Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر طبق بررسی‌های انجام شده اکثر جوجه ریزی‌ها از کارخانه‌های تولیدی استان های البرز، قزوین و آذر بایجان شرقی است بنابراین ضرورت دارد که تدابیر لازم ابلاغ شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، جلسه هماهنگی، بررسی و نظارت بر فرآیند عرضه و توزیع مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی ویژه ماه مبارک رمضان و تنظیم بازار با حضور مدیران اقتصادی استان در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه خمسه در این جلسه اظهار کرد: باتوجه به مباحث کالاهایی نظیر مرغ و تخم مرغ که از بهمن ماه برای استان و کشور مشکل ساز شد؛ از اول اسفندماه طی مصوبه‌ای از سوی وزارت جهاد کشاورزی عملا توزیع نهاده‌های دامی به جهادکشاورزی استان‌ها واگذار شد.

رییس جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: بر اساس این مصوبه از اول اسفند ماه نهاده‌های دامی فقط بین تولیدکنندگانی که جوجه‌ریزی داشتند و در سامانه سما ثبت شده بودند، توزیع شد.

وی بیان کرد: قبل از این مصوبه خیلی از افراد در حالی که تولیدکننده و شرکت توزیع نداشتند به عنوان دلال روی سویا سرمایه گذاری می‌کردند که با تلاش و تدابیر سازمان کشاورزی استان مکلف شدیم به تولیدکنندگانی که در حوزه جوجه ریزی فعالیت داشتند توزیع کنیم.

این مسئول بیان کرد: همچنین بین سایر تولید کنندگان مرغ گوشتی، تخم گذار و دامداری‌ها هم سویا با ارز دولتی توزیع شد.

رییس جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۳۱ هزار و ۷۳۳ تن سویا، ۹ هزار و ۱۴۰ تن ذرت و ۶۰۰ تن دان بین تولید کنندگان  توزیع شده است.

وی با بیان اینکه اکنون قیمت مرغ و تخم مرغ پایین است، ابراز کرد: باتوجه به تدابیری که دولت اندیشیده بود قیمت مرغ کاهش یافت به همین علت این نگرانی وجود دارد که طی اردیبهشت ماه جوجه ریزی کمتری داشته باشیم.

این مسئول افزود: بر اساس آخرین مجوزی که برای جوجه ریزی در اردیبهشت ماه صادر شد به میزان یک میلیون و سیصد هزار قطعه جوجه ریزی بود که نسبت به ماه گذشته روند کاهشی داشتیم.

خمسه تصریح کرد: مشکلی که اکنون در استان وجود دارد انحصار و تمرکز بر روی کشتارگاه قزوین مرغ است؛ درخواست داریم به این مشکل رسیدگی  شود.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی همواره در تمام شرایط  بازار به عنوان متولی حمایت از تولیدکنندگان است، گفت: از دستگاه قضایی خواهشمندیم از کشتارگاه قزوین مرغ مطالبه کنند که همکاری لازم را با جهاد کشاورزی در جهت تعادل قیمت و ذخایر مرغ در استان داشته باشد.

در ادامه فرشید گرامی پور اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی به ویژه امور پشتیبانی، جهاد کشاورزی و صمت برای قیمت تعادلی تلاش بسیاری داشتند که منجر به کاهش قیمت اقلام پروتئینی شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام قزوین افزود: باتوجه به اینکه قیمت مرغ بیش از قیمت مشخص کاهش یافته جهت خرید مرغ برای تعدیل قیمت اقدام شده اما موفق به انعقاد قرارداد نشدیم.

وی بیان کرد: موضوع دیگر بارنامه‌هایی است که علاوه بر مبالغ بارنامه مبالغ کلانی از تولیدکنندگان اخذ می‌شود که اگر جلوگیری نشود ممکن است مشکلاتی در بحث حمل به وجود آورد.

این مسئول گفت: گوشت قرمز هم از نرخ ارز دولتی خارج شده و تحت ارز نیمایی قرار گرفته؛ بنابراین تا اطلاع ثانوی دخالتی در خصوص بحث توزیع این محصول نخواهیم داشت.

گرامی پور بیان کرد: در خصوص  سویا و ذرت هماهنگ شده ۱۶ واگن قطار وارد استان شود که می تواند در جهت تامین ذخایر هم مفید باشد.

سیامک بابایی فر در ادامه اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۱۲ هزار فقره بازدید از واحدهای مختلف اقتصادی صورت گرفته است.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: طی بازدید صورت گرفته شده بیش از ۶۰۰  واحد متخلف شناسایی و جهت صدور حکم به سازمان تعزیرات ارجاع شده است.

وی ابراز کرد: طی این مدت بیش از ۵۵۰ فقره گزارش شکایات مردمی از طریق تلفن ۱۲۴ و سامانه پیامکی رسیدگی شده است.

این مسئول اظهار کرد: از ابتدای آغاز  طرح نظارتی ماه رمضان، از ۵هزار فقره واحد بازدید شد که ۳۱۰ واحد متخلف در موضوعات گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور شناسایی شدند .

 

بابایی ادامه داد: بیش از ۳۰ فقره گشت مشارک با دستگاه های زیربط داشتیم و سعی کردیم در این ماه گشت های مشترک را افزایش دهیم .

وی ادامه داد: طی بازرسی‌های صورت گرفته تعدادی نانوایی که اقدام به افزایش خودسرانه قیمت کرده بودند پلمپ شدند و کماکان این گشت‌ها ادامه خواهد داشت.

بابایی گفت: در ارتباط با نمایشگاه ضیافت ۱۰۸ تن برنج ، ۳۶ تن گوشت منجمد، ۶۲ تن قند و ۵۵ تن شکر با قیمت تنظیم بازار در طول هفته توزیع شد.

وی افزود: باتوجه به شکایاتی که مردم نسبت به افزایش قیمت بتن، آجر و سفال داشتند؛۵ واحد متخلف بتن و ۲۲ واحد متخلف در بحث سفال و آجر را به دلیل گرانفروشی و افزایش قیمت خودسرانه به تعزیرات معرفی کردیم.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: بر اساس آمار ۲۵ هزار کارمند در سطح استان داریم که بنا شد مانند ایام پایان سال در ایام ویژه ماه رمضان کالاهای اساسی از جمله گوشت با قیمت ۳۱ هزار تومان، شکر با قیمت ۳۴۰۰ و برنج با قیمت ۷۴۰۰ در اختیار کارمندان دولت قرار دهیم.

وی افزود: در نظر داریم در برنامه های بعدی تعاونی و شرکت های کارگری را در خصوص توزیع کالاهای اساسی ویژه ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار دهیم.

اکبری در ادامه اظهار کرد: وظیفه اصلی ما در سال ۹۸ حفظ امنیت و آرامش بازار است؛ متاسفانه ما می بینیم که موضوعاتی که سال ۹۷ در حوزه بازار رخ داد در سال ۹۸ هم بازار را دچار تلاطم کرده و باید همه تلاش‌ها معطوف شود تا بازار به یک ایستایی برسد.

مسئول سازمان اطلاعات قزوین ادامه داد: همه دست اندرکاران برای اقلام اساسی چاره اندیشی کرده‌اند اما گرانی‌ها مردم را برای انبار خانگی ترغیب کرده و شاهد صف‌های طولانی و نارضایتی در جو عمومی جامعه هستیم .

اکبری گفت: بر اساس آمارهایی که اعلام شد اقلام توزیع شده بیش از خواسته جامعه است اما عطش و استقبالی که از توزیع کالا رخ می‌دهد نشان از جو روانی است که در جامعه ایجاد شده لذا برای اینکه این آرامش مجدد به جامعه بازگردد دولت و همه دستگاه‌ها باید برای مایحتاج عمومی و اقلام اساسی چاره اندیشی کنند.

 

این مسئول بیان کرد: ۵ کالای اساسی از جمله کره، کاغذ، حبوبات و گوشت از ارز دولتی خارج شده که متاسفانه این اقلام به سایر اقلام تسری یافته است.

وی تشریح کرد: سازمان صمت در حوزه اقلام در قیمت گذاری‌ها به سرعت وارد عمل شود تا این آشفتگی که در حوزه قیمت گذاری در سطح بازار وجود دارد تعیین تکلیف شود.

اکبری تشریح کرد: عدم ارائه کالا توسط بنکداران و تولید کنندگان در تهران موجب شده تا تزریقی در سال جدید به سایر نقاط کشور انجام نشود لذا ما باید نظارت را به تولید کنندگان معطوف سازیم.

اکبری تصریح کرد: نظارت باید از مبدا پیگیری شود؛ ما تنها نظارت را به کف بازار محدود کردیم و این موضوع یک عطش و سونامی اقتصادی ایجاد می‌کند لذا باید نظارت‌ها به حوزه تولیدکنندگان و بنکداران اصلی بازگردد که اگر جنسی را انبار کردند سریع به بازار تزریق کنند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان صمت در این فضا وارد شود؛ همه توضیحات نشان می‌دهد چرخه توزیع ما چرخه معیوبی است و اگر بحث کوپنی اجرا شود مقداری از مشکلات مدیریت خواهد شد.

قلی پور در ادامه اظهار کرد: پلیس اصناف در بحث بررسی کالای اساسی و افزایش قیمت‌ها گشت‌های مشترک با تعزیرات و سازمان صمت داشته که در این راستا تعدادی واحد پلمپ شدند.

رییس پلیس اصناف افزود: باتوجه به گزارشاتی که از نیروی مرکز برای ما واصل می‌شد بحث قاچاق جوجه‌های یک روزه به خارج از کشور است.

وی بیان کرد: بر اساس گزارشات نیروی انتظامی مرکز؛ تعداد قابل توجهی از جوجه‌های یک روزه در شهرستان بانه که توسط قاچاقچیان در حال انتقال بود توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

این مسئول تصریح کرد: بر طبق بررسی‌های انجام شده اکثر جوجه ریزی‌ها از کارخانه‌های تولیدی استان های البرز، قزوین و آذر بایجان شرقی است بنابراین ضرورت دارد که تدابیر لازم ابلاغ شود تا باهمکاری دستگاه‌های دیگر بتوانیم با کنترل بارنامه از  این کار جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قاچاق دختران و بازداشت ۸تصویربردار در این ارتباط / سخنگوی فراجا تشریح کرد

به گزارش صدای ایران،سردار سعید منتظرالمهدی؛ سخنگوی فراجا با تشریح گوشه‌ای از دستاورد‌های پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه‌ای اظهار کرد: پلیس به عنوان آخرین و مهمترین حلقه در لبه برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، از آخرین وضعیتِ زیر پوستِ شهر مطلع بوده و مطابق آن اقدام و عمل می‌کند.

 وی با تأکید بر این که اقدامات و ماموریت‌های پلیس به ویژه پلیس امنیت عمومی فراجا در راستای حفظ سلامت جامعه و ارتقاء امنیت و آرامش در دو بخش جرایم آشکار و پنهان پیگیری می‌شود؛ افزود: در یکی از این جرایم بینِ بخشی (نیمه آشکار و نیمه پنهان) به پروژه "سرویسِ اسکورت" و انهدام شاخه خارجی باند فساد و فحشاء که اقدام به شناسایی، جذب و انتقال دختران برای خدمات جنسی و قاچاق آنها به خارج از کشور می‌نمودند اشاره کنم که از نقاط درخشان کارنامه کاری همکارانم در پلیس امنیت عمومی فراجا است.

به گفته منتظرالمهدی در فاز اول این پرونده ۲۴ نفر، در فاز دوم ۵۷ نفر دستگیر و در فاز سوم نیز تعداد زیادی شناسایی شده که پرونده آنها در دست اقدام و پیگیری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه به "پروژه کینگ" که شبکه‌ای سازمان یافته برای قاچاق زنان به کشور‌های ترکیه و گرجستان بود، اشاره کرد و گفت: ارتباطات آنها با باندهایِ تجارتِ مستهجن و غیر اخلاقیِ خارج از کشور مشخص و در نهایت اعضای اصلی را در تهران، البرز، پایانه فرودگاهی و گذرگاه مرزی بازرگان دستگیر و تحویل مراجع قضائی دادند.

سخنگوی پلیس با اشاره به پرونده "چَتِر بِیت" که اقدام به تهیه فیلم‌های مستهجن و مروج فساد به صورت برنامه زنده برای شبکه‌ها و سایت‌های منتشر‌کننده محتوای غیر اخلاقی می‌نمود، گفت: متأسفانه برخی از دخترانِ کم سن و سال و جوان (۱۵ تا ۲۶ سال) در دام سرکرده شبکه "چَتِربِیت" که در قالب کارآفرینی برای جوانان در رشته‌های کامپیوتر، زبان انگلیسی، طراحی سایت و شبکه و... تبلیغ می‌نمود گرفتار آمده و پس از شناسایی، ساماندهی و آموزش، اقدام به تولید فیلم‌های جنسی زنده برای مردان با ملیت‌های مختلف آلمانی، فرانسوی، آمریکایی، اوکراینی، روسی، انگلیسی و... می‌کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه با اشاره به پرونده بزرگ و چندوجهی "رافائل" که با هدف تغییر ذائقه فرهنگی مردم به سوی ابتذال و حیا زدایی از جامعه عفیف دختران و زنان ایرانی دست به کار شده بودند، گفت: پلیس توانست با انواع اقدامات فنی ۲ سر شبکه اصلی، ۵ پل ارتباط داخل و خارج، ۸ عکاس و فیلمبردار فیلم‌های مستهجن و ۵۰ مدل را شناسایی و دستگیر و سکو‌های تبلیغاتیِ آنان را مسدود کند.

وی خاطر نشان کرد: البته کار بر روی این پرونده به اتمام نرسیده است؛ رافائل از سرشاخه‌های اصلی خارج از کشور است که تبعه یکی از کشور‌های آمریکای جنوبی و ساکنِ کشور‌های همسایه است و تعاملات وسیعی با انواع باند‌های فساد، فحشا و سایت‌های شرط‌بندی با گردش مالی بالا در خارج کشور دارد و در این سو نیز ارتباط گسترده‌ای با تولیدکنندگان محتواهایِ مبتذلِ ایرانی و سطحِ یک این پرونده که به خارجِ کشور تردد داشتند، دارد؛ پلیس در این پرونده و بطور خاص از مسیر سازمان جهانی اینترپل و سایرِ راه‌های قانونی و بین‌المللی در حال پیگیری است.

سخنگوی پلیس در ادامه به سراغ پرونده "لِوِل آپ دنس" که به بهانه اجرای مسابقه رقص در کشور‌های همسایه اقدام به شناساییِ دختران برای اهداف غیر اخلاقی، فیلم‌های مستهجن، قاچاقِ انسان و تشکیل شبکه‌های فحشا و... می‌نمودند، رفت و گفت: پشت پرده برخی از تبلیغات به ظاهر مفرح و کم خطر، اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی گسترده‌ای است که مستقیماً خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: پلیس امنیت عمومی به پرونده "سایه" همان خانه‌ی فسادِ یکی از مناطق مرفه تهران که زیر شاخه‌های متعددی داشته ورود کرد که پس از رصد و پایشِ اطلاعاتی دقیقِ صورت گرفته در فاز یکِ این پرونده ۸ زن و ۲ مرد از سرشبکه‌های اصلی و دایرکنندگان فحشا شناسایی، دستگیر و به دستگاه قضا تحویل داده شدند و در فاز دوم که گستردگی جغرافیایی یافته، اما تمرکز و عمده فعالیت‌ها در تهران بود نیز ۵ زن و یک مرد در تور اطلاعاتی گرفتار و دستگیر شدند.

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد
  • تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد
  • جوجه یک روزه
  • پرونده قاچاق دختران و بازداشت ۸تصویربردار در این ارتباط / سخنگوی فراجا تشریح کرد
  • جزییات پرونده‌های قاچاق دختران/ ماجرای پروژه کینگ چیست؟
  • جزئیات پرونده رافائل و شبکه چَتِربِیت | باندهای قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • جزئیات پرونده قاچاق دختران؛ ۸تصویربردار بازداشت شدند
  • جزئیات پرونده رافائل و شبکه چَتِربِیت/ باند‌های قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • جزئیات کشف پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد
  • جزئیات کشف پرونده‌های قاچاق دختران و فساد جنسی