Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@20:42:36 GMT

ممنوعیت استخدام مشمولان در شرکت‌های دولتی و غیردولتی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۹۱۶۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،سرهنگ وحید بریمانی گفت: به استناد ماده 58 مکرر قانون خدمت وظيفه عمومي، نيروي انتظامي موظف است در خصوص شناسايي، تعقيب و دستگيري مشمولان غايب و رسيدگي به وضعيت آنها اقدام کند.

وی تصریح کرد: کليه نهادها و دستگاه هاي اجرايي مشمول ماده(5) قانون مديريت خدمات کشوري و شرکت هاي دولتي و موسسه هاي غيردولتي، خصوصي، بانک ها و نيروهاي مسلح بايد همکاري لازم را در اين مورد به عمل آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بريماني افزود: نیروی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب و رسیدگی به وضعیت آن‌ها اقدام کند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: برابر ماده62 قانون وظيفه عمومي، استخدام مشمولان به طور کلي در وزارت خانه ها و موسسه هاي وابسته به دولت، کارخانه ها، کارگاه ها و موسسه هاي خصوصي بدون داشتن معافيت دائم ممنوع است.

سرهنگ بريماني تصریح کرد: براساس ماده 10 قانون وظيفه عمومي هرگونه استفاده از تسهيلات دولتي، دريافت وام، کسب پروانه کار، کانديدا شدن براي انتخابات مجلس شوراي اسلامي، استخدام به هر صورت رسمي، پيماني، قراردادي، روزمزد به شرط تعيين تکليف وضعيت خدمتي مشمولان است.

معاون وظيفه عمومي استان، خاطر نشان کرد: به استناد ماده 63 مکرر قانون خدمت وظيفه عمومي، کساني که به نحوي مشمولان غايب را در موسسه هاي دولتي و غيردولتي از قبيل کارخانه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها،کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه ها و تعميرگاه ها به کارگيري کنند، توسط نيروي انتظامي، وزارت خانه هاي تعاون، کار و رفاه اجتماعي و وزارت صنعت، معدن و تجارت، شناسايي و به محاکم صالحه قضائي معرفي مي شوند و مجازات اين گونه افراد براي بار اول هزينه سالانه يک سرباز و براي بار دوم و بيشتر هزينه سالانه سه سرباز است.

  منبع: خبرگزاری صداوسیما    

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: مشمولان سرباز وظیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۹۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات مهم درباره گزینش استخدام معلمان

مدیرکل هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش‌وپرورش، فرآیند مراحلی را که پذیرفته‌شدگان مرحله نخست آزمون استخدام آموزگار باید طی کنند، اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، داودالموسوی گفت: متقاضیان پس از دریافت نتیجه آزمون استخدام آموزگار، در صورتی که براساس نتیجه مندرج در کارنامه جزو معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت قرار گرفته باشند، نسبت به تکمیل برگه‌های مورد درخواست اقدام کنند.

وی افزود: هریک از داوطلبان معرفی شده چندبرابر ظرفیت، موظف هستند طبق مفاد اطلاعیه سازمان سنجش و براساس تقویم زمان بندی در فرایند بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش و سایر مراحل حضور یابند.

داودالموسوی در ادامه بررسی صلاحیت‌های عمومی افراد واجد شرایط را منوط به تأیید مدارک و مستندات داوطلبان دانست و گفت: با توجه به اینکه مقرر است تکمیل برگه‌های اطلاعات فردی داوطلبان جهت بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش از طریق سامانه my.medu.ir انجام شود، ضروری است پس از انتشار اسامی در سایت سازمان سنجش در مهلت تعیین شده با مراجعه به این سامانه با استفاده از گزینه ورود از طریق درگاه دولت و استفاده از شماره همراه با مالکیت شخص داوطلب نسبت به تکمیل دقیق فرم اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک مورد نیاز مندرج در اطلاعیه سازمان سنجش، اقدام کنند.

مدیرکل هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: عواقب ناشی از عدم تکمیل یا ارسال ناقص فرم مذکور و همچنین عدم ارسال مدارک موردنیاز در زمان مقرر متوجه داوطلب است.

داودالموسوی خطاب به پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون استخدامی گفت: داوطلبان می‌توانند برای پیگیری اخبار و دریافت اطلاعات مورد نیاز مربوط به گزینش به درگاه اینترنتی https://gozinesh.medu.gov.ir مراجعه یا با نصب پیام رسان شاد، در کانال گزینش آموزش و پرورش به نشانی (gozinesh_medu) عضو شوند.

شایان ذکر است مدارک مورد نیاز جهت بارگذاری در بخش اطلاعات فردی گزینش در سامانه و انجام بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش به شرح زیر اعلام شده است:

یک قطعه عکس پرسنلی (فایل عکس در کاربرگ اطلاعات فردی بارگذاری شده و اصل عکس به پرینت کاربرگ اطلاعات فردی الصاق می‌شود)

تصویر تمامی صفحات شناسنامه

تصویر کارت ملی

تصویر آخرین مدرک تحصیلی

تصویر مدارک مربوط به کسب مقام یا رتبه‌های علمی، فرهنگی و هنری، ورزشی، قرآنی و...

تصویر گواهی معتبر اشتغال در آموزش و پرورش

تصویر سوابق ایثارگری داوطلب و خانواده درجه یک

دیگر خبرها

  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • ایجاد مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس
  • تدوین طرح مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس
  • احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • فراخوان اعزام مشمولان پایه خدمتی اردیبهشت ۱۴۰۳ اصفهان
  • اعلام فراخوان اعزام مشمولان پایه خدمتی اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزییات مهم درباره گزینش استخدام معلمان
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد