Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرج - ايرنا - مدير شعب بانک کشاورزي استان البرز اعلام کرد که خسارات بخش کشاورزي اين استان مربوط به سال زراعي 97- 96 و نيمه نخست سال زراعي جاري توسط اين بانک به بهره برداران پرداخت شد.

به گزارش ايرنا، ايرج يوسفي روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در سياستگذاري دولت که با مديريت استانداري اتفاق افتاده در بحث بيمه محصولات کشاورزي نيز بانک کشاورزي البرز اقدامات موثري داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اين توضيح اينکه سال زراعي از يکم مهرماه يک سال تا اول مهرماه سال بعد را شامل مي شود، گفت: در سال زراعي 97- 96 بانک کشاورزي البرز 20 ميليارد و435 ميليون ريال حق بيمه طيور دريافت کرده و در 6 ماه نخست سال زراعي 98-97 اين عدد به 100 ميليارد و 157 ميليون ريال يعني حدود پنج برابر رسيده است.
اين مسئول بيان داشت : در بخش بيمه دامي در سال زراعي 97- 96 مبلغ 40 ميليارد و 972 ميليون ريال دريافت کرديم و در 6 ماهه نخست سال زراعي 98-97 مبلغ 55 ميليارد و 933 ميليون ريال بيمه دامي دريافت شد.
يوسفي گفت: در بخش در پرداخت بيمه محصولات باغي از مبلغ 11 ميليارد و 144 ميليون ريال در سال زراعي 97- 96 به مبلغ 11 ميليارد و 611 ميليون ريال در نيمه نخست 98 – 97 رسيديم .
اين مسئول افزود: در محصولات زراعي از سه ميلياردو 906 ميليون ريال در سال زراعي 97- 96 به مبلغ پنج ميليارد و 50 ميليون ريال در نيمه نخست سال زراعي 98- 97 دست يافتيم.
وي اظهار داشت: در بخش بيمه منابع طبيعي براي جبران آسيب تنه درختان در سال زراعي 97- 96 مبلغ 47 ميليون ريال و در نيمه نخست سال زراعي 98- 97 مبلغ چهارميليون ريال دريافت شد ليکن تخصيص اين بخش تا پيش از اين سال ها صفر بوده است.
وي اظهار داشت : در مجموع سال زراعي گذشته کل حق بيمه سال 96 و 97 مبلغ 76 ميليارد و 418 ميليون ريال بود که اين رقم در 6 ماه نخست سال زراعي جاري به 173ميلياردو 502 ميليون ارتقاء يافته است.
اين مسئول تصريح کرد که در واقع دريافت حق بيمه محصولات دامي و کشاورزي استان البرز حدود 2 و نيم برابر شده است که شامل طيور، باغات ، دامي، مزارع کشاورزي، تنه درختان و غيره مي شود.
مدير شعب بانک کشاورزي البرز گفت: سال گذشته با توجه به اينکه آنفلوآنزاي مرغي را داشتيم 775 ميلياردو 102 ميليون ريال خسارت پرداخت کرديم .
وي افزود: در بخش دام سه هزارو 206 ميليون ريال و در بخش باغي 272 ميليون ريال و در بحث زراعي 552 ميليون ريال بوده که امسال خيلي کم بود اما در حوزه دام 194 ميليون ريال غرامت پرداخت کرديم.
اين مسئول اظهار داشت : بانک کشاورزي البرز از حيث ضريب خود اتکايي يعني توانمندي يک بانک براي پرداخت که ضريب خود اتکايي در البرزيک مميز 85 است که قدرت پرداخت بالايي داريم و رتبه نخست کشوري را به دست آورديم اين شاخص در کل بانک کشاورزي 1.05 است و ما 80 صدم از ميانگين بانک بالاترو در بحث ضريب خود اتکايي رتبه برتر کشوري را داريم .
يوسفي گفت : بانک کشاورزي البرز درعمليات ارزي سال گذشته 60 ميليون دلار عملکرد ارزي داشت که نسبت به سال ماقبل که 17 ميليون دلار بود 43 ميليون دلار افزايش گشايش اعتبارات اسنادي را به دست آورديم.
وي افزود: موضوع مهم ديگر که مي شود به آن اشاره کرد، کاهش چک هاي برگشتي است که يکي از معضلات در سيستم بانکي به شمار مي رود .
اين مسئول اظهار داشت: بانک کشاورزي البرز در سال 97 تعداد 2 هزارو 554 فقره به مبلغ 366 ميليارد ريال نسبت به سال 96 کاهش چک هاي برگشتي داشت .
وي ادامه داد: در حوزه بانکداري ديجيتال يا الکترونيک البرز به لحاظ اينکه قشر باسواد و مشتري هاي خاص دارد رتبه اول در بانک کشاورزي کشور دارد که در کشور تحقق برنامه بيش 270 درصد بوده است .
اين مسئول بيان داشت: سال هاي 96 و 97 بانک کشاورزي، چهار لوح سپاس از استانداري البرز دريافت کرد و عملکرد بخش اشتغال پايدار روستايي اقتصاد مقاومتي و حمايت از کالاهاي ايراني ستودني بود.
استان البرز حدود 68 هزار هکتار اراضي زراعي و باغي و حدود 350 هزار راس دام دارد.
7410/ 6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد

به گزارش قدس آنلاین، یاسر اشتاد  افزود: طبق الگوهای هواشناسی روز شنبه به صورت موقت بارندگی قطع شده و روزهای یکشنبه و دوشنبه بارشهای رگباری دوباره مناطق را در برمی گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در روز گذشته بارشی در استان گزارش نشده است، گفت: افزایش دما بین ۲ تا سه درجه سانتی گراد نیز برای پایان هفته پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مرکز استان دمایی بین هشت تا ۲۳ سانتی گراد داشت، افزود: شهرستان تکاب با دمای مثبت یک درجه سرد ترین و شهرستان پلدشت با دمای مثبت ۲۷ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر استان ثبت شده است.

متوسط بارش اذربایجان غربی طی سال زراعی جاری تا ۲۵ فروردین ماه حدود ۲۴۶ میلی‌متر بوده که نسبت به زمان مشابه سال زراعی گذشته ۳۳ میلی متر شامل ۱۴ درصد و نسبت به بلند مدت سه درصد افزایش دارد.

بارش ها در شمال استان نسبت به بلند مدت افزایش دارد و بیشترین افزایش در شهرستان ماکو با ۵۳ درصد رشد است.

میزان بارندگی ثبت شده در ماکو ۱۹۳.۶ میلی‌متر است که نسبت به سال زراعی گذشته که ۱۲۵.۶ میلی‌متر بوده ۵۴ درصد و نسبت به بلند مدت ۵۳ درصد افزایش دارد.

بارندگی ها در مرکز آذربایجان غربی، ارومیه ۱۶۶ میلی متر است که نسبت به سال زراعی گذشته ۲۸ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت نرمال ۳۲ درصد کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز افزایش یافت
  • رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی جاری