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم به عدم ضرورت ورود تنظیم بازار بر قیمت گذاری شن و ماسه در استان قم تأکید کرد و گفت: قیمت شن و ماسه در استان باید بر اساس اقتضائات فعلی و آنالیز قیمتی در قالب کمیته نظارت تعیین تکلیف شود.

وی بر لزوم توسعه و تکمیل اکتشافات معادن در راستای رفع موانع تولید نیز تأکید کرد و گفت: اکتشافات به ویژه در عناصر طلا، مس و آهن اولویت دارد و فراوری مواد معدنی به ویژه گچ، آهک و منگنز که استان قم ظرفیت ویژه‌ای در آنها دارد نیز مورد توجه است.

سرمست در رابطه با ابلاغ معاونت اول ریاست جمهوری در مورد استفاده از آورد مصالح سیلاب‌ها برای احداث دیواره حفاظتی در حریم رودخانه نیز گفت: شرکت آب منطقه‌ای ظرف دو هفته گزارشی از وضعیت آورد سیلاب در رودخانه‌های قم ارائه دهد و نسبت به اجرای این طرح تصمیم گیری شود.

کد خبر 4618556

منبع: مهر

کلیدواژه: بهرام سرمست استانداری قم قم معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاری و رگباری از فردا ۳ اردیبهشت در فارس

مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی فارس با هشدار سطح زرد و فعالیت سامانه بارشی با بارش‌های بهاری و رگباری از فردا دوشنبه ۳ اردیبهشت در استان، اظهار کرد: این سامانه موجب بارش رگباری باران همراه با رعد و برق و وزش باد و در برخی مناطق تگرگ می‌شود.

او ادامه داد: این سامانه بارشی در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت مناطقی از استان به ویژه نواحی شمالی و شرقی را فرا می‌گیرد.

حقیقت تصریح کرد: این سامانه در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت برای مناطقی از استان به ویژه نواحی شرقی و نیمه شمالی و در شهرستان‌های آباده، اقلید، بوانات، خرم بید (صفاشهر) پیش بینی شده است.

او اضافه کرد: این سامانه در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت برای مناطقی از استان به ویژه شهرستان‌های نیمه شمالی، نیمه شرقی و مناطق مرکزی را دربر می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی فارس افزود: این سامانه در روز پنج شنبه ۶ اردیبهشت برای مناطق شمالی و شرقی گزارش شده است.

او بیان کرد: با توجه به اینکه اثر مخاطره این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه و تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه هاست، توصیه می‌شود: در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نشود، در جابجایی عشایر احتیاط، دهانه پل‌ها پاکسازی، کانال‌ها و آب رو‌ها لایروبی شود و تمهیدات لازم برای حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی انجام گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خط و نشان شبانه دادستان گرگان برای ویلاسازان توسکستان/ مدیران متخلف احضار می‌شوند
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان؛ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • سرمایه‌گذاری در کرمان سرعت می‌گیرد
  • بارش‌های بهاری و رگباری از فردا ۳ اردیبهشت در فارس
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن
  • مسائل معادن شن و ماسه دوکوهک فارس بررسی می‌شوند