Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@12:03:11 GMT

بازداشت سرکرده جنبش جدایی طلب فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۸۹۳۹

بازداشت سرکرده جنبش جدایی طلب فرانسه

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ­به نقل از رویترز، وزارت کشور اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: "جوسو ترنرا"، سرکرده جنبش جدایی طلب ایتا در منطقه سالانژ فرانسه بازداشت شد.

مقامات اسپانیایی این فرد را به مشارکت در حمله سال ۱۹۸۷ که از سوی گروه جدایی طلب "باسک" انجام شد و به کشته شدن ۱۱ نفر منجر شده بود، متهم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانه همچنین آمده است که ترنرا که به اسم "آنتونیو اوروتیکوکتیسا" نیز معروف بوده است در منطقه "ساوا سالانژ" در عملیات مشترک نیرو‌های فرانسه و اسپانیا بازداشت شد.

دادگاه عالی اسپانیا در سال ۲۰۰۲ دستور پیگرد و بازداشت بین المللی وی را صادر کرده بود.

جنبش جدایی طلب ایتا خود را به عنوان سازمانی انقلابی و محرمانه می‌شناسد که برای جدایی باسک از اسپانیا نبرد مسلحانه انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرانسه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یک شرور مسلح در محله شوش تهران

ماموران پلیس اطلاعات تهران بزرگ یک شرور مسلح را که در حین دستگیری به سمت ماموران حمله‌ور شده بود، دستگیر کردند.

به گزارش مشرق،مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت اعلام کرد که در پی وقوع یک فقره تیراندازی در محدوده محله شوش تهران، شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان در دستورکار ماموران سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ قرار گرفت و آنان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی یک نفر را در این رابطه شناسایی کردند.

در ادامه و با کسب این اطلاعات هماهنگی با مقام قضائی انجام شد و متهم در جریان یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش در محدوده محله شوش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. متهم دستگیر شده که جزو افراد شرور است در حین دستگیری از فرمان پلیسی تمرد کرده و به سمت ماموران حمله‌ور شده بود.

برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شد و متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

دیگر خبرها

  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • تنیس آزاد بارسلون؛ حذف نادال از دور دوم، صعود رود
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • واکنش وزیر فرانسوی به جدایی کیلیان امباپه از پار‌ی‌سن‌ژرمن
  • آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم
  • بزرگداشت روز اسرای فلسطینی در کرانه باختری
  • بازداشت یک شرور مسلح در محله شوش تهران
  • اولین خبر رسمی در مورد جانشین خمس
  • دلیل اصلی جدایی لیونل مسی از بارسلونا چه بود؟