Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@01:57:14 GMT

ظریف امکان گفت‌وگو با آمریکا را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۹۱۰۳

ظریف امکان گفت‌وگو با آمریکا را رد کرد

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با رسانه‌های ژاپنی گفت ایران به دنبال گفت‌وگو با آمریکا و انعقاد توافقی تازه نیست.

به گزارش مشرق، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با چند رسانه ژاپنی، امکان گفت‌وگو با دولت آمریکا را رد کرد و گفت ایران به دنبال یک توافق هسته‌ای تازه نیست.

به نوشته خبرگزاری «کیودو»، ظریف در پاسخ به این سؤال که آیا او به گشایش گفت‌وگوی دوجانبه با آمریکا برای کاهش تنش از جمله در زمینه مبادله زندانیان تمایلی دارد، گفته است: «نه، هیچ امکانی برای مذاکرات وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ظریف که به توکیو سفر کرده، در مصاحبه‌ای مشترک با سه رسانه «ان‌اچ‌کی»، «کیودو» و «تی‌بی‌اس» مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال توافق هسته‌ای، تنش‌های اخیر در منطقه و همچنین روابط دوجانبه با ژاپن تشریح کرده است.

بیشتر بخوانید:

ظریف: تیم «ب» دست به خودکشی خواهد زد فرانسه فحاشی می‌کند؛ وزارت خارجه لبخند می‌زند! ظریف: بعد از اقدامات آمریکا ضرورت دارد با شرکای مهم ایران گفتگو کنیم

وزیر امور خارجه بامداد امروز (به وقت تهران) درباره دلیل سفرش به توکیو، به خبرنگاران گفت: «در مورد شرایط کنونی منطقه، اقدامات آمریکا و نحوه حفاظت از برجام، اگر جامعه بین المللی علاقه‌مند باشد از برجام حمایت کند، گفت‌وگو شد.»

وی افزود: «روش های کاهش تنش در منطقه و توقف اقدامات جنگ طلبانه آمریکا را برای ایشان توضیح دادم و اینکه ایران به دنبال درگیری در منطقه نیست، ولی همواره از منافع خود با قدرت دفاع کرده و اکنون نیز همین کار را انجام خواهد داد.»

ظریف پیش از این هم در چارچوب رایزنی‌هایش در مورد اوضاع منطقه و تجارت خارجی، به دهلی نو پایتخت هند سفر کرده بود.

در روزهای گذشته مقام‌ها و رسانه‌های آمریکایی با انتشار گسترده گزارش‌هایی با موضوع «افزایش تهدید ایران» فضایی تنش‌آلود در منطقه ایجاد کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده است که به دنبال درگیری نظامی نیست، اما در صورت لزوم برای دفاع از خود آماده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز بندر فجیره آمریکا گفتگو محمد جواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۹۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898223

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه