Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجرمان اینترنتی که از طریق ربات های صیغه‌یاب در تلگرام کلاهبرداری می‌کردند و با پوشش صیغه یابی در شبکه اجتماعی نسبت به سرقت از کارت های بانکی کاربران در مناطق مختلف استان اقدام کرده بودند، دستگیر شدند.

سرگرد روح‌الله شهبازی‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فردی با حضور در اداره پلیس کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد از حساب بانکی‌اش برداشت غیرمجاز صورت گرفته که بررسی این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی و انجام اقدامات و شگردهای خاص پلیسی، در نهایت متهمان شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی دستگیر شدند.
رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: متهمان در ابتدا منکر بزه انتسابی شدند اما در مواجهه با مستندات جمع‌آوری‌شده، اعتراف کردند که از طریق تبلیغات در کانال های تلگرام و استفاده از ربات های تلگرامی با عنوان صیغه‌یاب، کاربران را به صفحات درگاه‌های جعلی هدایت می‌کرده و با کلاهبرداری به روش فیشینگ(تلاش کلاهبرداران برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و دیگر موارد از طریق جعل یک وب‌سایت، آدرس ایمیل و همانند این ها)، اقدام به اخذ مشخصات کارت ‌بانکی و خالی کردن حساب آن‌ها در فرصت مناسب می‌کردند.
شهبازی‌پور با تأکید بر هوشیاری هموطنان در فضاهای حقیقی و مجازی، عنوان کرد: هموطنان با مطالعه و یادگیری در مورد نحوه پرداخت الکترونیکی در فضای مجازی و آشنایی با چگونگی تشخیص صفحات جعلی در دام کلاهبردان نیافتند و در هنگام ثبت سفارشات اینترنتی از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند و با بررسی پروتکل (https) از صحت سایت ها مطمئن شوند.
رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: کاربران هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارش های مردمی به پلیس فتا اطلاع دهند.
وی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد که به هیچ وجه به نرم افزارهایی با عنوان همسریابی و صیغه یابی در فضای مجازی اعتماد نکنند.
به گزارش ایرنا و بر اساس ﺗﻌﺮﻳف ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﻠﻞ ﻣﺘﺤﺪ، ﺟﺮائم رایانه ای ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ ﺷﺎﻣﻞ ﻓﻌﺎﻟﻴت های ﻣﺠﺮﻣﺎﻧﻪ ای ﺑﺎﺷند ﻛﻪ ﻣﺎﻫﻴﺘﻲ ﺳﻨﺘﻲ دارند اﻣﺎ از ﻃﺮﻳﻖ اﺑﺰار ﻣﺪرﻧﻲ ﻣﺜﻞ راﻳﺎﻧﻪ و اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺻﻮرت ﻣﻲ ﮔﻴﺮد.
9868/3239

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پليس مجرمان اينترنتي كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۹۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت در استان فارس اظهار داشت: خانمی به پلیس فتا مراجعه کرد و اظهار داشت شخصی ناشناس در فضای مجازی من را به عنوان کلاهبردار معرفی کرده و با این کار باعث بی‌اعتباری کسب و کار و ریزش اعضای فضای مجازی من شده است.

به گزارش ایران، وی افزود: رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و تخصصی لازم توسط کارشناسان، هویت فرد ناشناس در کمترین زمان ممکن کشف و طی هماهنگی با مرجع قضایی به پلیس فتا احضار شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت گفت: متهم که خانمی ۳۱ ساله است در بازجویی اولیه مدعی شد، بر سر اختلافی که با شاکی برای تبلیغات کسب و کارش داشته، اقدام به نشر اکاذیب در گروه‌های فضای مجازی کرده و قصد بی‌اعتباری وی را داشته است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم انگیزه خود را انتقام‌جویی شخصی اعلام کرد، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمه به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ زینلی هشدار داد: فضای مجازی جایی برای انتقام‌جویی نیست و با خاطیان برابر قانون برخورد خواهد شد. از جرائم سایبری که می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری در زندگی افراد داشته باشد، انتشار تصاویر خصوصی، نشر اکاذیب و توهین در فضای مجازی است که معمولا با سهل‌انگاری خود کاربر در دسترس مجرمان سایبری می‌افتد.

وی تاکید کرد: بنابراین می‌طلبد شهروندان فضای مجازی را به عنوان محلی برای ابراز اختلافات خانوادگی و انتقام‌جویی انتخاب نکنند و مراتب را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان