Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:55:04 GMT

افزون بر چهار هزار سند مالکیت روستایی در کرمان صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۹۰۶۰

افزون بر چهار هزار سند مالکیت روستایی در کرمان صادر شد

کرمان - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از صدور چهار هزار و 80 سند مالکیت روستایی طی سال 97 در این استان خبرداد.

به گزارش ایرنا ، رضا طالبی زاده روز پنجشنبه در دیدار با مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به صدور 13 هزار و 620 سند مالکیت روستایی در طی 6 سال گذشته افزود: در سال گذشته تعداد چهارهزار و 80 سند مالکیت روستایی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال 96 رشد 51 درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از حاشیه نشینی در شهرهای کرمان، سیرجان و رفسنجان گفت: خالی شدن روستاها از سکنه و مهاجرت روستاییان به شهرها باعث بروز مشکلات زیادی در شهرها از جمله گسترش حاشیه نشینی می شود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ادامه داد: اسناد مالکیت روستایی به عنوان پشتوانه ای جهت اخذ تسهیلات بانکی و راه اندازی مشاغل پایدار و طرح های اقتصادی زودبازده و یکی از عوامل جلوگیری از مهاجرت ناخواسته روستاییان به شهرها است.
طالبی زاده خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به طور متوسط در 6 سال گذشته میزان صدور اسناد مالکیت روستایی 17 درصد در هر سال نسبت به سال ماقبل آن رشد داشته و در سال 97پنج برابر سال 92سند مالکیت روستایی صادر شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان ضمن بیان اینکه در سال گذشته قریب 12 هزار پرونده در راستای صدور اسناد مالکیت روستایی تشکیل شده است گفت: حدود یک،سوم از این پرونده ها منجر به صدور سند مالکیت شده و مابقی پرونده ها نیز پس از تکمیل مدارک و رفع نواقص به ادارات ثبت ارسال خواهند شد تا اسناد مالکیت این پرونده ها نیز صادر شود.
سلطانی با بیان اینکه یکهزار و 100 هکتار سند کاداستری تملکی در استان کرمان صادر شده است تصریح کرد: 33 درصد اسناد تملکی صادره در کشور متعلق به استان کرمان است و از این حیث بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان رتبه برتر کشوری را کسب کرده اند.
9895/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سند مالكيت روستايي بنياد مسكن استان كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۹۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت زراعی در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سید علی ترابی گفت: در این مدت ۳۰۷۸ پرونده ثبت و ۲۱۵۰ رای هیات قانون صادر که منجر به صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت شده است.   وی بر اهمیت و اولویت صدور اسناد اراضی کشاورزی تأکید کرد و تعامل بیشتر ادارات جهاد کشاورزی و ثبت شهرستان را جهت تسریع در فرایند صدور اسناد خواستار شد.   وی با اشاره به رفع موانع سنددار کردن اراضی کشاورزی به‌منظور ترغیب و تشویق کشاورزان برای دریافت سند رسمی، به تسریع در تشکیل پرونده، حذف هزینه‌های زائد و تسریع در پاسخ به استعلامات معموله تأکید نمود.   اقبالجو دادستان عمومی و انقلاب اشنویه نیز در این جلسه توجه به حقوق بیت المال را از اولویت‌های اساسی عنوان کرد و گفت باید مدیران و مسئولان از آن صیانت کنند. در این جلسه بخشداران مرکزی و نالوس، روسای جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و شورا‌های اسلامی و دهیاران نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته و موانع و مشکلات موجود در فرایند کاری صدور اسناد کشاورزی را مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • حدنگاری اراضی کشاورزی ۶ واحد ثبتی خوزستان
  • اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • حد نگاری اراضی ملی سیرجان
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت زراعی در سال گذشته
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور