Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@22:12:32 GMT

نمک دریا آلودگی دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۸۸۵۹

نمک دریا آلودگی دارد

نمک دریا آلودگی دارد و آنچه که در فضاهای مجازی تبلیعات می شود نمی است که پس از خشک شدن تالاب ها و دریاچه ها جمع آوری و به فروش می رسد لذا نمک یددار استانداردترین نمک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، دکتر علی اسماعیلی ندیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان امروز( ۲۶ اردیبهشت) در نشست خبری به مناسبت طرح بسیج ملی کنترل فشار خون‌ بیان کرد: ۳۱۰ هزار نفر جمعیت ایرانی در دو شهرستان انار و رفسنجان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان‌ هستند که نیمی از این افراد بالای ۳۰ سال سن دارند، ۲۵ درصد از جمعیت بالای ۴۰ سال در این شهرستانها در قالب ۴۰ هزار نفر مبتلا به پرفشاری خون هستند و نیاز به درمان دارویی یا توصیه های غیردارویی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 


وی تصریح کرد: باید در این طرح ۲۰ درصد آنها شناسایی شوند؛ فشارخون بیماری شایع در جامعه است و هرچه سن افزایش یابد فشارخون نیز بالا می رود، فشارخون علامت اختصاصی ندارد و سردسته بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی، کلیوی، مغزی و چشمی است و چون فشارخون بیماری بدون علامت است درمان آن سخت است از طرفی کنترل فشارخون مستلزم تغییراتی در شیوه زندگی  و مصرف داروست‌ و افراد باید از مصرف غذاهایی چرب و نمکدار و نیز مصرف دخانیات پرهیز کنند و ورزش را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

 

 


اسماعیلی ندیمی تصریح کرد: اگر به عوارض پرفشاری خون نگاه کنیم می بینیم شخصی که فشار خونش کنترل نشود به نارسائی کلیه دچار شده که باید هر هفته ۲ تا ۳ مرتبه دیالیز شود و همچنین اگر فردی فشار خونش کنترل نشده و دچار سکته مغزی شده بار درمان بر دوش خانواده و سیستم‌بهداشتی است صمن اینکه فشارخون بالا موجب بروز اختلالات چشمی و دربرگیرنده هزینه های هنگفت درمان شود پس فشار خون بالا دردسرها برای خانواده و جامعه است و بهتر است مردم در کاهش این معضل همکاری کنند و سلامتی خود را دریابند.

 

 

 


وی ادامه داد: نسل حاضر غذای نمکدار و پرچربی مصرف می کنند و غذاهایی فست فود که دارای نمک فراوانی است می خورند و مردمان استان کرمان هم در منطقه ای گرم و خشک زندگی می کنند که تبخیر آب هم در این منطقه زیاد است و در جامعه ایرانی ۴۰ درصد افراد از فشارخون بالای خود اطلاعی ندارند و در رفسنجان و انار به نطر می رسد که ۶۰ درصد افراد از فشار خون بالای خود آگاه هستند.

 

 


رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: عده ای از فشار خون بالای خود خبر ندارند و درمان هم نمی شوند عده ای از فشار خون خود خبر دارند و درمان نمی شوند لذا بدیهی است که هر چه در بهداشت هزینه کنیم ۱۵ برابر آن صرفه جویی در امر درمان است.

 

 


وی با اشاره به اینکه ۲۵ تا ۲۸ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال در رفسنجان و انار دارای فشار خون بالا هستند افزود: نمک خوردن در زندگی ها عادت شده است در حالی که میزان نمک مورد نیاز بدن در روز در شیر، لبنیات، حبوبات، نان و میوه وجود دارد لذا توصیه می کنیم که نمک کم مصرف شود و در وهله اول برای فرهنگسازی این موصوع در خانه‌ها نمکپاش ها از سفره ها حذف شوند.

 

 


اسماعیلی ندیمی افزود: نمک دریا آلودگی دارد و آن چیزی که درحال حاضر در فضاهای مجازی تبلیغ می شود نمکی است که از تالاب ها و دریاچه هایی که خشک شدند جمع آوری و به فروش می رسد لذا نمک یددار استانداردترین نمک است.

 

 


وی خاطرنشان کرد: ارایه خدمات کنترل فشارخون در مراکز دولتی و مراکز بهداشتی شهری و روستایی به طور رایگان است.

 

 


اسماعیلی ندیمی گفت: طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در ۲ مرحله اجرا می شود مرحله اول از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیر ماه و مرحله دوم نیز از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیرماه اجرا می شود.

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان قرآن حضرت خدیجه س آمریکا خبرگزاری شبستان کانون های مساجد مشهد حرم حضرت معصومه س جزء خوانی قرآن کریم فشارخون نمک سلامتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش دمای هوا در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت سامانه ناپایدار در استان همچنان تا اوایل وقت فردا ادامه دارد، پیش بینی کرد: تا اواسط هفته آینده جوی پایدار بر استان حاکم خواهد شد.
لیلا امینی افزود: فعالیت این سامانه امروز به صورت ابرناکی، گاهی مه آلودی هوا و وقوع تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود و احتمال بارش باران و رگبار پراکنده بهاری توأم با رعد و برق، در مناطق مستعد احتمال تگرگ و تنش دمایی وجود دارد.
وی ادامه داد: اوج فعالیت سامانه امروز و در مناطق شمال و شرق و تا حدودی جنوب استان خواهد بود.
لیلا امینی گفت: کماکان آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب‌های محلی و طغیان رودخانه فصلی به ویژه در مناطق شمال و شرق استان مورد انتظار است.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بیشینه دما در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق به ویژه شرق و شمال استان بین سه تا پنج درجه کاهش دارد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.
وی ادامه داد: خور و بیابانک با بیشینه دمای ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر و خوانسار با کمینه دمای چهار درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.
لیلا امینی گفت: تحکیم انواع سازه‌ها، نداشتن صعود به ارتفاعات، کوهنوردی و گردشگری، نداشتن توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، محافظت از محصولات کشاورزی، هر نوع اقدام احتیاطی دیگر با توجه به فصل بارش، اقدامات لازم توسط مسئولان جهت لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و مدیریت راه‌ها، مدیریت کوچ عشایر و صنعت کشاورزی توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • سردار آزمون در رم هت‌تریک کرد | آمادگی بالای ستاره ایرانی را ببینید + ویدئو
  • کاهش دمای هوا در استان
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟
  • (ویدئو) حال خوب فلسطینی‌های آواره در ساحل دریا
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • تعابیر عجیب خاخام صهیونیست درباره ایران