Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-18@18:10:00 GMT

لزوم بازنگری دستورالعمل شناسایی درآمد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۹۱۷۷

لزوم بازنگری دستورالعمل شناسایی درآمد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، کوروش پرویزیان در سی و پنجمین جلسه مدیران عامل بانک‌ها با حضور عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، با تاکید بر نقش کمک و حمایت بانک‌ها در حادثه سیل اخیر، درباره برخی مشکلات بانک‌ها اظهار داشت: مهم‌ترین موضوعی که اکنون در سیستم بانکی وجود دارد، برگزاری مجامع بانک‌ها است؛ زیرا دستورالعمل جدید که برای برگزاری مجامع بانک‌ها از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده، متفاوت از گذشته است و با توجه به وضعیت فعلی بانک‌ها از رئیس کل بانک مرکزی تقاضا بازنگری در این خصوص را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستورالعمل شناسایی درآمد از دیگر موارد و مشکلات فعلی بانک‌ها است و از حوزه نظارت بانک مرکزی تقاضا می‌شود تا دستورالعمل شناسایی درآمد را مورد بازنگری قرار دهد.

رئیس کانون بانک‌ها و مؤسسات خصوصی، سومین موضوع را حسابرسی ارزی بانک‌ها عنوان کرد و ادامه داد: موضوع سوم درباره حسابرسی ارزی است، موضوعی که سال ۹۰ و ۹۱ مطرح بود و به دلیل نزدیکی مجامع اگر این مشکل حل و فصل شود به طور حتم به ساختار بانک‌ها کمک خواهد کرد. چهارمین موضوع درباره بحث دستورالعمل کفایت سرمایه است که این دستورالعمل ابلاغی برای شبکه بانکی کشور مشکل آفرین خواهد بود.

همچنین در ادامه این نشست، محمدرضا حسین زاده، رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی با تاکید بر اهمیت همکاری و همیاری شبکه بانکی کشور در شرایط فعلی اقتصاد، گفت: به دلیل شرایط خاص کشور تقاضا داریم تا حوزه نظارت بانک مرکزی درباره مجامع بانک‌ها کمی منعطف باشند زیرا این دستورالعمل‌ها در شرایط عادی بسیار به جا و صحیح است، اما اکنون بانک‌ها با برخی مشکلات مواجه هستند که از بانک مرکزی تقاضا کمک داریم.

گفتنی است، در این جلسه مدیران عامل بانک‌ها در مورد ضرورت احیای کانون بانک‌ها، مسئله نحوه تسعیر دارایی‌ها و موضوع رمزهای یک بار مصرف، مسائل مربوط به واگذاری اموال و دارایی‌های مازاد بانک‌ها و سایر موارد نظرات خود را مطرح و بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد پیگیری لازم جهت حل و فصل مطالب مطروحه انجام گیرد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: محمد رضا حسین زاده بانک خصوصی نظام بانکی بانک مرکزی ایران عبدالناصر همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش آزاد ۱۶ میلیون دلار در افغانستان

بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد روز (شنبه، ۱ ثور) ۱۶ میلیون دلار را طی داوطلبی به طور لیلام به فروش می‌رساند.

دفتر مطبوعاتی بانک مرکزی افغانستان امروز (پنجشنبه، ۳۰ حمل) با نشر مطلبی در شبکه اکس از این موضوع خبر داده است. 

بانک مرکزی افغانستان از بانک‌ها و شرکت‌های صرافی و خدمات پولی واجد شرایط تقاضا کرده تا در این داوطلبی اشتراک نمایند. 

به گفته این بانک، برندگان لیلام مکلفیت دارند تا حسابات شان را تا ختم روز لیلام، تصفیه نمایند. 

گفتنی است که بانک مرکزی افغانستان پیش از این نیز میلیون ها دلار را به منظور حفظ ثبات پول افغانی در برابر اسعار خارجی به فروش رسانده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» بازنگری و به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • فروش آزاد ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • لزوم همکاری بیشتر بانک‌های همدان در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری
  • (ویدئو) انتقاد تند و صریح رئیس سازمان بورس از بانک مرکزی
  • حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی