Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:29:38 GMT

گرامیداشت روز جهانی موزه در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۸۹۲۱

گرامیداشت روز جهانی موزه در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین «روز جهانی موزه» با شعار امسال ایکوم «موزه‌ها در جایگاه کانون‌های فرهنگی، آینده سنت» به همت کمیته بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) و با همکاری فرهنگستان هنر روز شنبه ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود.

در این مراسم علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر، سید محمد بهشتی عضو پیوسته فرهنگستان هنر، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری، سید احمد محیط طباطبایی، رئیس ایکوم ایران و محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری سخنرانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی موزه‌های برتر کشور در سال ۱۳۹۷ و قدردانی از آنها، تجلیل از اعضای سابق هیأت اجرایی ایکوم و اجرای موسیقی سنتی با همکاری موزه موسیقی اصفهان از جمله برنامه‌های این مراسم است.

همزمان با برگزاری این مراسم، نمایشگاهی با عنوان «آینده سنت» با آثاری از پرویز تناولی، منیر شاهرودی فرمانفرماییان، بهزاد اژدری، مجید فداییان، بهداد لاهوتی، محمدرضا خلجی، مهدی شیراحمدی، سید علی سید علی خانی، اعظم حسین آبادی و حجت سالار محمدی در تالارهای استاد لرزاده و استاد فرشچیان موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح می‌شود.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی اصفهان و چند شهر دیگر، در رواق هنر فرهنگستان هنر از دیگر برنامه‌های روز جهانی موزه است.

شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) از سال ۱۳۵۶ (۱۹۷۷ م)، هر سال به منظور ایجاد یکپارچگی بیشتر میان آرمان‌های موزه و جلب توجه عموم مردم به فعالیت‌ها و اهمیت موزه، روز هجدهم ماه می، مطابق با ۲۸ اردیبهشت را روز جهانی موزه نامیده است.

گرامیداشت روز ملی موزه شنبه ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۷:۳۰ در فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، پایین‌تر از خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۲ برگزار می‌شود.

کد خبر 4618603 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه فرهنگستان هنر ایکوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ثابت اقلیدی با اعلام این خبر گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در فارس برگزار می‌شود و در همین راستا فردا ۳۰ فروردین‌ماه بازدید از تمامی اماکن و بناهای تاریخی و محوطه‌های جهانی استان فارس برای عموم علاقه‌مندان رایگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: هدف از نام‌گذاری و گرامیداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، تشویق افراد و جوامع محلی به آگاهی افزایی درباره اهمیت میراث فرهنگی در زندگی، هویت و اجتماع آن‌ها است.

وی همچنین بیان کرد: فردا هم‌زمان با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی نیز پنل تخصصی تزئینات آجری در بناهای تاریخی شیراز نیز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار می‌شود.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه پنل تخصصی با همکاری انجمن صنفی مرمتگران آثار تاریخی استان فارس برگزار می‌شود افزود: در این برنامه اساتید حوزه مرمت در قالب سخنرانی به مباحث تخصصی حوزه میراث فرهنگی می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین گفت: گردهمایی ۳۰۰ نفر از همیاران دانش‌آموزی میراث فرهنگی استان فارس نیز با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان در مجموعه فرهنگی و تاریخی ارگ کریم‌خانی برگزار می‌شود.

وی همچنین به اجرای تورهای تخصصی بازدید از اماکن و بناهای تاریخی سراسر استان فارس اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده شنبه هفته آینده نیز با همکاری انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس از نقشه قدیمی بافت تاریخی شیراز رونمایی می‌شود.

کد خبر 6081036

دیگر خبرها

  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود
  • ماجرای نامه عجیب خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها!
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» فردا رونمایی می‌شود
  • (ویدیو) ضرغامی: ضرغامی: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوم چی هست درباره آن اظهارنظر می‌کنند!
  • تکذیب خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم
  • ماجرای خروج ایران از «ایکوم» و «ایکوموس» چه بود؟
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین المللی موزه ها / امضای مصوبه ‏ای با چشم‌‏های بسته
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها؛ اشتباه بزرگ؟