رییس پلیس پایتخت از دستگیری راننده موتورسیکلتی که چند روز پیش با ماموران پلیس راهور درگیر شده و ویدئوی این درگیری نیز در فضای مجازی منتشر شده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی گفت:  در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در خیابان ولیعصر یک موتورسیکلت سوار با مأموران پلیس راهور تهران بزرگ که در حال انجام وظیفه بودند، درگیر شد و ضمن توهین به آنها و ایجاد اخلال در نظم و انضباط شهری اقدام به تخریب شیشه خودرو مأموران کرد.

 
وی با اشاره به اینکه مأموران پلیس راهور تهران بزرگ در ایام ماه مبارک رمضان  با زبان روزه در حال ارائه خدمات به شهروندان و برقراری نظم و انضباط شهری هستند ، گفت: بلافاصله پس از وقوع این حادثه ، دستور ویژه برای شناسایی و دستگیری این موتورسوار قانون شکن صادر و پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ موظف به شناسایی و دستگیری این موتورسوار قانون شکن شد که با انجام اقدامات ویژه پلیسی ، این شخص در کمترین زمان ممکن شناسایی و مشخص شد وی یکی از اراذل و اوباش مسئله داری است که در سنوات گذشته نیز چندین بار دستگیر و روانه زندان شده است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به متواری بودن این فرد از محل سکونتش تا به امروز گفت: با شناسایی دقیق هویت این شخص ، بلافاصله مأموران به محل سکونتش اعزام شدند که در تحقیقات میدانی از این محل مشخص شد وی با اطلاع از انتشار تصاویر درگیری خود با مأموران در فضای مجازی ، از محل سکونتش متواری شده است؛ با وجود بلامکان این شخص و با تلاش مأموران نهایتا این شخص ساعتی پیش در تهران دستگیر و با طرح شکایت معاونت حقوقی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برابر با مواد ۶۰۷ ، ۶۰۹ و ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی، در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت و روانه زندان شد.

 رئیس پلیس تهران بزرگ در پایان این خبر گفت: مجموعه پلیس تهران بزرگ برابر وظیفه ذاتی خود به عنوان متولی اصلی نظم و انضباط در کلان شهر تهران، به هیچ عنوان اجازه بی‌قانونی، هنجارشکنی و یا اخلال در نظم و امنیت عمومی را به هیچ کس نخواهد داد و ضمن رعایت حقوق شهروندی ، برابر قانون از حقوق و جایگاه مأموران زحمت کش خود پاسداری و دفاع خواهد کرد و با هرگونه تعرض به مأمورین به شدت برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

مطالب پیشنهادی:
خبر بعدی:

شک در وجود خدا

خبرگزاري آريا -
آيا خدا وجود دارد ؟
«وَ سَمِعَ(ع) رَجُلًا مِنَ الْحَرُورِيَّةِ يَتَهَجَّدُ وَ يَقْرَأُ فَقَالَ نَوْمٌ عَلَى يَقِينٍ خَيْرٌ مِنْ صَلَاةٍ فِي شَکٍّ : اميرالمومنين(ع) شنيد که مردى از حروريّه (خوارج) شب زنده داري کرده و در حال نماز و قرآن خواندن است، فرمود: با يقين خفتن بهتر از نماز گزاردن با شکّ است.» (نهج البلاغة/حکمت97)
شک در وجود خدا
در قرآن نسبت به آموزه‌هاي ديني -به خصوص مسئله مبدأ و معاد- از واژه‌هايي چون: ريب، ظن، شک، يقين، انکار و شهادت به صورت مثبت و منفي، استفاده شده است. در اينجا بايد به اين نکته ظريف توجّه داشت که نمي‌توان به صورت کلي، مردم را بر اين اساس دسته‌بندي کرد؛ به طوري‌که بگوييم: مثلاً واژه «انکار» تنها مربوط به کافران، واژه «شک» فقط مخصوص مشرکان يا منافقان و واژه «شهادت» منحصر به مسلمانان است.
مراد از «شاک» در تعابير قرآن، آن کس نيست که طالب برهان است؛ بلکه منظور کسي است که نظير شکاکان امروز، به نوعي شک بيماري مبتلا شده است. آنان تحصيل جزم و يقين را محال مي‌داند و شک را امري غيرقابل زوال تلقي مي‌کند! از ديدگاه قرآن، شکاکان همان منکران امور غيرمحسوس‌اند و اينان -به رغم ادعاي جزم‌گرايانه خود- نسبت به بطلان پنداري دعوت پيامبران، طريقه و وسيله‌اي ندارند که ادعايشان را اثبات کند. بنا بر آنچه گفته شد؛ اگر شک گذرگاه تحقيق باشد، پسنديده است.
بايد توجه داشت که هر پديده اي در عالم هستي علّتي و حکمتي دارد؛ که شک در اعتقادات نيز از اين امر مستثني نيست. گاه شک در اعتقادات مي تواند نعمتي از جانب خداي حکيم باشد که بنده خود را از اين طريق به سوي يقينهاي بالاتري سوق مي دهد؛ لذا شک مي تواند باعث رشد و ترقّي انسان شود به شرط آنکه انسان از شک خود نتيجه نگيرد. برخي افراد به محض اينکه در چيزي شک مي کنند حکم مي کنند که آن چيز وجود ندارد؛ درحالي که شک نه يقين است و نه انکار، بلکه در بين اين دو قرار دارد؛ شخص شک کننده تا دليلي بر رد يا اثبات هر کدام از دو سمت مساله نداشته باشد منطقاً نمي تواند يکي را بر ديگري ترجيح دهد.
علت شک بر وجود خدا
اگر شک گذرگاه تحقيق باشد، پسنديده است و مي تواند باعث رشد و ترقّي انسان شود
- شک بر وجود خدا در در دوران جواني و نوجواني
علّت شک در اعتقادات معمولاً سه چيز است؛ در برخي افراد، علّت شک، شرايط فيزيولوژيکي بدن است؛ تغييرات زياد هورموني که در دوران نوجواني و جواني در بدن رخ مي دهد معمولاً عوارضي چون شکّاکيّت، اضطراب و واسواس عملي يا فکري را در پي دارد که اين عوارض معمولاً تا بيست سالگي از بين مي روند مگر اينکه شخص با بها دادن بيش از اندازه به اين امور مانع از زوال طبيعي آنها شود.
همچنين ممکن است در برخي افراد، اين تغييرات هورموني با تاخير همراه بوده تا سنين بالاتر از بيست سالگي نيز برسد. اگر منشاء شکهاي شما اين عامل باشد راه برطرف نمودن آن، بي اعتنايي نمودن به شکّ است. پيدايش اين گونه افكار وشک و ترديدها در مورد خدا، پيامبران، امامان، قيامت، بهشت و جهنم و ساير مسايل اصول يا فروع دين، در دوران جواني و نوجواني، امري عادي و طبيعي است، و تا زماني كه شک و ترديدها، از ذهن و خطورات قلبي عبور نكند و به عمل كشيده نشود، و يا در دل نهادينه نگردد، نه گناه است و نه انسان را از دايره «دين» خارج مي‌كند.
تمايل نفس به امور دنيوي
علت دوم شک در اعتقادات، تمايل پنهاني نفس به امور دنيوي است که با اعتقاد به خدا و قيامت و ديگر امور ديني در تضاد است؛ لذا نفس سعي مي کند با ايجاد شک در اين گونه اعتقادات، راه خود را باز نمايد. اما از آنجا که فريب نفس بسيار مخفيانه است، انسان اکثر اوقات متوجه ترفندهاي آن نمي شود. گاه اينگونه اميال نفساني، چنان خود را استتار مي کنند که شخص، شک نفساني خود را ناشي از حس حقيقت جويي مي پندارد.
در چنين شکهايي انسان معمولاً با انواع مغالطات از براهين عقلي فرار مي کند و انتظار دارد که خدا براي او معجزه يا نشانه اي نشان دهد.براي اينکه معلوم شود شک انسان از اين عامل ريشه گرفته است يا نه، بايد منصفانه اميال و اعمال و خواستهاي دروني خود را کاويد؛ اگر در اين کاوش دقيق، انسان متوجّه شد که اميالي در او وجود دارند که خداباوري مانع از بروز آنهاست بايد شک خود را منتسب به نفس اماره کرده با آن به مبارزه برخيزد.
- نداشتن يقين عقلي محکم و استوار
عامل سوم شک در اعتقادات، نداشتن يقين عقلي محکم و استوار است. براي وجود خدا و حقّانيّت نبوت و امامت و معاد و فروعات آنها، براهين عقلي متعددي، در سطوح مختلف اقامه شده است. لذا بايد تلاش نمود که وجود خدا را با براهيني هرچه محکمتر اثبات نمود، به گونه اي که شک در آن راه نيابد.
با ضعف در اين حيطه، دو عامل قبلي و به خصوص عامل نفساني که به نوعي در اکثر انسانها وجود دارد، مي توانند بسيار خطرناک باشند. براي خود وقتي را اختصاص دهيد تا اعتقادات را از راه اصولي آن از راه کتب معتبر يا حفظ ارتباط مستمرّ با اين نهاد فرابگيريد. البته بايد مواظب بود که نفس همواره با اين کار مخالفت خواهد نمود و سعي خواهد کرد به بهانه هاي گوناگون راه تحصيل برهان را ببندد. پس قبل از هر چيز براي اين کار، همتي بزرگ و روحيه اي حقيقت جو و خستگي ناپذير لازم است.
اثبات وجود خدا
اثبات وجود خدا
براي اثبات وجود خداوند براهين متعددي اقامه شده است که بعضي براي همه قابل فهمند و بعضي نياز به تاملات دقيق فلسفي دارند يکي از براهين همه فهم و در عين حال متقن و قوي براي اثبات خداوند، برهان نظم است. اين برهان از دو مقدمه تشکيل مي شود:
1- در هر گوشه اي از جهان، آثار نظم و حساب و قانون و هدفمندي به چشم مي خورد.
هر بيننده اي با اندک تاملي در دنياي اطراف خود پي به وجود نظم عظيم در عالم هستي مي برد. کشف و اکتشافات در علوم نيز به اين امر کمک مي کنند. براي مثال به نمونه اي اشاره مي کنيم:
کره زميني که در آن زندگي مي کنيم يک ميليون و دويست هزار برابر کوچک تر از خورشيد است. از سوي ديگر منظومه شمسي ما، جزئي از يک کهکشان عظيم بنام راه شيري است. جالب است بدانيم در کهکشان ما بيش از يکصد ميليارد ستاره وجود دارد که خورشيد تنها يکي از ستاره هاي متوسط آن محسوب مي شود. از سوي ديگر در اين جهان بزرگ، آنقدر کهکشان وجود دارد که از حساب و شماره بيرون است نيوتن مي گويد: «درباره آفريدگار جهان و خداوند هرگز شک نکنيد زيرا معقول نيست ضرورت و علت و معلول فاقد شعور، به تنهايي رهبر وجود باشد....بلکه همه اين امور حتما بايد از مبدأي سرچشمه گرفته باشد که داراي علم و حکمت و اراده است.»
2- هر دستگاهي چنين باشد، سازنده اي عالم و عاقل و قدرتمندي دارد.
ترديدي نيست که هر انسان فهيمي با مشاهده نظم و دقت پي به وجود ناظم مي برد و هرگز آنرا ناشي از تصادف نمي داند. براي روشن تر شدن مطلب از راه حساب احتمالات مسأله را تبيين مي کنيم.
کتاب صد برگي را در نظر بگيريد که اوراقش به هم ريخته است. اين کتاب را به نابينايي مي دهيم تا اوراق آنرا به صورت تصادفي مرتب کند، روشن است که اولين برگي که به عنوان برگ شماره 1 بر مي دارد، احتمال 1 بودن آن يک درصد است. آنگاه برگ دوم را بر مي دارد، احتمال اينکه اين برگه شماره 2 باشد، يک در 99 است و لذا احتمال اينکه ايندو برگ به ترتيب 1 و2 باشند، حدود يک در ده هزار است. سپس برگ سوم را بر مي دارد، احتمال شماره 3 بودن آن يک در 98 است و لذا احتمال اينکه به ترتيب برگ هاي 1 تا 3 را برداشته باشد، حدود يک در يک ميليون است. و همينطور تا پايان کار در پايان احتمال اينکه کل کتاب به ترتيب چيده شده باشد يک در يک با 200 صفر روبروي آن است!
حال شعري زيبا با مضامين بسيار عالي و تشبيهات بسيار لطيف را در نظر بگيريد، آيا هيچ کس به خود اجازه مي دهد که بگويد احتمال دارد طفل خردسالي با مدادش صفحه اي را خط خطي کرده باشد و اين شعر را پديد آورده باشد؟! وقتي در مورد يک کتاب يا يک شعر نمي توان حضور ناظم را ناديده گرفت آيا امکان دارد جهان هستي با اين همه نظم و دقتي که دارد تصادفا و از روي اتفاق پديد آمده باشد و هيچ ناظم و مدبري نداشته باشد؟!
بنابر اين برهان نظم با زبان ساده و گوياي خود برهاني متقن و محکم براي اثبات خداوند است. البته براهين متعددي براي اثبات وجود خدا هست که به زيبايي خدا را ثابت مي کند.مانند برحان حرکت، برهان امکان و وجوب، برهان فطرت، برهان صديقين و..
خدايي که در برهان بالا ثابت کرديم بايد فراي ماده باشد بنابراين مادي نيست و در عالم ماده نمي توان او را جستجو کرد (در حالي که آثار و نشانه هاي او عالم را پوشانده است) او قابل ديدن نيست (در حالي که با تمام وجود مي توان او و بودنش را درک کرد).
خداوند از تشكيكات ذهني تا زماني كه آنها را به زبان يا به مرحله عمل نياورده باشند، گذشت كرده است
آيات و احاديثي درباره‌ي شک در وجود خدا
«أَفَلَا يَنظُرُونَ إِلَى الْإِبِلِ کَيْفَ خُلِقَتْ وَإِلَى السَّمَاء کَيْفَ رُفِعَتْ وَإِلَى الْجِبَالِ کَيْفَ نُصِبَتْ وَإِلَى الْأَرْضِ کَيْفَ سُطِحَتْ؛
آيا آنان به شتر نمى‌‏نگرند که چگونه آفريده شده است؟! و به آسمان نگاه نمى‌کنند که چگونه بر افراشته شده است؟! وبه کوهها نمى‌نگرند که چگونه نصب و پا برجاى شده‌اند؟! وبه زمين نگرند که چگونه پهن و گسترانيده شده است؟!»
آيه 17-20 سوره غاشيه
از امام كاظم عليه السلام درباره حديث نفْس (افكار وانديشه هايي كه در ذهن انسان مي‌گذرد) سؤال شد. فرمود: كيست كه نفس او دچار افكار وانديشه نشود؟!
پيامبر خدا (صلي الله عليه وآله) مي‌فرمايند: خداوند از وسوسه ها و تشكيكات ذهني امت من تا زماني كه آنها را به زبان يا به مرحله عمل نياورده باشند، گذشت كرده است.
همچنين مي‌فرمايند: هر دلي وسواس دارد. پس هرگاه اين وسواس پرده دل را بِدَرَد وبه زبان آورده شود، بنده به سبب آن مؤاخذه گردد، اما اگر پرده دل را ندرد وزبان به آن گويا نشود، گناهي صورت نگرفته است.
خداي بزرگ در قرآن كريم خود مي‌فرمايد: وَ الَّذينَ جاهَدُوا فينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنين‏. و آنها كه در راه ما (با خلوص نيّت) جهاد كنند، قطعاً به راه‏هاى خود، هدايتشان خواهيم كرد و خداوند با نيكوكاران است.
عنكبوت ( 29)، آيه 69
حضرت امام صادق (ع) فرمود: براى هر مؤمنى چهل روز نمى گذرد، مگر اين که گرفتار حديث نفس مى شود. پس هر وقت حديث نفس بر کسى عارض شد، دو رکعت نماز بجا آورد و از شّر آن به خدا پناه ببرد.چون يک روز حضرت آدم عليه السّلام از حديث نفس به خداوند عزّ و جل شکايت کرد.
حضرت جبرئيل عليه السّلام نازل شد و فرمود: بگو:« لا حَوْلَ وَ لا قُوَّهَ اِلاّ بِاللّهِ»حضرت آدم عليه السّلام تا اين ذکر را فرمود، حديث نفس او بر طرف شد. در دستورات اسلامي حداقل 100 مرتبه در روز گفتن اين ذکر وارد شده است.
شيخ عباس قمي، مفاتيح الجنان ، ذيل بحث حديث نفس
گردآوري: بخش مذهبي بيتوته


مسافرین کلیپ تک‌خوانی یک زن در روستای ابیانه احضار شدند

حمله پادشاه عربستان به ایران و دعوت از سران عرب برای بررسی تنش در خلیج فارس| عربستان خواهان جنگ نیست| عادل الجبیر: عربستان دست‌هایش برای صلح به سوی همه دراز است

علت گریه کردن بعد از رابطه جنسی چیست؟

کلیدواژه: دستگيري موتورسواري

منبع این خبر، وبسایت www.isna.ir است و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه این خبر را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ۲۳۷۸۸۷۰۱ را به همراه موضوع به آدرس info@porsyar.com ارسال فرمایید.
با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است.

دیگر خبرها

  • آمادگی 10 هزار خادم رضوی برای میزبانی از زائران در شب‌های قدر
  • موتورسواری داوران «عصر جدید»! +فیلم
  • آیا خدا وجود دارد؟
  • سیل جان یک سربیشه ای را گرفت/ ۱۲ تیم هلال احمر درگیر امدادرسانی
  • اصفهان| اجازه برهم زدن نظم خیابان‌های شهر را نمی‌دهیم
  • پست فیس بوکی برای تهدید مسلمانان
  • خبر خوش پلیس برای تهرانی‌ها / راهکار جدید شناسایی خودور‌های سرقتی
  • فناوری جدید پلیس تهران درجهت شناسایی خودورهای سرقتی
  • آمادگی پلیس کرمان برای برقراری نظم و امنیت مراسم شب‌های قدر
  • کشف مشروبات دست ساز جاسازی شده در بطری‌های دلستر / دستگیری سارق جوانی که در قالب مأمور پست دست به سرقت از خودرو‌ها می‌زد
  • دستگیری 570 سارق/87 درصد از اموال مسروقه شناسایی شدند
  • ماجرای یک برادرشی در تهران
  • دستگیری سارق طلاجات دختر بچه خردسال در ساوه/ کشف ۵ تن شکر بدون مجوز حمل در خمین
  • برادرکشی در تهران/ دستگیری قاتل
  • دستگیری قاتلی که برادرش را کشت
  • مجید چهکندی نژاد، رییس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری شهرستان خوسف شد
  • دستگیری اعضای یک شرکت هرمی بازاریابی
  • تهران| درگیری مرگبار ۲ برادر بر سر اختلافات ملکی
  • دستگیری اعضای باند سارقان اماکن دولتی در "شاهین شهر