Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شادی ضابط عضو هیات علمی و مدیر گروه ارتباطات و مطالعات فرهنگی و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به مناسبت روز روابط عمومی گفت: روابط عمومی به مجموعه ای از روش ها و تکنیک هایی گفته می شود که گروه های مختلف نظیر سازمان ها، اصناف، احزاب سیاسی یا دولت ها و نظایر آن استفاده می کنند که پیرامون فعالیت های خود اطلاع رسانی کنند، چهره سازمان خود را بهتر سازند و مشتری جلب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارتباطات درون سازمانی جهت برقراری، گسترش و بهبود فضای اعتماد، دوستی و انسجام بین اعضای مختلف سازمان یا نهاد است. در عین حال روابط عمومی باید تلاش کند تا در عین انجام این وظایف فرهنگ آن سازمان را گسترش دهد و انگیزه کارکنان را بالا ببرد. ارتباطات برون سازمانی در جهت توسعه رابطه نهاد یا سازمان با مخاطبین مختلف اعم از مشتریان، نمایندگان مردم (شورای شهر، مجلس و غیره)، رسانه ها و نظایر آن است. یک نقش مهم دیگر روابط عمومی که برای سازمانهایی مثل دانشگاه آزاد هم خیلی حیاتی است خلق و بالابردن سرمایه همدلی و تقویت تصویر مثبت سازمان است.

ضابط ادامه داد: رابطه نزدیک با رسانه ها و حفظ رابطه مداوم و منظم با آنها جهت بهتر کردن تصویر دانشگاه آزاد نزد جوانان متقاضی ادامه تحصیل، اطلاع رسانی منظم به مخاطبین یا شخصیتهای مشخص به شکل محتواهای دیجیتال از طریق راههای ارتباطی اینترنتی مثل صفحه اینستاگرام، کانال ها یا ایمیل و نظایر آن، استفاده از اشکال مختلف تبلیغ، مانند بنر، پیامک، تراکت، دعوت دانش آموزان به بازدید از دانشگاه، برگزاری نمایشگاه، نمایش، مسابقه و نظایر آن در داخل دانشگاه و دعوت عموم مردم جهت بازدید، اسپانسرینگ فعالیتهای مختلف فرهنگی، تفریحی، ورزشی و نظایر آن از جمله وظایفی است که به عهده روابط عمومی ها است.

انتهای پیام/

28 / 167 روابط عمومی شادی ضابط دانشگاه آزاد اسلامی یزد ماه مبارک رمضان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: تعداد قابل توجهی از همکاران شاغل در پزشکی قانونی به واسطه حجم و سختی کار این سازمان به سرعت دچار فرسودگی شغلی می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضا حاج منوچهری صبح امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در همایش مسئولین روابط عمومی سازمان در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه، گفت: یکی از راهکار‌ها برای کاهش فرسودگی شغلی ایجاد جذابیت‌های بصری در محیط کار است که انجام بخشی از این کار به عهده روابط عمومی هاست.

وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در شناساندن سازمان و انتقال مطالبات مراجعین و همکاران به مسئولین افزود: روابط عمومی چشم، گوش و زبان سازمان است که وظیفه دارد اخبار و موضوعات مختلف را رصد کند و آنچه در مورد سازمان مطرح می‌شود را ببیند، بشنود و به ابهامات، سئوالات و یا شبهه‌ها پاسخ گوید.

حاج منوچهری تصریح کرد: روابط عمومی باید مطالبه گر و پرسشگر باشد و هر آنچه در ذهن همکاران ایجاد سئوال، شبهه و دغدغه کرده است را از مسئولین سازمان مطالبه و پاسخ آن را به همکاران منتقل کند.

وی با تأکید بر اینکه وجود هرگونه شبهه بدون جواب، به بدنه سازمان آسیب خواهد زد، اظهار داشت: آمادگی کامل برای پاسخگویی به سئوالات در رده مدیریتی وجود دارد بنابراین روابط عمومی به عنوان واسطه بین مراجعین، همکاران و مدیران می‌توانند با پرسش از مسئولین در رفع ابهامات و سئوالات مخاطبان نقشی اساسی ایفا کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان وظیفه دیگر روابط عمومی را شناساندن سازمان عنوان کرد و گفت: یکی از نکات مهم، شناساندن سازمان و توانمندی‌ها و قابلیت‌های آن به جامعه و دیگر نهاد‌ها است چرا که با وجود پیشرفت‌های قابل توجه، افتخارات کسب شده و گستردگی خدمات سازمان، هنوز جمع کثیری از افراد جامعه، پزشکی قانونی را صرفا با معاینه جسد می‌شناسند در حالیکه این خدمت کمتر از پنج درصد خدمات سازمان را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این وظیفه روابط عمومی است که در ارتباط با رسانه و در دیدار‌ها و بازدید‌ها نسبت به معرفی سازمان و خدمات گسترده آن اقدام و زمینه شناخت دقیق و درست سازمان را فراهم کند.

حاج منوچهری همچنین با تأکید بر سختی کار پزشکی قانونی ادامه داد: با توجه به سختی کار پزشکی قانونی، بحث ارتقای معیشت همکاران به عنوان دغدغه‌ای جدی همیشه در دستور کار سطوح مدیریتی سازمان قرار داشته است.

همایش مسئولین روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، پنجم و ششم اردیبهشت ماه در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه در تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • باید دیوارکشی‌های میان رشته‌های مختلف را برداریم
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست تشکیل می‌شود