Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@21:52:59 GMT

یمنی ها پادگان نظامی عربستان را با موشک زدند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۸۶۷۵

یمنی ها پادگان نظامی عربستان را با موشک زدند

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی ، پادگان «السلب» واقع در جیزان عربستان را با یک فروند موشک زلزال 1 هدف قرار داد.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بامداد پنجشنبه با یک فروند موشک زلزال 1 جنوب عربستان را هدف قرار دادند.

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی ، پادگان «السلب» واقع در جیزان عربستان را با یک فروند موشک زلزال 1 هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موشک با دقت بالایی به هدف مورد نظر اصابت کرده و منجر به کشته یا زخمی شدن شماری از نیروهای سعودی داخل پادگان السلب شد.

این حمله درحالی صورت گرفت که نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی چهارشنبه شب بخش هایی از الحدیده یمن را هدف حملات توپخانه و خمپاره قرار دادند که براثر این حملات یک غیرنظامی کشته و شماری نیز از جمله سه زن زخمی شدند.
منبع: ابنا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ارتش سعودی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است

دکتر شاهین صادقی نسب،کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفت و گویی با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۸ یک نهاد مردمی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شد که از هوشیاری امام راحل بود که برای ساماندهی اوضاع امنیتی کشور و برای حراست انقلاب اسلامی نیاز بود که یک نهادی با مأموریتی ویژه و اهدافی ویژه تشکیل شود که مهم‌ترین مشخصه این نهاد مردمی‌بودن آن باشد.

صادقی نسب افزود: در اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مصوب سال ۱۳۶۱ است هدف این نهاد مردمی، نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن و کوشش مستمر در راه آرمان‌های الهی و گسترش حاکمیت قانون خدا طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و تقویت بنیه دفاعی کشور و آموزش نظامی و ساماندهی نیرو‌های مردمی عنوان شده است.

وی با بیان این که این اهداف کاملاً مشخص، مهم و قابل‌توجه است، تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از زمان تأسیس تاکنون همواره در تحقق این اهداف و آرمان‌ها بی‌وقفه کوشیده است.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: اگر در بین نهاد‌هایی که از بدو انقلاب تشکیل شده است یک نهاد را نام ببریم که توانسته به تمام اهداف خودش رسیده باشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: سپاه با این اهداف مأموریت‌های متعددی دارد، زمانی که ما می‌گوییم پاسداری از انقلاب اسلامی ایران و دستاورد‌های آن حیطه‌ای گسترده‌ای است.

صادقی نسب ادامه داد: پاسداری از انقلاب در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... بسیار گسترده بوده و تحقق آن از سوی سپاه نشان‌دهنده تلاش‌های فراوانی است که از سوی دلیرمردان سبزپوش در طی این دهه‌ها صورت‌گرفته است.

وی تأکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه جهاد سازندگی حضور چشمگیری داشته که یکی از نمونه‌های عینی آن قرارگاه سازندگی خاتم انبیا است که در دهه‌های اخیر خدمات گسترده را در کشور داشته است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: یکی از مهم‌ترین دلایل توفیق سپاه بافت مردمی آن است که دراین‌بین مهم‌ترین حلقه پیوند سپاه و مردم سازمان بسیج است.

صادقی نسب ادامه داد: گسترش بسیج بین بدنه‌های اجتماعی فضایی را ایجاد می‌کند که ارتباط سپاه پاسداران با مردم گسست‌ناپذیر و مستمر است و این نقطه قوت سپاه است.

وی تصریح کرد: مزیت این نهاد و تمام پشتوانه این نهاد مردمی‌بودن آن است که این اصل جدایی‌ناپذیر سپاه نباید مورد خدشه قرار بگیرد.

صادقی نسب به حوزه‌های نظامی سپاه اشاره کرد و گفت: در این حوزه بهترین مثال و نمونه عملیات وعده صادق است، اسرائیلی که خط مقدم غرب است و ایالات متحده می‌گوید از این رژیم دفاع بی‌چون‌وچرا و آهنین می‌کند، در این عملیات آمریکا از همه متحدانش که قریب به ۲۰ کشور هستند، استفاده کرد تا با حمله همه‌جانبه سپاه مقابله کند.

وی ادامه داد: این عملیات بادقت تمام، چشمگیر، قدرتمندانه و با رعایت تمام قوانین اجرا شد به‌طوری‌که به کشور‌های منطقه هم از ۷۲ ساعت قبل اعلام کرده بودیم که این عملیات را انجام خواهیم داد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: آمریکا، اسرائیل و تمام کشور‌های صنعتی دنیا در آرایش و آمادگی دفاعی بودند، بااین‌وجود بسیاری از پرتابه‌های ما به هدف خوردند.

وی ابراز داشت: در این حمله کشور از کلاهک‌های سبک برای موشک‌ها استفاده کرده بود و در واقع این حمله یک هشدار جدی بود که بگوییم ما می‌توانیم و هر زمانی که مورد تجاوز و تهدید قرار بگیریم آماده عملیاتی‌سازی این‌گونه حملات با شدت و قدرت بسیار ویرانگر هستیم.
صادقی نسب ادامه داد: موشک‌ها و پهپاد‌هایی که سپاه درست می‌کند به حدی است که قدرتمندترین و قوی‌ترین ارتش جهان که آمریکا است توان مقابله با آنها را ندارد.

وی با بیان این که دشمن ما بزرگ است، تأکید کرد: کار ما در برابر این دشمن بسیار بزرگ و معجزه خودباوری بود این که ما می‌توانیم در برابر دشمنان بایستیم.

صادقی نسب افزود: آمریکا امروز نیرو‌های نظامی کشورمان را به‌عنوان یک نیروی نظامی قدرتمند در جهان پذیرفته است و این نشان از مسیر درستی که سپاه و نظام در طی این دهه‌ها در حوزه نظامی در پیش گرفته است.

وی بیان داشت: این که آمریکایی‌ها بعد از عملیات وعده صادق مقامات رژیم کودک کُش را از هرگونه عملیاتی برحذر می‌داشتند به‌این‌علت بود که دنیا دید که یک ابرقدرت نظامی در منطقه وجود دارد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: علت اصلی این که بعد از عملیات وعده صادق به ما حمله نکردند این بود که این عملیات موفقیت‌آمیز بود.

وی ادامه داد: این عملیات یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های موشکی تاریخ بشریت بود که هیچ‌کدام از ابرقدرت‌های دنیا جرات این کار را نداشتند.

صادقی نسب تأکید کرد: رمز موفقیت سپاه در زمینه موشکی و پهپادی شایسته‌سالاری و بهره‌مندی از افراد نخبه و علمی است.

وی بیان داشت: هیچ دشمنی در دنیا چه به‌صورت ائتلافی و چه به‌صورت انفرادی نمی‌تواند به کشور ما حمله کند و دوران تهدید نظامی به‌طورکلی به سرآمده است.

کارشناس مسائل سیاسی به حضور سپاه در عرصه‌های دیگر اشاره کرد و گفت: در تعریفی که ما برای سپاه داریم یک بخش آن نظامی است و بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی آن بایستی خط حائل خاکستری با بخش نظامی داشته باشند برای این که حضور سپاه در عرصه‌های دیگر فعالانه‌تر باشد.

وی تأکید کرد: زمانی که می‌گوییم پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن این خودش یک هدف سیاسی است.

این استاد دانشگاه افزود: نیاز داریم که حضور سپاه در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی بیشتر باشد به‌این‌علت که این نهاد مردمی است.

وی تصریح کرد: زمانی که ما شاهد پیشرفت‌های درخشان در عرصه‌ای نظامی هستیم که دنیای استعمار و سرمایه‌داری در برابر آن زانو زده است، این باید الگویی برای سایر بخش‌ها شود نمی‌توانیم ما در صنایع موشکی و دفاعی این‌گونه بدرخشیم و وقتی وارد دولت و مسائل اجرایی می‌رسیم عملکرد ضعیفی داشته باشیم.

صادقی نسب بیان داشت: مشکلات معیشتی و اقتصادی که در کشور وجود دارد ناشی از ناکارآمدی و به‌کارگرفتن افراد ناکارآمد با رزومه‌های ضعیف است.

وی افزود: در طی این سال‌ها شاهد بودیم نیرو‌هایی را با رزومه‌های ضعیف یا ساختگی از موسسات مختلف می‌آوریم و در رأس امور اجرایی در بخش‌های مختلف قرار می‌دهیم که نتیجه آن هم وضعیت فعلی اقتصادی می‌شود.

صادقی نسب ادامه داد: نیرو‌های کشور در زمینه اداره کشور قوی نیستند و این در تراز انقلاب اسلامی ایران نیست.

وی با بیان این مهم‌ترین کارکرد سپاه در خارج از مرز‌ها تهییج روحیه مقاومت در دنیا است، تأکید کرد: اگر ما در لبنان، سوریه، عراق و یمن شاهد این خودباوری هستیم علت آن حضور سپاه پاسداران و رهبری معنوی این نهاد در منطقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • شلیک ۳۰ موشک از لبنان به اسرائیل
  • شلیک ۳۰ موشک از لبنان به فلسطین اشغالی +فیلم
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین/ سامانه پدافندی S-۴۰۰ روسیه در کریمه چگونه منهدم شد؟ +عکس و فیلم
  • نخستین موضع گیری رهبر انقلاب درباره حمله به اسرائیل
  • تاکید رهبر انقلاب بر اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح +| ویدئو
  • سنگ تمام سران العین برای شکست دادن الهلال در ریاض