Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان ورامين از آغاز عمليات مبارزه با آفت ملخ کوهان دار در 11 هزار هکتار از تاغزارهاي دشت ورامين خبر داد.

احمد فدايي اردستاني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بيش از 11 هزار هکتار از اراضي دشت ورامين زير کشت گياه مهم و حياتي تاغ قرار گرفته که ضمن پيشگيري از پيشروي کوير در تثبيت شن هاي روان و تغيير اکوسيستم کويري منطقه نقش بسزايي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: ملخ کوهان دار از مهمترين آفات اين گياه است که جمعيت اين نوع از ملخ همه ساله از اواخر اسفندماه و با گرم شدن هوا افزايش يافته و به سمت مزارع تاغ حمله مي کنند.
فدايي بيان کرد: ملخ کوهان دار سال هاست که در عرصه وجود دارد و همه ساله و در شرايط اقليمي متفاوت در حال افزايش و کاهش است و هيچگاه نمي توان تعداد آنان را به صفر رساند، ولي بايد به گونه اي با آن مبارزه کرد که تراکم زياد آن باعث ايجاد شرايط بحراني نشود.
وي افزود: شرايط جوي و بارش مناسب نزولات آسماني ابتداي امسال علاوه بر اين که زمينه را براي رشد تاغزارها فراهم کرد، شرايط مساعدي براي افزايش تعداد ملخ هاي کوهان دار ايجاد کرده که اين امر لزوم مبارزه جدي تر با اين آفت را ايجاب مي کند.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري ورامين بيان کرد: کار مبارزه با آفت ملخ کوهان دار همه ساله از اواخر اسفند ماه با شناسايي کانون هاي تجمع اين آفت که از پنج دوره سني برخوردارند آغاز و مبارزه تا دوره سوم زندگي و پيش از حالت پروازي آن انجام مي شود.
وي تأکيد کرد: حضور ملخ هاي کوهان دار به هيچ عنوان بحراني نيست و به مزارع ديگر نظير غلات آسيبي وارد نمي کند و ارتباطي نيز با ملخ هاي مهاجري که از روز هاي ابتداي سال وارد مناطق جنوبي کشور شده نيز ندارد.
فدايي اضافه کرد: مبارزه با آفت ملخ کوهان دار به صورت بيولوژيک و بدون استفاده از سموم شيميايي انجام مي شود.
بيش از 11 هزار هکتار اراضي دشت ورامين به صورت دست کاشت در منطقه ابردژ زير کشت گياه تاغ رفته تا از پيشروي کوير جلوگيري شود.
ورامين در 35 کيلومتري جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254/6003
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۹۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» نقطه عطفی در تاریخ مبارزه با رژیم اشغالگر قدس

به گزارش خبرگزاری مهر، خانه مطبوعات استان قم در حمایت از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است.

بسمه تعالی

در نخستین دقایق بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برگ زرین و یوم الله دیگری در تاریخ پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم خورد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به توطئه ها و جنایت‌های بیشمار رژیم کودک کش و جعلی صهیونیستی از جمله حمله هوایی به ساختمان کنسولگری ایران در شهردمشق سوریه و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان و مستشاران عالی رتبه نظامی جمهوری اسلامی و همچنین ترور دانشمندان هسته ای کشور طی سالیان گذشته، به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نماز عید سعید فطر امسال بر تحقق آن وعده دادند، طی عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق» و با رمز «یا رسول الله (ص)» حمله گسترده موشکی و پهپادی به اراضی اشغالی انجام دادند که این پاسخ قاطع، به موقع و سیلی محکم، موجب غرور ملی، تحقیر دشمن و خرسندی ملت بزرگ ایران، دوستداران انقلاب اسلامی و آزادی خواهان جهان شد.

بی شک اهداف راهبردی، سیاسی و نظامی این حمله تاریخی که نمایش گوشه ای از اقتدار و توانمندی های بازدارنده نظامی جمهوری اسلامی ایران بوده با گذر زمان بیش از پیش آشکار می گردد و نقطه عطفی در تاریخ مبارزه با رژیم منحوس اسراییل و نابودی این غده سرطان منطقه خواهد بود.

اهالی رسانه استان قم از همان ساعات ابتدایی حمله غرورآفرین جمهوری اسلامی ایران به مواضع رژیم اشغالگر قدس، تجمع ها و برنامه های مختلف آحاد مردم شریف و انقلابی شهر مقدس قم در حمایت از عملیات «وعده صادق» را در قالب های مختلف خبری در رسانه ها منعکس نمودند و در ادامه مسیر نیز در این میدان، حضوری جهادی خواهند داشت.

خانه مطبوعات قم به نمایندگی از جامعه رسانه ای استان با تقدیر از رشادت های دلاورمردان پرافتخار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران؛ امیدوار است در آینده ای نزدیک، آزادی قدس شریف این پاره تن امت اسلام و نابودی رژیم صهیونیستی با حضور باشکوه ملت‌های مسلمان و آزاده جهان محقق گردد.

کد خبر 6080168

دیگر خبرها

  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • عده‌ای از طرف شبکه‌های تقلب اجیر شده‌اند که در کنکور غایب باشند | یک روش ابداعی و پیچیده را برای مبارزه با تقلب آغاز کرده‌ایم
  • آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری
  • پایان برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در ورامین 
  • ورامین پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای
  • آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد
  • بزودی؛ بهره برداری از جاده احمدآباد ورامین
  • تولید ۱۲۰ هزار تن گندم و ۵۰ هزار تن جو در ورامین
  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان
  • عملیات «وعده صادق» نقطه عطفی در تاریخ مبارزه با رژیم اشغالگر قدس