Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، عملیات بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده در جریان سیل فروردین ماه سال جاری در خوزستان، روز چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه در شهرستان شوشتر بخش شعیبیه با حضور استاندار خوزستان، رییس بنیاد مسکن کشور و جمعی از مسوولان استانی محلی آغاز شد.

استاندار خوزستان در این مراسم اظهار کرد: در سال 95 و سیلی که در منطقه شعیبیه روی داد؛ گله مندی های اهالی منطقه بر کسی پوشیده نیست، اما همواره تلاش کردیم در کنار مردم باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در سال 97 هم شرایط مشابه بود اما توانستیم با مراقبت مداوم و تحکیم سیل بندها از بروز مشکلات پیشگیری کنیم.

شریعتی افزود: سیل اخیر از نظر مقیاس بی سابقه بود و مناطقی مانند شعیبیه و بامدژ را متاثر کرد با این وجود هم در ساخت مسکن و هم در پرداخت خسارت های کشاورزی در کنار مردم هستیم و روز گذشته نیز که در محضر مقام معظم رهبری بودیم ایشان بر این امر تاکید کردند.

مقام عالی دولت در خوزستان بیان کرد: انشالله به نحوی همکاری با بنیاد مسکن صورت گیرد که ایمنی لازم در ساخت و سازها رعایت شود.

او خاطرنشان کرد: باید در حوضه کارون و کرخه کانال های سیلاب بَر ایجاد کنیم که در صورت بروز شرایط مشابه با مشکلات کمتری مواجه شویم و این موضوع جزو اولویت ماست چرا که کانال های سیلاب بر موضوعی زیرساختی است و دولت بر اجرای این کار مصمم است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: کانال های سیلاب بر همچنین می توانند کانون های ریزگرد را نیز مرطوب سازی نموده و بهره چندگانه داشته باشند.

شریعتی گفت: باید تلاش کنیم اقدامات با سرعت پیش رفته و شرایط مردم بهبود یابد.

نماینده عالی دولت در خوزستان تاکید کرد: نسبت به تخلیه آب از زمین های کشاورزی تسریع شود تا شرایط کشت تابستانه مهیا شود. امسال الگوی کشت نداریم و کشاورزان می توانند هر محصولی که سود دهی بیشتری برایشان دارد و به هر میزان که زمین دارند، کشت داشته باشند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: موضوع جاده هم جز مشکلات اصلی این منطقه است که از راه و شهرسازی می خواهم این منطقه را در اولویت قرار دهد و خوشبختانه جاده پل دیلم هم رو به اتمام است.

اوادامه داد: آب شرب روستایی در منطقه نیز جزو مشکلات است. این موضوع در برنامه قرار داده شود و شرکت آبفا روستایی این کار را در اولویت قرار دهد.

شریعتی در پایان گفت: اراده نظام بر این است که در کلیه مراحل بازسازی منازل مسکونی، آماده سازی زمین های کشاورزی و پرداخت خسارت ها تمام قد در کنار مردم باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار بازسازی کشاورزان خوزستان شوشتر سیل زدگان برنا خوزستان شعیبیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان  اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به هفت هزار و ۷۱۶ واحد مسکونی تسهیلات خود مالکی نهضت ملی مسکن شامل وام ۳۰۰ ،۴۰۰ و ۵۵۰ میلیون تومانی پرداخت شده است که سرجمع مبالغ پرداخت شده ۱۹.۹۳۰ همت است.

مسعود بیات منش افزود: بانک‌های ملی و مسکن هر کدام به ترتیب با یک هزار و ۲۷۱ و چهار هزار و ۷۱۶ فقره جزو بهترین بانک‌های پرداخت کننده تسهیلات هستند، این در حالی است که بسیاری از بانک‌های عامل عملکرد نامطلوبی در پرداخت تسهیلات خودمالکی نهضت ملی دارند. اگر روند پرداخت‌ها تسریع پیدا کند، شاهد جهش بسیار خوبی در پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن خودمالکی در استان خواهیم بود.

وی تسهیلات مورد نیاز یا مبلغ درخواست شده خودمالکین را در حال حاضر ۷.۶ همت عنوان کرد و خواستار تسریع جدی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: تمام دستگاه‌ها در حال کمک به سیل‌زدگان هستند/ خسارات ناشی از سیل جبران می‌شود
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده بسیج شده است
  • تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل زده بسیج شده است
  • پروژه‌های نیمه‌تمام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • تاکید استاندار مازندران بر رفع مشکلات و تسهیل فعالیت هنرمندان
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان
  • تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات در مقابله با خسارات احتمالی سیل