Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اسبق ارتباطات سوریه به مقامات و تجار برجسته سوری نسبت به استفاده از واتس آپ به دلیل هک آن از سوی یک شرکت امنیتی اسرائیلی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به گفته عمرو سالم، وزیر اسبق سوری،‌ این شرکت امنیتی اسرائیلی قصد استفاده از اطلاعات محرمانه و مربوط به امنیت نظام سوریه را برای سازمان اطلاعات اسرائیل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزیر سوری هشت سال برای شرکت مایکروسافت کار کرده است.

عمرو سالم تاکید کرد، این شرکت اسرائیلی که برای سازمان جاسوسی و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی کار می‌کند توانسته برنامه‌ای جاسوسی spyware را بسازد که از طریق تماس‌های صوتی روی واتس‌آپ منتقل می‌شود.

وزیر ارتباطات در صفحه رسمی خود نوشت، این شرکت اسرائیلی عملیات هکری خود را انجام داده و به اطلاعات زیادی دست یافته است. تمام سازمان‌ها نه اما بسیاری از آنها و افراد مورد هدف قرار گرفتند. من به شخصه در تلفن و کامپیوترم هیچ اطلاع محرمانه‌ای نگه نمی‌دارم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سوریه اسرائیل جاسوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر حماس تا زمانی که برای میانجی‌گری با اسرائیل «مفید و مثبت» باشد در دوحه باقی می‌ماند

قطر روز سه‌شنبه اعلام کرد که دفتر سیاسی حماس تا زمانی که حضورش به نفع میانجی‌گری میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها باشد، در دوحه باقی خواهد ماند.

این اظهارنظر پس از انتشار چندین گزارش درباره احتمال انتقال دفتر حماس از قطر به کشوری دیگر منتشر شد.

مجید الانصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در یک کنفرانس مطبوعاتی در خصوص این خبر گفت: تا زمانی که حضور رهبران حماس در اینجا در دوحه برای تلاش‌های میانجی‌گری مفید و مثبت باشد، دفتر آنها در اینجا باقی خواهند ماند.

الانصاری تأیید کرد که دفتر حماس در دوحه با هماهنگی ایالات متحده و سایر طرف‌ها برای اطمینان از وجود کانال ارتباطی برای هر گونه میانجیگری به رهبری قطر بین دو طرف ایجاد شد و در سال‌های اخیر موفق شد بسیاری از میانجی‌گری‌ها را تکمیل کند. 

وی افزود: تا زمانی که دفتر حماس این نقش را ایفا می‌کند، یعنی تلاش‌های میانجی‌گری همچنان ادامه دارد، هیچ توجیهی برای پایان دادن به حضور آن وجود ندارد.

وی با تکرار اظهارات شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در چهارشنبه گذشته که گمانه زنی‌هایی را در مورد احتمال خروج حماس از دوحه ایجاد کرد، تاکید کرد که "قطر متعهد به میانجی‌گری است، اما در مرحله ارزیابی مجدد است. " 

الانصاری با انتقاد از اظهارات مقامات اسرائیلی در مورد قطر خاطرنشان کرد: این اظهارات یکی از دلایلی بود که دوحه را وادار کرد تا در نقش خود به عنوان یک میانجی تجدید نظر کند.

وی گفت: بر کسی پوشیده نیست که اظهاراتی از سوی تعدادی از مقامات اسرائیلی از جمله وزرای کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد میانجی‌گری قطر مطرح شده است و همه آن‌ها می‌دانند که نقش قطر چیست. 

آمیچای شکلی، وزیر امور دیاسپورا اسرائیل (جامعه و مبارزه با یهودی ستیزی)، هفته گذشته مدعی شد: «پذیرش قطر به عنوان یک میانجی اشتباه بزرگی است، بلکه یک بازیکن و بخشی از حمله ۷ اکتبر است»، زیرا «قطر و ایران دشمن هستند». 

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز شنبه اعلام کرد که جنبش حماس با حداقل دو کشور منطقه در مورد انتقال دفتر خود تماس گرفته است.

این روزنامه به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت که اقدام حماس در نتیجه فشار میانجی گران مصر و قطر بر جنبش برای تسهیل شرایط مذاکرات با اسرائیل صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر
  • نورآوری باید در شرکت‌های فناوری اطلاعات دنبال شود
  • دفتر حماس تا زمانی که برای میانجی‌گری با اسرائیل «مفید و مثبت» باشد در دوحه باقی می‌ماند
  • بازگشایی پرونده جاسوسی یک شرکت صهیونیست از مقامات اسپانیایی
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • روایت بشار اسد از خروجی دیدارهای سوری‌ها با مقامات آمریکایی
  • بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا داد
  • رئیس رکن اطلاعات ارتش اسرائیل استعفا می‌دهد
  • این شروع یک بازی جدید است | مقام سابق اسرائیلی: اصابت ۵ موشک از ۷موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا